Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Jeg ble også nødt til å lette meg 2,60 og 2,70 i dag, noen trades er for bra til å si nei til. Men den underliggende strategien er fremdeles den samme. Men skal være lov å følge med i timen.

Må vel være positivt: “After the repayment, there are no longer any outstanding convertible
loans left”

CERENO SCIENTIFIC: CERENO SCIENTIFIC REPAYS THE REMAINING CONVERTIBLE LOAN

	07:44After the repayment, there are no longer any outstanding convertible

loans left
European High Growth Opportunities Securitization Fund (EHGOSF) has
by notice to the board of directors of Cereno Scientific AB (publ)
(Cereno) called upon its right to conversion of convertible bonds
previously issued in accordance with the financing solution announced
by Cereno through a press release on 19 March 2018.

Cereno has received notification from European High Growth
Opportunities Securitization Fund regarding conversion of convertible
bonds, corresponding to SEK 2,600,000 of the convertible loan. Cereno
has chosen to repay the loan in cash instead of issuing new shares.
According to the agreement, the repayment amount is calculated based
on the current share price and amount to SEK 5,435,560.

.

Dødsspiralfinansiering, og nå betaler de tilbake en transje som de nettopp fikk ut på konto 2,6 mill. Da betaler de like greit 5,4 mill tilbake. Relativt gode renter på få dager. Et sms lån hadde sikkert blitt billigere. Skal lete lenge etter en så inkompetent ledelse, det helt sikkert…

Kursmessig ser det ut som spriralen peker oppover. Flere forsøk nå på brudd på SEK 5

Ja, med dagens melding og tiltagende forventning rundt finansiering drar det seg til. Denne kompetansen kommer ikke av seg selv. Jeg er blant de som tror dagens kurs fremstår lukrativt lav i en relativt nær fremtid. Men har endel tørt krutt til en evt. emi. Det blir spennende å høre hva selskapet har planlagt.

Ønsker en mega god melding nå .
Å jeg finner roen med at jeg tror det er en på tur🙂

Joda, enig i at det hadde vært optimalt. Men får se hva de trekker opp av hatten rundt finansiering. Det kan være greit å forberede seg på en stor kapitaløkning, og tenke litt igjennom hva man kan gå med på. Jeg for min del er klar til å forsvare posisjonen min ved inntil 60% utvanning. På det nivået kan de hente 45-50 mill utifra dagens Mcap og kurs. Det ville tatt dem meget tett på behovet de fikk dekket via fondet. Men usikker på om større investorer vil være fornøyde med en slik inngang, og jammen ikke sikker på markedet forøvrig heller. Og garantister skal nok ha godt betalt i den runden her. Dette kan bli humpete…

Jeg har vært 80-90% i minus men etter å ha kjøpt flere aksjer på lavere kurs har jeg klart å snittet meg ned 50%.
Kursen har steget betydelig slik at jeg er bare 8-10% i minus nå.
Det føles som å ha fått en slags gevinst allerede å jeg får tanker om å selge meg ut helt eller delvis. en annen tanke er den jeg hadde i utgangspunktet… sitte med denne lenge.
Fordi potensialet er jo uforståelig stort og skal det bli noe fortjeneste av dette burde jeg vel beholde alle aksjene og mulig kjøpe enda flere.
Ja, jeg blir sittende rolig da jeg tror vi skal videre opp uten nyheter.
Men kommer det nå en god nyhet Tror jeg denne har potensiale til å fyke høyere en ganske mange andre aksjer da den er veldig lavt priset i forhold til om medisin blir en suksess.
Dette er ekstremt spennende.
Er det noen andre som tror denne skal videre opp uten nyheter? Begrunn gjerne:)

Jeg skal ikke mene noe om hver og ens valg ift. egne anskaffelser, men lykke til med hva enn du foretar deg.
Når det kommer til nyheter, så er det en edruelig antagelse at inntil vi får avklart finansiering, vil kursen ligge og vake slik den har gjort nå en periode. Om den beveger seg noen prosent hit eller dit er ikke så interessant, aksjen ikke er likvid - den er preget av lav omsetning. Det forteller meg at det er få kjøpere og få selgere, noe som forsterker inntrykket av at det ventes.

