Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Er Alex Wesselhoeft fortsatt aktiv som konsulent/advisor for Circio ? Noen som vet ?

En annen ting, er det grunn til å tro at 11+8 bonds a NOK 500.000 utbetalt i aug+sep er limit på utvidelsen av avtalen ut 2025, eller kan det trekkes mer ? MNOK 9,5 synes da virkelig snaut for 6 måneders burn når estimatet er MNOK 4/mnd. Uttakene synes noe merkelig, og 2 måneder siden det siste.

Skulle kunne trekke i oktober, november og desember. Jeg klarer heller ikke å forstå hvordan de finansierer driften av selskapet når de ikke har hentet penger i oktober

Og man må vel forvente at utgiftene har gått noe opp etter at det er ansatt flere, nye lokaliteter og større aktivitet

Det ble spurt om på forrige presentasjon, og man kunne forvente 4MNOK i måneden til tross for det du nevner

Det kan vel ikke utelukkes at de får dekket egne utgifter via ett eller flere av partneravtalene? Utvikling utføres på partners prosjekt - partner har bedt om spesiell tilpassning?

Kan de ha fått noen midler fra privat fond eller lignende?

Det som har skjedd med Atlas fremstår uansett mer og mer som den endelige avviklingen med Atlas.

2 Likes

Uten å vite om et børsnotert selskap kan inngå slike avtaler uten å melde (@Boms ?), så syntes jeg det virker rart. Det kunne jo vell så gjerne vært Atlas som slo seg vrang, og man har plutselig motsatt situasjon. Det gjør det jo fryktelig vanskelig å finne “riktig” verdsettelse av selskapet.

1 Like

trur ikkje Atlas har satt seg på bakbeina,har jo kommunisert vilje om å bli med inn i 2026 om nødvendig,og hadde der vør ugreie hadde vel Atlas solgt aksjer i et heilt anna tempo??

Vanskelig å vite hva som er meldepliktig for et så lite selskap, i mitt hode ville en avtale som ga ett syvsifret beløp fort vekk være meldepliktig. Se f eks på meldinger i Polight på kontrakter fra 700’ og oppover om jeg skal ta noe fra siste uke (om jeg husker riktig da).
Uansett spesielt og også pga deres valg i å ikke lengre rapportere 1 og 3Q tall, så blir det jo et informasjonsvakum som er større enn hos andre selskap. I tillegg har man jo Atlas med sin manglende presisjon i meldingene til børsen.

Men CFO jobber vel ikke heltid og mangler kanskje litt forståelse for hva som er vanlig på Oslo Børs?

1 Like

Er jo egentlig ikke verre enn at BD`s har redusert R&D med +/- MNOK 10 selv om det bare var MNOK 6 i kassa ved utgangen av Q2. LG brukte vel ordene “vi har funnet en smart måte” i webcasten 1H-2025 for å redusere kost, men gjentok samtidig MNOK 4 i burn rate.

Og når det gjelder Entos og PR - financial details were not disclosed

De kan låne penger i banken i påvente av avtale … det er heller ikke meldepliktig.

2 Likes

Ikke vet jeg, men da må de i så fall ha gjort det etter at Atlas konverterte siste rest

Om vi tar bort R&D, så var burn rate ikke mer enn +/- MNOK 14 i 1H-2025, men det skurrer fortsatt litt.

Men best case for 2H-2025 blir MNOK (6+9,5-12)=3,5 til egen R&D og forpliktelser bokført 30.06. Så mulig at alt er ok likevel pr utgangen av Q4.

Edit: endret best case, kun MNOK 9,5 fra Atlas

Det kan være grunn til tenke litt over sammarbeidet med Entos og likhetstrekk som Circio og Entos har i bakgrunn for teknologiutvikling og etablering.

Neppe tilfeldigheter at ceo Wiklund og ceo Lewis fant tonen og inngikk partneravtale, som Entos nå finansierer videre i next step.

De som har fulgt Circio kjenner den felles vitenskapelige bakgrunnen til Thomas B Hansen og Erik D Wiklund om oppdagelsen og utviklingen av circulerRNA - CircVec.
I tillegg har Wiklund klare grunder-gener og sterk driv til å bygge opp eget selskap lokalt i Norden.

Noe av den samme bakgrunnen synes ceo John Lewis i Entos å ha. Han har etablert flere selskaper og har sterk driv for å etablere bioindustri lokalt i Canada.

Etableringen av Entos hadde sin bakgrunn i et teknologisamarbeid med Roy Duncan om oppdagelse Fusogenix PLV.

Det har nylig vært en konferanse NextGreatBigIdeas2025 hvor Lewis holdt presentasjon om Entos sin teknologi.
På LinkedIn har en Dr.Doonghon Lee et innlegg om Entos som Entos liker:

“A particularly memorable moment was hearing John Lewis ( Entos Pharmaceuticals ) share how Dr. Roy Duncan 's foundational work led to the development of #FusogenixPLV , a novel delivery platform, redefining drug delivery beyond the limits of viral vectors and lipid nanoparticles. Having studied membrane fusion and briefly worked with #FASTproteins (especially p14) early in my postdoc, it was deeply meaningful to see this once-basic science evolve into transformative therapeutic technology.”

Blir CircVec og FusogenixPLV The NextGreatBigThing?

5 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ryddet litt i tråden etter noen rapporteringer.

Vær for all del bull eller bear alt som man vil, prøv å hold stilen god.

8 Likes

Minner om denne om noen faktisk vet/har hørt noe. Er jo et lite rosa flagg om han kun ble hyret inn som motivational speaker/alibi på webcasten i november 2023. Kan godt tenkes at han trives mer enn godt nok i akademia, eller aldri har hatt særlig interesse av andre posisjoner enn i labben hos Mass General Brigham etter exit fra Orna.

Spurte en gang EDW direkte om SAB. Fikk som svar at de ikke fant egnede kandidater. Har vel etter hvert også blitt et kostnadsspørsmål i trange tider. Men, good to know.

11 Likes

Er fint å se at CFO er tilstede på Bio Europe. Bio Europe er som sagt det største partnering-eventet i Europa. Lubor er mest sannsynlig forhandlingsleder for Circio, så da regner jeg med at de har noen møter på bakrommet💪 Dette er jo en mann som kjenner faget sitt, så vi kunne vel ikke hatt en bedre person til å føre forhandlinger mot eventuelle BP.

At EDW publiserer dette synes jeg gir et signal til markedet om momentum. Lubor har uttalt: «we are confident that some discussions will lead to completion this year»

Jeg tipper de bruker disse dagene til å sluttføre en avtale og at vi får en tidlig julegave innen noen uker.

11 Likes

Leste tidlig at EW skulle delta, men tok det for gitt at Lubor skulle dit også. Kunne knapt hatt en bedre mann der akkurat nå. Det at han sitter i panelet på et slikt event vitner om hans status. About Lubor (Linkedin) 25 years of business development, External Innovation and licensing experience in biotechnology and BioPharma companies. Successful transaction track record in securing assets and finding creative solutions for licensing and partnering transactions, collaborations or in and out-licensing. Senior negotiator or transaction advisor on complex asset transactions or research collaboration. Successful biotech entrepreneur with successful outlicensing transactions and fundraising from VC investors with two different biotech companies. Extensive global network of senior executives in Pharma or Biotech companies and VC investors.

7 Likes