Kursoppgang særlig i biotec-aksjer er som å sløye masse fisk i fjæra en varm sommerdag:
Fiskesloget tiltrekker seg så mange måser at man må gå en annen plass for å å ha en fornuftig samtale.
Og det måsen ikke klarer spise begynner raskt å stinke.
Alt man kan håpe på er at floa går så høyt at den vasker vekk alt.
Haussing?? Det er å skryte opp en aksje som ikke fortjener det.
Det er umulig å hausse Circio for det selskapet fortjener all oopmerksomhet den kan få. Mye mer enn “hausserne kan se for seg”
Ingen cirvec og IP uten Atlas med verre tørke i kapitalmarkedet enn i Gobi-ørkenen for 3-4 år siden. Ingen var fornøyde den gangen, eller stundom underveis frem til i dag. Men noen kameler må man bare svelge unna.
Rart hvordan Atlas mer eller mindre sitter stille i båten…
Jeg har ikke sett sånn oppførsel fra de før
Det kan ikke ha noe med lav likviditet i aksjen å gjøre?
Psykologien tar småsparere som fantaserer - Vipps så beveger kursen seg 
🪤
Volumet har strengt talt aldri vært høyere enn den siste perioden.
Du har et svar til alt du.
Omsetningen er dårlig. Sier mye om hvor lite interessant evt usikkert dette er om omsetningen nå er god.
Du lever virkelig opp til navnet ditt. Mellom 1-2% av selskapet er omsatt per dag på «lav-volum dager». Til sammenlikning ble 0,1% av Equinor omsatt i dag. Alt er relativt.
Herregud…
Du snakker i mot deg selv. Lite interesse ja… lavt volum
Må du bestemme deg. Aldri vært høyere volum eller er det lav-volum-dager?
Har du egentlig kjennskap til hvordan Atlas opererer eller spyr du ut basert på din crna posisjon.

Lav-volum-dager i anførselstegn. Den 8 og 9. oktober ble det omsatt ca 60 millioner aksjer. Dette representerte over halve selskapet, og var antakeligvis mye trading. I dagene etterpå har interessen fortsatt vært større enn på lenge. Volumet har riktignok falt en del fra toppen, men for oss som har sittet en stund er et par millioner om dagen bra.
Jeg kjenner veldig godt til Atlas avtalen. Jeg har som sagt sittet med aksjer i nesten ett år, og fulgt selskapet i flere år. Atlas har i utgangspunktet ett mandat: selge aksjene over konverteringspris. Det er da bemerkelsesverdig at de ikke nettopp gjør dette.
Atlas er snart historie for selskapet, og det gjelder å posisjonere seg før de er helt ute. Selskapet har levert knallsterke data, og liknende selskaper (dog litt annerledes teknologi) blir prissatt til flere milliarder kroner (opp mot 15 milliarder)
At det finnes risiko i Circio - JA!
Er avtalen med Atlas bra for aksjekursen - NEI! Er avtalen bra for selskapet - JA
Har aksjen potensialet til å mangedobles - JA!
Så får det være opp til enhver å vurdere risk vs reward. Jeg mener den er god på dagens kurs. Du må gjerne jatte så mye du vil, men som jeg har sagt til deg før: alle her inne kjenner til avtalen med Atlas, og gjerne litt vel godt også.
Mye fokus på atlas, mens det er noen andre som selger. Atlas har solgt 65k og 18k de to siste dagene (tre dagers etterslep i listene).
Synd at flesteparten bruker nick i diverse forum. Hadde vært interessant å vite om det er haussere i forumene som egentlig trader, og samtidig roper ut atlas ved enhver anledning.
Du svarer mye men former svarene etter hva som passer deg, for det skal bli riktig.
De nevnte dagene med god omsetning var før meldingen om at atlas konvertere all gjeld.
Om interessen var så stor ville kursen gått opp ikke ned og omsetning langt større på «konverterings melding», så atlas kunne solgt. En strategisk institusjon. At du kjenner de fra crna besvarer mitt spørsmål.
