Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Det er kjent at det produseres circRNA fra flere gener hos mus og menneske:

image

We sequenced RNA from different brain regions, primary neurons, isolated synapses, as well as during neuronal differentiation. Using these and other available data, we discovered and analyzed thousands of neuronal human and mouse circRNAs. circRNAs were extraordinarily enriched in the mammalian brain, well conserved in sequence, often expressed as circRNAs in both human and mouse, and sometimes even detected in Drosophila brains.

https://doi.org/10.1016/j.molcel.2015.03.027

Siste ord er ikke sagt når det gjelder hvilke sykdommer dette vil fungere på, men fordi biologien er såpass konservert på dette nivået ville det være overraskende hvis ikke circVec-DNA genererer circRNA i humane celler.

Hansen og Wiklund har også jobbet med RNA i humane celler.

2 Likes

De som har TR ‘ene på en ASK må flytte disse over på en AF konto! Det gjorde eg … gikk kun kort tid etter at man fyller ut dette skjemaet : Nordnet . Kan nevne at jeg og har kjøpt en del flere TR / Warrents … Les og forstå innlegget til @Polygon fra i dag! Så ser man at det er noe som ikke stemmer … Ellers happy times og være Circio for tiden. Det unner jeg oss og vi har som slitt i dette papiret alt for lenge! Hyggelig hvis vi nå kunne fått en Mcap på 1-2 Mrd. før - hvis (når :wink: ) det tikker inn en semi fet up front avtale! Jeg tar gjerne et par av de, det neste året, slik at det penetrerer inn i de tykkeste papp-skallene at vi her snakker om en spydspiss - plattform teknologi! Også kan BP få kjøpe hele dritten! En av de absolutt største aksjonærene sa for en tid tilbake at han selger ikke under 40,- Nok. Pr aksje! :sunglasses: Jeg har giret opp tradingen en del for tiden … og gjorde mitt for å dytte den over 3,60 og 4 i dag … Uvant å sitte med så mye cash! Men det ordner seg på en eller annen måte :metal:t3:

8 Likes

Det er ingen særlige grunner til at circRNA skal fungere noe anderledes enn mRNA.

mRNA er en enkelt åpen streng (av RNA) som skal ha svært kort levetid inne i cellen. Dette for å ha tight kontroll på proteinsyntesen bl.a.

CircRNA er i all hovedsak identisk, eneste forskjell er at RNA-endene i tråden er spleiset sammen med hverandre slik at det danner en lukket “sirkel”.

En av grunnene til at circRNA er veldig mye mer stabilt og lenge-levende er nettopp at den ikke har noen åpne endre-strenger. mRNA skal brytes ned fra endene etter noen runder med protein-syntese.
Denne destruksjonsmekanismen er nå borte i circRNA.
I tillegg vil den lukkede løkken tvinne seg opp til en heliks og pr deff bli en dobbelttrådig RNA streng. Dette gir mer stabilitet.

CircRNA fungerer altså som et stabilt mRNA (som vi vet fungerer godt som covid-vaksine klinisk), og vil naturlig fungere i cellens akse av DNA=>RNA=> Protein.
Dette er tilnærmet identisk mellom menneske og mus og det er ingen grunn til å tro at effekten blir ulik.

20 Likes

Mulig jeg spør dumt, men hvorfor må jeg flytte tildelte tegningsretter over til AF-konto fra ASK?

Det må du ikke, tegningsrettene du får på ASK eller AF konto gir deg rett, men ingen plikt, til å innløse i nye aksjer i respektive konto … men har du TR må du benytte disse når disse utløper til å kjøpe rabatterte nye aksjer, ellers må/bør du selge disse da de deretter blir verdiløse.

Takk! Selv har jeg en gammeldags konto og måtte ta kunnskapstesten.

:eyes:

11 Likes

Men helt nyansatt eller ny i den rollen da :wink:

5 Likes

Passer perfekt det

4 Likes

Please elaborate :grinning:

Kom vel inn via Adverum som Eli Lilly kjøpte i høst.

4 Likes

…som driver med genterapi i øye ja - nærmere bestemt wet AMD. Så ikke så rart han kjenner til Circio.

For å si det sånn: Dersom det er Eli Lilly som er samarbeidspartneren i CNS, så senker ikke akkurat sånne hint om andre områder hos dem muligheten for at de vil sluke hele Circio dersom data nå i sommer fra CNS er gode - noe jo Wiklund ganske klart sa at de var for en uke siden.

11 Likes

Uten å hause for mykje men det norske folk er ikkje klar over hvilken kompetanse og know how Circio sitter på i et eksplosivt og spennende felt

Helsing Circio Arve

14 Likes

For sånne som meg, så hadde det jo vert nesten litt interessant å vert på en presentasjon der det hadde blitt forklart med store bokstaver og matet med teskje ang potensielt og muligheter

Uansett så er det heilt fantastisk å ha en tråd på ett forum som dette med så flinke skribenter som deg m.fl

Eneste tabben som her er gjort er jo at det ikke blitt kjøpt langt flere aksjer enn det som er.

Ser på diverse andre forumer at det self snakkes om mcap nå, men er jo veldig begrenset med småsparere som evner å sette seg inn i potensialet ( meg ink ), men dette caser sitter eg lenge i, så får det bli som det blir.

2 Likes

Vi satser på Roche/CNS, og så kan Lilly ta øye :money_with_wings: :moneybag:

28. mai 2026 - 5th Circular & Self-Amplifying RNA Therapeutics Summit

Spørsmålet er om dette blir en repetisjon av data fra ASGCT eller ikke.

7 Likes

De kan kjøre budkrig på hele sulamitten?

1 Like

er det litt spesielt at det nå er 132 ordrer på 4,1?

1 Like

Tenker at det som skjer i auksjonen så lang tid før åpning betyr nada

1 Like

Det er nok antallet ordre på 4,10 og høyere. Men i og med at volumet det matcher med på salg ikke mer enn 41.109 bør det nok bety at det er under 41.109 aksjer som har limit over 4,20 som er neste nivå på salgssiden.

Men det er ofte mye useriøse ordre inne, så ikke verdt å følge med på før de siste minuttene før åpning.