Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

De fleste publiserer slike meldinger før eller etter børs. Ikke at de bruker å inneholde sensitiv informasjon, men det er slik det gjøres som regel.

3 Likes

Øker med 400k

1 Like

Da får de noe og dekke inn snart :crossed_fingers:

1 Like

Utenkelig at shorter ikke jobber for å få kursen ned. Håper de brenner seg godt, men det er jo Nordnetkundene som styrer det.

1 Like

Qube satt over value inflection point i Diamyd, de kan fort sitte lenge med shorten sin.

2 Likes

Nå kunne jeg laget en liten kavalkade av “hva var det jeg sa” for en uke siden. Men det holder å si at om selskapet hadde valgt å beholde planen som ble laget før jul i stedet for å si ja til Pareto sin selger, så hadde kursen i dag aller mest sannsynlig vært enda høyere enn de 14,5 den sluttet på for litt over en uke siden. Så da har selskapet har fått ≈230 mill i kassa, Pareto har tjent ≈20millioner og Pareto sine gode kunder har tjent ≈35 millioner. Aksjonærene har derimot tapt 1,3 milliarder.

Så da nøyer jeg meg med ett:

10 Likes

Hva er det du sier, er ikke eierene i CRNA kompetente? 🫣

1 Like

Men så har selskapet locket inn de pengene og fått dem på konto. Warrants kunne blitt trumpverdiløse i morgen

5 Likes

Det er vel helt åpent bvor langt kursen ville ha gått og hvor langt den eventuelt ville ha falt igjen. Det vi VET er at selskapet ville ha hatt 250 mil. kr. mindre i kassa.

3 Likes

Jeg har egentlig ingen grunn til å klage på ledelse og styre, det de har gjort siste årene er nok den beste styringen av et biotec på Ose siden… Algeta?

På den annen side så er denne emisjonen en påminnelse til alle slike selskap at norske finans-institusjoner av natur er parasittiske skabb-rever som lever av å mele sin egen kake og har null problemer med å bruke kjøttvekta til å smadre hva de enn ønsker.

20 Likes

Spørsmålet er vel: Vil EDW gjøre det igjen?

1 Like

Gjøre hva?

Ja tror mest på det, øye på egen hånd, alternativt CNS med BP-en, hvis det går så bra med det løpet som de har signalisert - er det da helt utenkelig at BP vil gi seg til kjenne? “Welcome on stage Circio and …”. Det hadee vært noe, lov til å synse huh :sunglasses:

Og tenker mye det samme som deg, selv om jeg noen ganger ikke helt følger dine tankerekker, du tenker sikkert dypere enn meg! God onsdag kveld :beer:

2 Likes

Warrants er jo fremdeles priset som om kursen skal til rundt 2,5 kroner gjennom Mai… på toppen var de priset som om kursen skal til rundt 4 kroner. Emi var på over 10, tror warrants vil gjøre det godt neste måneden.

Enig, etter pirato emisjonen tenkte jeg warrants var ute, og heller bli med i rep.emien. Nå er det snudd opp ned og holder på warrants :sunglasses:

På en måte var vi “the people” en smule uheldige at den fine meldingen vi fikk med Acuitas ble tatt av Qube’s SL-raid når de så metningspunkt etter emisjonen. Vi hadde +10%, men ble slaktet ned til -10%, smertelig…men tenk nå på hvor vi står og hva som kan komme i nær fremtid av meldinger … 4basebio/Lonza/Certest/Neoregen/Entos/ og sist United Immunity + nå Acuitas + 2 andre, hvorav 1 top 5 BP. Hva mer kan vi ønske ? Jo, nå får vi oral presentasjon på ASGCT2026, og vi vet enda ikke hva som kommer av faglig godteri :cake:

16 Likes

Ja, gir beng i disse traderne og / eller shorterne, de får bare holde på. All den tid man ikke selger så har man ikke tapt noe.

4 Likes

Heftig heiskøyring om dagen, men ingen fundamentale endringer, tror man videre på caset så er det jo nydelig å kunne kjøpe mer nå til lavere pris så får man flere aksjer enn om den hadde stått høyere

4 Likes

Kastet meg på selv i dag selv om jeg aldri mer skulle røre Biotec. Lest litt om selskapet i dag og virker greit. Nå som aksjen har falt 40% fra topp mener jeg at inngang her er ok. Ja, den kan falle mer, men det får så være. I dette gamet må en ha tolmodighet samt ikke bry seg nevneverdig om det faller / stiger noen prosent, her gjelder det og pine seg gjennom denne stormen og det kommer nok fler på veien :blush::blush:

7 Likes

Det selskapet som leverte til mrna vaksinen satser på circvec. Det er ikke ett -10% signal ihvertfall.

8 Likes