Hvorfor har de solgt litt når kursen var noe høyere? Om de avventer denne kjempe meldingen bør de vel holde på alt?
Har det seilt inn noen av interesse på topplistene etter melding på circio resultater eller atlas sin melding om løsrivelse?
Der finnes knapt kjøpere. En omsetning på 1-2.mill NOK er ikke mer enn en dag med litt tradeing skaper.
Som en klok herre under her svarer. Alt fokus på atlas mens kursen faller. Det forteller mye.
Sammenligne til disse utenlandske oppkjøpene er like meningsløst som de som bruker fremførbart underskudd til verdisetting av eksempelvis pcib. Kun haussing!
Lykke til med din investering. Jeg sitter akkurat der jeg ønsker, og det utenfor. Kan hoppe på en hver løpetur med saueflokken.
Hasta la vista
Hvis du er ute av aksjen, så kan jeg ikke begripe at du orker å legge så mye energi i å besvare alle innlegg her på denne tråden.
Det fremstår som at du har brent deg skikkelig på biotech med måten du skriver på. Det er vi i tilfelle mange som har gjort. Eksemplene innen norsk biotech de siste 4-5 årene er dessverre mange.
Anbefaler å finne andre kanaler å lese/skrive i som ikke rører så voldsomt opp i følelsene.
Ellers så heier jeg på alle kritiske innspill, men man må kunne holde seg på et saklig nivå.
Riktig god helg.
Selvfølgelig går ikke kursen opp når det konverteres aksjer til 66% rabatt. Sånt skjer bare ikke på Oslo børs. Men hvor kursen bunner ut er et annet spørsmål, og jeg tror bunnen er nådd i denne omgang.
Mitt bet er at selskapet sikrer en partner for videre funding eller at selskapet blir kjøpt opp. Det vil du ikke se på listene før det skjer. For min del kan det virke som den månedlige fundingen har blitt solgt ut i markedet, mens obligasjonene beholdes av Atlas. Jeg har fulgt selskapet lenge, og jeg har ikke sett sånn her oppførsel av Atlas før. Det ser man også på chartet. Så får vi bare se hva som skjer til slutt. Kursen kan gå ned til 0,6-0,7kr eller den kan gå til 30kr - who knows. Alle vurderer sin R/R.
Som en annen klok herre sa: Alt fokus på Atlas mens selskapet leverer knallsterke resultater og sikrer partneravtaler for fremtiden.
Det er stor forskjell på en ødelagt aksje og et ødelagt selskap. Circio er ikke et ødelagt selskap.
Ok siste innlegg.
De har ikke sikret partneravtale , hvorfor skriver du det? Er villedende
Du unngår alt av omsetning og fraværende kjøpere. Som sagt et kjapt svar på alt av kritikk innen minutter for å forsvare hausseriet.
Noen mener det er for lite hauss tross kursen er ned 20-25~% fra de brå kjekke uttaleser da nyheten om atlas kom. Nå har det stilnet men det forsvares med at dette er Oslo børs.
Samtidig trekkes det paralleller til oppkjøp i utlandet. Rein komedie. Så lenge det passer er positivt bilde , right?
Jeg skriver jo vitterlig at det er MITT bet! Er ikke det lov?
Jeg prøver å forklare deg at eventuell partner ikke vil dukke opp i aksjonærlister. Det er ikke sånn farma fungerer. Enten får de:
- Upfront payment med milestones (ingen utvanning)
- Rettet emisjon mot partner (dette vil du se i listene etter hvert)
- Oppkjøp (dette vil du ikke se i listene)
Så er det faktisk slik at selskapet selv har guidet at de jobber med partneravtale.
Nå blir det faktisk ikke flere svar til deg fra min side. Blir for useriøst til at jeg gidder å bruke tiden min på det. God helg 

Edit: det er synd du kjøpte på topp og gikk masse i minus.
Ta deg en tur ut i frisk luft i stedet for å surne her inne.
Vet at det er gambling, men her kan det komme avtale helt ut av det blå innen etpar måneder. Det er mitt lodd og derfor jeg er inne. Teknologi som kan forandre feltet er alltid spennende.