Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Noen som har kunnskap om Cereno Scientific?

Ser den har gått ca 40% opp siden 1. august uten nyheter, noe på gang?

2 Likes

Har hatt aksjer der siden litt etter nyttår.

Interessant selskap, med meget lav mcap. (Godt under 100 millioner. Selskapet har også bra med cash, og lav burnrate).
Medikamentet er allerede brukt i titalls år som epilepsi medisin, men crno-b mener at det også har effekt mot blodpropp og har søkt patent.

Fase 1 er derfor overflødig, fase 2 skal startes nå i q3. Da få nok flere opp øynene for selskapet.

Slik jeg ser det er patentet den aller største risikoen.

Tror ikke det er noe spesielt på gang, rett og slett bare en god gammeldags hype. Når det er sagt kan denne gå videre, veldig få aksjer i omløp, og selskapet har vært veldig underpriset.

Leste at volumet i dag var dobbelt så stort som hele juli tilsammen!

2 Likes

Takk for info :slight_smile:

Hva tenker du om prisingen i dag på 8.60 kr?

Synes fortsatt at selskapet har en veldig gunstig risk/reward.

https://www.redeye.se/events#/videos/yg7rxjet

1 Like

Takk for info og linker. Ble enda mer nysgjerrig på selskapet etter jeg så presentasjonen fra RedEye.

Jo mer jeg leser, jo mer overbevist blir jeg at Cereno Scientific er en uslepen diamant. Har ikke sett et case som lignende. Skal følge med utviklingen her.

@babyrage, har du sett på CRNO-B?

15% hittil i dag, denne har momentum

RSI stanger vel litt i taket, men det kan vel være rom for litt mer?

Inget som intresserar dessverre. Selskapet har ingen klinisk forskning for å støtte sitt case. Jag kjøper sjelden sånne prekliniske selskaper, blir litt for mye forhåpning før min smak.

Rom for litt til virker det som, 21% nå.

tja, medikamentet er jo brukt mot epilepsi i flere år, så safety er på plass.

Det er jo forsåvidt klinisk det.

1 Like

Behandle epilepsi og blodpropp er to vidt forskjellige ting.

Det vet jeg veldig godt.

Poenget mitt er at safety er på plass, sier ikke at effekten er tilstede.

Fase 2 skal startes i q3.

1 Like

Ok, er ikke insatt i selskapet dessverre :slight_smile:

Effekten ble oppdaget gjennom flere års bruk mot epilepsi. De retter seg mot verdens vanligste dødsårsak, og potensiale er derfor enormt.

1 Like

Ja, med en 6.6% sjanse. Smak sak hva man føler man vill eie aksjer i, men er ikke risk/reward på din side er det som å kaste penger i sjøen. Hade heller kjøpt vid positivt Fas II.

1 Like

Vel, penger i sjøen, som du hevder, har gjort meg rikere med hele 50% avkastning på en måned. Så du bommet totalt allerede der. Du sier du selv ikke kjenner selskapet, så påstanden din blir derfor tullete. Om du tenker at du skal sitte til siste slutt i biotek, så er oddsen generell dårlig med lav LOA i tidlig fase. Men følger man med i de respektive selskapene, så kan man tjene høyt underveis når milepæler i de respektive selskapene slår inn.

Poenget mitt er att det ikke ligger noe fundamentalt bak oppgangen siste ukene. Jag tar ikke stor risk i mine kjøp. Jag er ikke ute etter 50% på en måned, jag er ute etter langsiktige, stabile resultat till lav risk. Min strategi funker meget godt, ser ingen grunn til å bryte ett vinnende konsept fordi “selskapet kan bli noe”. Jag har lite tvil på att din strategi fungerer på sikt.

Men visst du klarer prestere 200-300% per år i en periode over 5-6 år, da lytter jag mer en gjerne på hva du har å si.

3 Likes