Hemsko ja, men Circio har vært i en utviklingsfase der det har tatt tid å utvikle kursdrivende innsikt og forståelse. Det selskapet trenger da er ro og en noenlunde forutsigbar økonomi.
Alternativet hadde vært en eller flere gigantiske emisjoner. Konsekvensen av slike emisjoner vet vi faktisk veldig godt hva er: kurskræsj til nivåer langt under emisjonskurs.
De dryppvise “mini-emisjonene” til Atlas har om ikke annet hindret fullstendig kurskollaps. Og som du sier: gitt de fleste som har ønsket mulighet til inngang på lave nivåer.
Uansett hvilken type emisjon/finansiering man velger så vil det til slutt og uansett avhenge på at teknologien fungerer. Basert på det vi har sett til nå har ikke Atlas- avtalen vært et " døds-spirallån", og heldigvis ser det ut til at Circio har brukt de begrensede midlene veldig godt.
Sist sammen lignet jeg med tidligere Ultimovax (RIP). Sammenligner man nå med Lytix, så er dette selskapet verdt ca 4x mer enn Circio.
Men Lytix er verdsatt basert på spesifikk teknologi kombinert med etablerte CPI på spesifikke indikasjoner, og det beste de har er gode data fra en fase II studie med 20-30 pasienter. 95%+ av slike selskap kræsjer i fase III - studiene…
Ja, Lytix ser lovende ut, men er bare en feilet studie unna status som råtnende kadaver dekket av grisetang og sultne måser i fjæra.
Circio er i samme bransje, men har ikke samme risiko for å feile (se tidligere innlegg fra meg for begrunnelse). Det skyldes både en fremoverlent ledelse samt et trasig alternativ for finansiering som dog ikke har resultert i total kurs-kræsj.
Mener nå jeg da 

Vaksinens effekt var langt lavere enn forventningene i 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝟳,𝟬𝟬𝟬 𝘄𝗼𝗺𝗲𝗻 på tvers av 𝟭𝟯 𝗰𝗼𝘂𝗻𝘁𝗿𝗶𝗲𝘀.