Jeg deler din oppfatning om at Cereno kan bli betydelig mer verdt enn i dag, og at for å maksimere avkastning er det på generelt grunnlag bedre med lang horisont enn kort. Risikoen her er ikke å komme unna, og man bør forvente en betydelig oppside om man skal forsvare nedsiden denne typen investering kan ha. Er man happy med 10-30% så finnes det langt mer behagelige plasseringer. Så for mitt vedkommende, på godt og vondt, må jeg tåle at det svinger enormt, at jeg potensielt vannes betydelig, eller i verste fall - taper det meste. For å stå i det ubehaget må oppsiden være flere hundre prosent. Det er jeg overbevist om at det er om CS1 nærmer seg suksess. Men først, finansiering.

3 Likes

Nå er penga på plass​:clap::clap: jeg doblet opp under emisjon. Å glad den er på vei oppover. Innside kjøp også, så tror dette er en sovende rakett… Det jeg liker med å handle i det svenske markedet er at vi fortsatt ser hvem som kjøper… svenske Handelsbanken har vært grådige i det siste!!! Å selskapet skulle få sin medisin ut på markede snakker vi om en ekstrem oppside …!! Men dette er langt frem i tid !! Tror vi vil komme opp mot 10 kr mot jul… mitt tips for julegave å investere nå…

3 Likes

Søknader er vel nå levert ut til begge(alle) land de skal prøve å kjøre studien i. Om et av stedene godkjenner uten særlige endringer kan de rekke å komme igang i år.
Da vil de ha tatt inn noen måneder på den “utsettelsen” de meldte før emisjon.
Sånn sett trenger det ikke være så langt frem i tid.

Dette var vel en relativ kort studie mhp oppfølgning før primær data punktene er på plass. Da kan det vel bli utlesning sent neste år. Det er ikke lenge i min bok.
Cereno sier jo heldigvis at de tenker å selge eller utlisensiere på fase II data,
som betyr at de kanskje ikke trenger mer enn 60-100 mill til i finansiering.

1 Like

Valgte å kjøpe litt i emisjonen. Og litt på 3,1 denne uken.

Skulle selvsagt kjøpt og sittet siden 1 tallet, men risken er bedre nå.
Så får en heller ha et snitt på 3.

1 Like

Når utsettelsen er fordi de utfører en større multi-senter studie så er det positivt. Om de i tillegg henter inn litt tid, så kan dette bli veldig bra.

2 Likes

https://www.biostock.se/2019/06/cereno-scientific-gar-till-banken-med-pafylld-kassa-efter-overtecknad-emission/

3 Likes

Det vi vet, er at dagens medisin som brukes mot hjerte/kar medfører betydelig blødningsrisiko. Hvis ikke ville medisinen, f.eks den mest effektive/brukte Maravan, bli foreskrevet oftere og i høyere doser. Derav ofte legesjekk for å se an blødningsrisiko.
Slik sett vil det være svært ønskelig om Cereno lykkes med sine studier.
At selskaps/aksjeverdien vil bli stor, eventuelt, er det vel liten tvil om.
Men de har jo også annonsert en emisjon til , før et ferdig produkt kan være på markedet mellom 20 & 25.

Cereno scientific

Bakgrunn

Biostock.se har gjort en grundig gjennomgang av selskapet og dets kandidat som finnes her: https://www.biostock.se/status-report-cereno-scientific-an-undervalued-phase-ii-company/

