Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Spennende fundamentalt, men også mye morro for TA-nerdene her… :chart_with_downwards_trend: :flushed: :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Nettstedet er et aksjeforum, ikke et medisinforum. :stuck_out_tongue:

Vil igjen anbefale å ta i bruk fundamentaltråden

1 Like

Om man leser kommentarene i de to trådene så er det ikke så lett å skille mellom denne “uspesifiserte” tråden og fundamentaltråden.

Forumet kaller seg “tekinvestor”, og “tek” er lett å tolke som “teknologi” når man har å gjøre med biotek-selskaper.
Var tanken at det skal forstås som “teknisk” (analyse)?

Disse områdene er ikke 100% klart avgrenset. Men det som kanskje ville vært lettere å kategorisere/skille ut er vel det som hører inn under en “teknisk analyse”-tråd?
Noen TA-purister mener jo at man bør diskutere TA helt uavhengig av alt annet.
@Savepig

Jau, du har rett.

Manipulering er en kriminell handling, så skal ikke antyde at de går utover spillets regler slik som de nevnte individer litt oppover i tråden.

Dog artig lesning når en tråd buser “shorten får bank” på oppgangsdager, når det gjerne er den siden som kjører kursen :blush:

1 Like

Det som vel er artigere er å lese at det gjerne er shorten som kjører kursen opp, etter at shorten er satt. :upside_down_face:

Det ville vært mer innbringende om shorten hadde dekket inn og deretter kjørt kursen opp for å sette short.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til, det tror jeg ikke du gjør heller.

Algoritmer jobber kontinuerlig mot målet som er oppgitt, og er ikke en enkel “vi setter shorten i dag gutta!!” og setter seg for å glo på kursen etterpå.

Men for all del, man må tro det man vil.

Du må gjerne forklare nærmere hvordan du mener algoritmene jobber for den som er short og den som er long.

Edit: Denne kommentaren var ikke ment som angrep/kritikk, men i håp om at det kanskje kan oppklare mulige misforståelser, da jeg er usikker på om jeg forstår deg, og du ikke helt forstår hva jeg vil frem til, og jeg angivelig heller ikke forstår hva jeg vil frem til.

1 Like

Qube har vektet seg tungt, så jeg kan ikke se annet enn at de må øke posisjonen sin for å kunne drive ned kursen med nedsalg. Spørsmålet er vel om det er spesielt mer med aksjer å oppdrive til short.

Slik jeg ser på kursen nå så er det i større grad trading på lavt volum, noe som er veldig fordelaktig tradere. Må nok mer volum og interesse skal man bryte opp.

Nå er du god!

1 Like

Det er svært naturlig at omsetningen tørker inn da den har vært svært høy.

Er vel ikke flere som har Nordnet konto og som ikke eier Circio :joy:

Hvis du ser tilbake på trådene i alle de andre sammenlignbare casene, så er det ganske enkelt å sa hva de trådene blir brukt til. Dypdykk i teknologien, og poster man bruker mer tid på å skrive. Så slipper man at slike poster drukner i støy, og trådene blir også moderert strengere.

2 Likes

Står feil dato på finansavisen sine lister, egentlig 30.04.2026

Solgt eller lånt ut ? :wink:

Siden han lever av å trade med seg selv, så tviler jeg på utlån #Skurk

1 Like

Ja, det skal være offisiell liste 30.04, der han har redusert til 167 588.

Han satt da antakelig gjennom helgen med 375 000, og så reduserte på tirsdag (markert i svart nedenfor).

Så hentet den seg jo en del inn igjen etter herjingen på tirsdag da. De to horisontale stiplede linjene er 9.0 og 9.5.

image

4 Likes

Det er litt fascinerende hvor fort helt vanlig tradingblir til “skurk og manipulasjon” så fort noen faktisk lykkes med det.
Å selge på 9,6 og kjøpe tilbake på 8,8 er ikke akkurat Wall Street-konspi, det er det mest grunnleggende i markedet: kjøpe lavt, selge høyt. Det er bokstavelig talt det alle prøver på, enten de innrømmer det eller ikke.
Forskjellen er vel bare at noen gjør det systematisk, mens andre sitter og håper.
Når aksjen svinger 5–10 % på en arbeidsdag, så er det klart det blir penger av å flytte aksjer. Selger du 100k aksjer og treffer 7–10 % bevegelse, så snakker vi ikke lommepenger, det er helt naturlig at folk med knowhow utnytter det.
Si at noen manipulerer kursen? Det betyr bare at de spiller spillet bedre enn de som sitter og titter på.
Prøver dette selv (i mindre skala), og har både svidd fingertuppene og drukket Champagne :laughing: Men har omsider etter noen år på børs funnet ut det viktigste: Skal du begi deg ut på verdens dyreste voksenopplæring, ha ihvertfall minimum en plan

2 Likes

Hvilke av disse 2 er Circio sin slot ? Omtrent siste økt på siste del av konferansen.

image

1 Like

Ja, han har sikkert bare fått bot fordi han er flink på å trade

https://www.dn.no/marked/finanstilsynet/finanstilsynet-med-ny-rekordbot-turboinvestor-har-fatt-to-boter-pa-fem-mill-i-ar/2-1-1571531

1 Like

Det var dette med to tanker i hodet på en gang da. :slight_smile: Både være oppmerksom på at det finnes skurker og at det også finnes et stort mulighetsrom innenfor spillereglene

2 Likes