Diskusjon Triggere Porteføljer

Cereno Scientific

crno-b_st
Investeringer: #<Tag:0x00007f3662f78ee8>

#101

#102

Nå, har dere endelig lest mine sure e-poster Sten.
Men der er fremdeles mye som kan konverteres selv om de ikke låner mer, vi får se om vi øker antallet nå.

Cereno Scientific recalls tranche of convertible bonds and pauses financing from EHGOSF (Cision)
2019-01-18 16:27
The Board of Directors of Cereno Scientific has decided to recall the latest tranche that the company issued on 4 January 2019, and to pause until further notice the call-down of new convertible bonds in the funding solution the company entered into with the European High Growth Opportunities Securitization Fund. The Board is evaluating various alternate funding solutions to finance continued operations and the planned Phase II study of its drug candidate, CS1.

“We have agreed, in consultation with the European High Growth Opportunities Securitization Fund through their adviser, Alpha Blue Ocean, to recall tranche seven. The reason for the decision is that we have had a very successful 2018, in which we achieved a number of important milestones. We obtained positive results from our clinical studies with CS1, our drug candidate; we signed an agreement with CRO OCT Group on conducting a major multicentre Phase II study at about 20 clinics and we have obtained an important patent for CS1 in the US. We have now received enough capital to be able to plan how we can best finance the exciting milestones that await,” says Sten R. Sörensen, CEO of Cereno Scientific.

After the recall of the seventh tranche, which the company issued on 4 January 2019, Cereno Scientific has issued a total of six tranches of convertible instruments and warrants, through which the company has received MSEK 22.5. The first period of the funding solution expires on 15 March, at which time Cereno has the possibility of entering into a new, additional period of 12 tranches totalling MSEK 42, plus the unutilised tranches from the first period.

Related press releases:

· Cereno Scientific enters into a financing agreement with European High Growth Opportunities Securitization Fund through its advisor Alpha Blue Ocean (https://www.cerenoscientific.se/en/en/ehgo_agreement)

For more information, please contact:
Sten R. Sörensen – CEO
Tel: [+46 733 74 03 74](tel:+46 733 74 03 74)
E-mail [email protected]
www.cerenoscientific.com


#103

Hm, nå så eg kursen var kjørt opp over i over 2kr, det var surt. Eg skulle gjerne hatt mer på 1.2 men slik er det vel når en tar tidlig helg.


#104

Har tatt ut en del i dag på 2,4 - 2,6 , der er fremdeles mye som ikke er konvertert, så reduserer litt i dag.


#105

EHGOSF påkallar ytterligare konvertering i Cereno Scientific

Forskningsbolaget Cereno Scientific uppger i ett pressmeddelande att European High Growth Opportunities Securitization Fund, EHGOSF, har påkallat konvertering till drygt 3,3 miljoner aktier i bolaget.

Konvertiblerna motsvarande 4 miljoner kronor av lånet. Konverteringskurs per B-aktie uppgår till 1,2 kronor.

Cereno Scientific meddelade förra veckan att bolaget återkallat den sjunde tranchen och beslutat att tillsvidare pausa nedkallande av nya konvertibler.

EHGOSF har dock fortsatt rätt att konvertera utestående konvertibellån till aktier. Efter konverteringen kvarstår 5,2 miljoner kronor av konvertibellånet.


ja, nytt påfyll på krona igjen da…


#106

Smart å redusere i går ja, ser ut som en god anledning til å akkumulere i dag. Drøy volatilitet om dagen…


#107

ja, håper flere benyttet muligheten i går.

Kjøper ikke før ca 1,2 - dritt fondet sitter på 3 mill aksjer denne gangen. Så eg tror vi får lavere enn dette innen et par uker.

Men no har de kun 5 mill igjen som kan konverteres.


#108

Selges aksjene fra fondet gjennom Den Danske Bank? Glemte å sjekke i går men DDB har i hvert fall lempet ut 58k hittil i dag.


#109

Noen som veit mer eksakt hva ABO sitter på?

Kanskje rundt 4mill aksjer nå av totalt 20mill? Gitt at de ikke har solt alt i de 2 foregående konverteringne som var ca 1,2mill til sammen.

Jeg regner med at ABO holder igjen nå av 2 grunner.
1 Et lite håp om å ikke med videre hardt salg provosere frem en emisjon, som jeg regner med styret og resten av storaksjonærene jobber for nå.

2 Om emmisjonen blir fortrinnsrettet, beholde en stor andel slik at de forsatt kan sitte på største andelen av selskapet.
Og da se ann 20% eiendel på daværende verdi, mot poentsiale etter emmisjonen for å banke selskapet så lavt i prising de greier, før de konverter siste 10 mill nok.
Da kan de ganske lett se om de kan få større andel av selskapet ved å sitte eller banke på nedover.

Litt provoserende fra selskapet sin side og ikke ha oppdatert topp 10 listen på hjemmesiden siden 30 sept 2018.
Ettersom “HostiletakeoverFondet” nå eier antagelig rundt 20%, er største eier og 3dje største stemmegiver (da ca15%)

Om restende av de 12 første transjene blir gjennomført kan selskapet forsatt bli særdeles utvannet fra i dag.
Om CERENO ikke kjører en relativt stor emmisjon nå og fornyer avtalen i mars 2019, er det det samme som å overgi hele eierskapet til ABOs forlystelse.

I CERENO teller en A aksje 10 stemmer og en B aksje teller 1 stemme.
Med 10/1 løsningen betyr det at ABO også vanner ut A-aksje stemmefordelen jo flere aksjer de greier å produsere.

Det var 722.248 A-aksjer i 2016. De kontrollerte rundt 41% av stemmene ved notering av 3mill nye B aksjer i 2016 som da ble 10mill B aksjer totalt.