I korte trekk Cereno scientific et selskap som fokuserer på en ny type preventiv behandling av blodpropp. Hovedkandidaten CS1 baserer seg på kunnskap fra behandling av epilepsipasienter der pasientgruppen som ble behandlet med fettsyren valproat (valproic acid) viste 40% nedgang i hjerteinfarkt. Behandling med valproat gjenoppretter balansen i kroppens eget system for dannelse og oppløsning av blodpropper. Kort sagt vil behandling med valproat føre til oppregulering av proteinet Tissue Plasminogen activator (T-PA) som er sterkt involvert i nedbrytning av blodpropp ved å katalysere aktiveringen av plasminogen til plasmin. Plasmin står direkte for nedbrytningen av blodpropper. I tillegg fører valproat til nedregulering av proteinet Plasminogen activator inhibitor-1 (PAI-1). Dette proteinet hindrer t-PA i å utføre sin jobb. Derfor er en balanse mellom disse to svært viktig for å opprettholde en god tilstand i det kardiovaskulære systemet. Virkestoffet i medisinen er allerede vært i bruk i mennesker i mange år og i høyere doseringer enn tiltenkt dette formålet. Patentene i selskapet ligger i en avansert formulering av såkalt controlled release for at medisinen skal ha optimal virkning da produksjonen av PAI-1 følger sirkadiske rytmer og er høyest tidlig om morgenen.

Studier

Fase 1

Selskapet har gjennomført en fase 1 (normalt dosage safety). I denne studien hadde de mulighet til å hente ut virkningsdata

Figur 1) Nivåer av t-PA og PAI-1 av behandlede pasienter vs kontrollgruppe

Det er vanskelig å finne publiserte data fra selskapet. Men de viser en graf i en rekke presentasjoner som ligger ute som video. I figur 1 kan man se at behandlede pasienter har en statistisk signifikant økning i utslipp av t-PA ved stimulering og en gjennomsnittlig halvering av PAI-1 i plasma.

Figur 2) oppsummeringsslide Fase 1
De oppsummerer fase 1 med at sikkerhet og toleranse i mennesker er god. Dette var ikke uventet iom at stoffet har vært i bruk lenge. Den viste at farmakokinetikken er som ønsket, altså at controlled release virker som det skal. Det er ikke vist noen negative blødningseffekter.

Fase 2

Planlagt oppstart er noe uklart, siste melding er at søknaden til regulatoriske autoriteter skal leveres Q2-19. dette har blitt utsatt fordi de har utvidet studien til å være en stor multisenter-studie. (30 klinikker)

Det er lite data tilgjengelig for å gjøre en grundig vitenskapelig analyse, men populasjonsstudiene har jo vist at Valproat ga 40% nedgang i hjerteinfarkt i epilepsipasienter. Spørsmålet er om det virker bra nok. Det viktigste her er det tilsynelatende fullstendige fraværet av bivirkninger man assosierer med såkalte blodfortynnende medisiner. Ingen økt blødningsrisiko gir en ekstrem økning i quality-of-life for pasientene iom at de ikke lenger trenger å være forsiktige. I tillegg kan CS1 hjelpe til med å løse opp blodpropper som er i ferd med å dannes noe vanlige antikoagulanter ikke er i stand til. Det er et enormt marked.
Med dataene som foreligger nå heller jeg mot at det er en god sjanse for at CS1 lykkes. Jeg tror at mangelen på bivirkninger kan gjøre at man godtar lavere effekt enn klassiske antikoagulanter.
Det er veldig sannsynlig at «controlled release» gjør det enda mer effektivt enn man så i populasjonsstudiene, og at man i en pasientgruppe som er utsatt for blodpropp vil kunne se enda høyere effekt.

Skal se om poster fra ISTH blir tilgjengelig med mer data
Bildet er de to grafene som det vises til lengre opp i teksten.

5 Likes

Takk til Gautosaur for meget bra informasjon for 6 dager siden. Jeg hadde en lyttepost i dette selskapet men har nå tatt en god del mer. Som det nevnes i Biostock rapporten så er dette en mulighet å investere i et phase II selskap som har en market cap på MSEK 40 - og som i tillegg har patent i USA. Kursen virker også “potent” nå.

1 Like

Msek 40,- var vel før emisjon?

Ja, den er vel på 120 mill eller mer nå.

1 Like

135 på RT kurs