Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Ikke tilegne meg nye meninger er du grei. Om det er dichesbuen eller noen som helst andre er helt irrelevant, poenget er at de er inn og ut med store volumer uten at det gir noe som helst utslag på lister.

3 Likes

Finnes det eksempler på Qube short i andre norske papirer ? Pr idag eller tidligere ? Hva viser i så fall historikken ?

1 Like

Thor medical

1 Like

Der har de gjort flere justeringer siste uker. De økte shorten 14 april, samme dag som Thor falt fra en HS-formasjon. Om de var tidlig ute den dagen kan de trigget fallet, eller de kastet seg på signalet.

Så da kommer kanskje noen av oss med en sammenstilling av kurs og short for Qube i begge selskaper?

2 Likes

Ja, slik at tradere inkl. short kan påvirke kursen i større grad enn vi kan se på listene. Men vi får en sterk indikasjon på hva som pågår, når det er lite å se på listene samtidig som volumene er enorme.

Jeg er litt usikker på hva du svarer på, men det er nøyaktig det jeg har sagt i ukesvis. At et forum trenger en emi med påfølgende kræsj for å forstå det er gjerne ikke uvanlig. Flere her inne har sett dette mange ganger.

Om kursen går noe jævlig, på høyt volum, uten bevegelse i listene - er det sikreste tegnet på at man skal være klar til å beskytte eventuell gevinst. Vertfall på Oslo børs.

Og tenk - PDX har ga oss muligheten til å gjøre nettopp det for flere år siden :slight_smile:

9 Likes

Jeg kommenterte til setningen som jeg har gjengitt i min kommentar: At høyt volum er en indikasjon på at det er daytradere inne.

Men høyt volum og emisjon er ikke en ulempe i seg selv. (Slik vår “venn” forsøkte å skremme med i Finansavisen).

Kursen kan øke både med og uten volum, og den kan falle i begge tilfeller.

F.eks. hvis man ser på to selskaper som vi begge kjenner noe til:

Volumene og omsetningen i Circio er svært mye høyere enn i Zelluna.

Etter toppen nylig ligger Circio på 57% (8.3/14.46, inkl. en emisjon som har sikret selskapet for flere år).

Til sammenlikning ligger Zelluna på 65% (23.1/35.8, uten en emisjon).

Hvis du kjøpte deg inn på topp nylig er du for øyeblikket i størrelsesorden like mange % ned.

Hvis du kjøpte i Circio etter at volumene hadde økt dramatisk, i februar og mars, og ikke har latt deg skremme ut, så kan du nå være i pluss.

1 Like

Zelluna hadde vel en emisjon på 10,- kroner i november om jeg husker riktig. Ikke veldig mye penger og bare eksisterende aksjonærer.

1 Like

Innleggene mine var ikke en invitasjon, men flott at du forklarer i detalj det opplagte.

Backtrading er ingen tjent med, hva om hvis det - bare tull.

Noen tok tak i aksjen etter emisjon, sikkert nøye sondert på forhånd rundt hvor mange aksjer som var tilgjengelig for utlån.

Om nada er saken enkel, og det var den.

Man trenger dog en ok+ stor pengebinge for å drive på slikt.

Supert at edw lot opportunismen styre - synd for den vante nordnetter at de lar seg rive med.

Ja, men Zellunaemisjonen er snøen som falt i fjor. Da falt jo kursen også ned til under emikursen, til 8.2 på det laveste. Og man avlyste derfor rep.emi., slik det kan ligge an til at man nå gjør i Circio.

Interessant nok så økte kursen igjen på forbigående høyere volumer til 15. Økt volum var ikke i seg selv negativt. Det innledet en opptrend.

AAV teknologien VEC samme prinsipp som korona vaksinen.mRNA
Spennende.

Svarte på @polygon sitt initielle poeng. Som du (tilsynelatende) dro to streker under. Dette er et forum og det er ikke opp til deg å styre agenda. At ASP skal ha vært blant aktørene som har kunstig drevet opp volumet for så å oute seg i etterkant av artikkelen (jmf siste to dagers aksjonærliste)… gir alt for lite mening.

1 Like

Å be deg la være å endre svarene mine til noe annet er ikke å styre agenda. Nå må du dra hodet opp av LNCen.

Da må du svare polygon da, for jeg har aldri nevnt dichesbuen som synder og det er da rivende likegyldig om det er han eller noen andre. Poenget står, som nevnt for flere uker siden, at dette har vært en viljet oppgang og ikke bare kvalitet/verdsettelsesdiskrepans/eller hva faen som flere av dere argumenterte for på det tidspunktet.

Det børs, og langsiktige aksjonærer nøt godt av dette. Eller vertfall de som ble langsiktige på krona - eventuelt har tradet targovax-snittet sitt ned.

To each its own - mer diskusjon rundt asp/dickesbuen/short er meningsløst og er diskutert opp/ned og helt ferdig i andre tråder i tillegg til denne.

Nytter ikke å være butthurt fordi det visste seg å være nøyaktig det samme som det alltid er, vertfall frem til nå.

Backer ut her jeg. Kastet bort nok penger på bio til nå, trenger ikke bøte med hjerneceller i samme prosessen.

P.S ASP dukket sikkert opp på listene vel viten om hvordan det troller retail.

“Dere”
“Butthurt”

Og du snakker om å endre svar til noe annet…

Du slår inn åpne dører.

Vel og bra! Sjekk litt ovenfor innleggene du siterer, så skjønner du hva jeg mener.

Jeg svarte poly og Multiple, at du har et behov for relevans får stå for din regning. Det er kanskje noen på DSRT tråden du kan belære eller heve deg over :slight_smile:

Tillykke.

Håper som jeg sa at crna lander en deal. Vi trenger det i sektoren.

1 Like

Deilig med en rolig start uten et stort volum og svingninger

2 Likes

Kan dette være en aktuell tittel på oral presentasjon:

Circular RNA Enables Durable Protein Expression and Enhanced Anti-Tumor Activity in Engineered Immune Cells

Ser CTO Hansen skal til Boston eit par tre veker etter ASGCT, var litt kluss å få lastet ned programmet, gi gjerne ein tilbakemelding om linken ikkje fungerer.
Han skal blant anna delta i paneldebatt om “Contrasting Circular vs. Self-Amplifying RNA to Match Modalities to Use-Cases”, dette tar for seg blant anna CNS og Car-T. tillegg skal han presentere circVec, ut fra det jeg forstår er det nye data på sistnevnte.

https://web.hansonwadegroup.com/rs/355-DOS-429/images/Circular-%26-Self-Amplifying-RNA-Therapeutics-2026-Full-Event-Guide.pdf?

7 Likes

Hm, ja, hva betyr dette (28. mai)?

Merk at VWAP for warrants beregnes i perioden 8. - 22. mai.

image

3 Likes

Analyst-Group-Circio-Holding-April-2026.pdf (1,8 MB)

7 Likes