Nå tilsvarer A-aksjene 28% av stemmene. ABOs 4mill tilsvarer 15% av stemmene.

Ved 30mill aksjer som ABO kan fikse i en håndvending på dagens kurs:
Tilsvarer A aksjene 19% og ABO sine 14 mill aksjer tilsvarer 38,5% :roll_eyes:
Merk, jeg har regnet raskt for å ilustrere poenget. Det er med avrundinger og regnet med kurs 1kr for en stor konvertering på 10mill sek.

ABO kan med litt innsats i dagens situasjon skaffe seg negativ kontroll.
Kommer det èn transje til, eller kursen dropper under 1, kan de lett gjøre det. Og antagelig over 50%.
Hvordan går neste avstemning angående finansiering da tro?

De kan også strategisk fordele nåværende resterende rettigheter over flere konverteringer med salgpress i mellom. Som motangrep om selskapet beslutter å ikke ta flere transjer.
Gitt at selskapet i det hele tatt har den rettigheten til å si nei før 19 mars?

Dette kan stoppes av resternde aksjonærer ved å holde kursen et stykke over 1 og/eller få avhold en emi ASAP. Slik at de 10mill kronene ABO forsvinner i selskapsverdien.

Så da gjenstår det bare å si. Safe bet, bankers. Løp å kjøp. :laughing:

På den seriøse siden. Om noen er aksjonærer eller ønsker å være det i fremtiden. Ikke selg eller kjøp på lavere kurser enn nå, før det finansielle og verdisettingen er avklart.
Ellers kan ABO få muligheten til beslutte om de ønsker å ta over selskapet.

Denne finansieringsmodellen får så mye pepper og hat nå, at ABO har ikke noe å tape på takeover uansett tror jeg.


#110

Slutt med døds spiral finansiering.

Men de trenger penger, så dumpet alt nå. Der er mye gevinst fra 1.3 på mange, spesielt fondet så den kommer nok ned igjen.


#111

Tror vi kan senke skuldrene ift. ABO. Her er eieroversikt fra nyttår: https://spotlightstockmarket.com/sv/bolag/irabout?InstrumentId=XSAT01001598
Selskapet har sagt at de skal oppdatere aksjonæroversikt denne uken.


#112

Ja det er jo på sett og vis halveis avklart nå.
ABO midlertidig ute.

Neste steg alternativ finansiering.
Håper på fortrinnsrettet emisjon med garantister bestående av noen nye investorer og fond. Ikke banker.

Hva mer kan en spørre om :slight_smile:


#113

ABO er helt ute nå, om det ikke er noe jeg misser? Altså, de har litt aksjer - men det er ikke mye. Det viktige er at de ikke stiller med ytterligere finansiering. Apropos det, så er det spørsmålet meget interessant. Kontaktet GU Ventures i formiddag i det henseende, da CFO sitter der. Håper det blir som du sier, men er spent på til hvilken kurs. Allikevel, dagene har gitt det jeg tolker som kjøpsanledninger, og jeg har benyttet det ganske aktivt.

Det at denne herren selv tar kontakt for å samarbeide med selskapet, er med å styrke caset i mine øyne. https://www.biostock.se/2019/03/cereno-scientific-rekyterar-internationellt-toppnamn-till-sin-nyinrattade-scientific-advisory-board/


#114

Enig.
De har litt aksjer og fortsatt ikke sikkert at resternede uoppgjort gjeld ikke etterhvert blir emmitert.
Men nå sitter ikke ABO med muligheten træsjing eller hostile takeover lenger.

Så neste steg er å få avklart ny finansiering. For å kjøpe ut resten og komme seg videre.

Grunnen til at jeg ønsker emi med noen nye investorer som garantister. Er at jeg regner med endel av alsjonærene ikke er klare for å betale inn 40-80mill SEK x% de sitter på.


#115

Nå er oppdatert aksjonærliste ute. De sitter på 1,4 mill aksjer, og det er endel. Overrasket over at eierskapet ikke var synlig i 31.12.2018. Men nå er det en lock-up periode på var det 12 mnd på resterende aksjer. Også har de lite stemmer i styret.

Tror heller ikke grunderne og mindre aksjonærer har dette på egenhånd. Med unntak av Myrlid, som vi kjenner fra Pcib. Vi får se, penger skal inn i bedriften - det er helt sikkert. Jeg har kjøpt meg endel opp nå, men har ca. 150% av beløpet klart til en emi. Posisjonen i Cereno skal bli, i mitt perspektiv betydelig.


#116

Ønsker ingen emisjon nå, håper de klarer å overleve til fase 2 er i gang og kursen er opp.

Emisjon på 1kr så kan dritten like godt gå under, dritt ledelse !

Aksjen er ødelagt om de setter 100mill aksjer på 1 kr.


#117

der datt eg ut igjen med det eg fikk i går. litt igjen på 2,3. vi får se.

laster igjen på 1,7 tallet.


#118

Sålenge en fortrinnsrettet emisjonen blir fulltegnet, så betyr det ikke noe hva kursen er. (Langsiktig, for de som tegnet). Selskapet skal ha penga og aksjonærene må være innstilt på å betale eller holde seg ute. Om det blir en kursboost på fpd og selskapet venter på det er det jo bedre

Posisjonen min i cereno forholdsvis liten. Men tenker å beholde den.
Cereno ser jeg på som litt risikabelt lottobet.
Ikke som annet safe jeg har litt mere i, e.g nano og pcib, bankers :wink:


#119

Nja. Kan hende det blir humpete - men jeg har en forstått det slik at effekten av virkestoffene i blodpropp er relativt etablert. Da blir det som i Pcib; om å gjøre å eie mest mulig av selskapet når det smeller.


#120

vi får se, eg hoppet av igjen nå.