Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Er ikke disse KOL greiene en noe merkelig problemstilling i forhold til Circio?

I løpet av siste å har Circio fra november 2024 med Certest etablert i alt 7 samarbeidsprosjekter om utvikling, testing og dokumentasjon av teknologien.

NeoRegen var eneste fra tidligere, men de forlenget og utvidet vitterlig samarbeidet i juni 2025 etter lang tids egne studier og testing av circVec.

NeoRegen, Certest, 4Basebio, Lonza, Entos og ytterligere 2 konfidensielle har drevet studier og testing internt, noen av studiene har vært parallelle både hos Circio og partneren for kontrollens skyld.

Utviklingen av circVec 3.2 og 4.0 samt tidligere versjon har garantert blitt dokumentert ned til minste detalj også i forbindelse med IP arbeid og søknader.

Jeg vil tro det er “tonnevis” av dokumentasjon på circVec teknologien, konstruksjon, virkning og effekt i et utall studier som Circio kan legge på bordet i forhandlinger.

En mulig partner av en viss størrelse vil aldri stole på noen KOL rapport uansett, de har kompetanse og ressurser til selv å forta de undersøkelser og kontroller de mener er nødvendige for å inngå en avtale og binde seg økonomisk i et partnerskap.

Når man i tillegg vet hvilken intern kompetanse Circio har - kan jeg vanskelig forstå at Circio skal bruke tid og penger på en KOL i den fasen de nå er i.

Og for til slutt å gjenta meg selv - Q4/25 var første mulige “valuepoint” Circio så for seg.

Der er Circio nå først i disse dager.

16 Likes

Kanskje et billig poeng, men likevel (heller ikke helt uttømmende).

De nåværende avtalene (cirvec) har sikkert strategisk verdi, men har også vært nødvendig av hensyn til burn-rate og optimal bruk av begrensede midler.

For å gjenta meg selv - jeg savner “fagfelle-vurderinger” gjort av eksperter som kan validere selskapets teknologi basert på nåværende data, utviklingsløpet som har vært, og selskapets relative posisjon i markedet målt i forhold til peers (Orna, Sail, Orbital, etc, etc). Vi famler jo litt i blinde
alle-mann-alle både i forståelse av teknologien og potensialet, og kan lett bli fartsblinde av avtalene som annonseres rundt omkring.

Jeg håper som alle andre på gode og positive nyheter, men savner en liten bit eller to i puslespillet. Thats all.

(Beklageligvis så har aktører som Redeye eller andre analytikere som kan følge selskapet ikke kompetanse til å gjennomføre slike kvalifiserte analyser. Selv ikke når oppdraget er betalt)

1 Like

Analytikere følger ikke aksjen og det hadde vært ønskelig. Det kunne muligens ha avklart noe av det du etterlyser.

Jeg hadde en samtale i vinter, før mars presentasjonen som var starten på de første studieresultatene som er kommet løpende senere, med Geir Holom, DnB. Dengang sa han at prosjektet circVec virket spennende, men det var vanskelig dengang å få innsikt i caset. Nå er ikke Circio DnB kunde etter det jeg forstår så det står neppe særlig høyt på agendaen der og blir neppe prioritert.

Men det er mulig Circio bør endre litt på strategien og invitere analytikere til en presentasjon. Skal jeg tippe avventer de dette til de har ferdig de konkrete medisinske indikasjonene circVec skal inn i. Danon og øye.

2 Likes

Håper det. Det kan hjelpe mye. Verdien av selskapet er sannsynligvis ikke riktig vurdert av markedet. Kort runway til tross. Prises antakelig til godt under 20% sannsynlighet for at det ligger underliggende verdier i plattformen.

1 Like

Du gikk virkelig fra å hausse til å bli skeptisk her😅 Nå er ikke aksjonær-livet i Circio nødvendigvis en dans på roser. Det er vesentlige usikkerheter, men det mener nå jeg allerede er reflektert i markedsverdien.

3 Likes

Ja, og vel så det. Det er jo egentlig det jeg sier. MCAP kunne vært høyere, og kanskje på et mye tidligere tidspunkt, dersom markedet kunne ha lest caset på en bedre og mer innsiktsfull måte. F.eks støttet av KOLs.

Ja, det er mulig at jeg har hausset, men i så fall ikke uten noen trevler med kjøtt på beinet :meat_on_bone: :cut_of_meat:Har fortsatt trua.

1 Like

Men er ikke bettet nettopp at det skal komme mer kjøtt på beinet da? Hvis det ikke hadde vært noen skyer i horisonten hadde jo selskapet vært riktig priset😂

3 Likes

Kjøper fremdeles, plutselig smeller d . Har trua,att noe positivt skjer snart :+1::+1:

3 Likes

Holom var på pizzakvelden. Var ikke spesielt på hugget den gangen.

Seinere har jo Atlas egentlig utelukket spådommer hva gjelder investeringer i Circio. Sånn det har blitt nå, så virker det som vi kom oss gjennom det på en grei måte.

Skal vi nå rett på en avtale med cash og slippe utvanning, eller blir det noe annet? Det er forhåpentligvis det første. Og kommer det en avtale, så åpner det døra på vidt gap for flere.

1mrd USD i MCAP om det blir salg av hele sjappa? Jeg tror Atlas lukter penger på gata og de har definitivt holdt sin del av avtalen om forsiktig nedsalg.

Så er det bare å forvente at Circio lander noe som er fordelaktig for aksjonærene snart. Det hadde mange om ikke alle fortjent. Så er det bare å handle litt frem imot avklaring

7 Likes

Selges Circio for 1 MRD USD i helgen, våkner vi med en aksjekurs på 76 kr. mandag morgen.

3 Likes

De to smarteste jeg har kommunisert med vedrørende teknologien, David Sabatini og David Sinclair, var veldig interessert i teknologien her og spente på utviklingen. Den utviklingen har siden vært imponerende.

Men det er klart at det er vurderinger basert på allmenn tilgjengelig informasjon som kanskje ikke er så detaljert som det selskapet selv sitter på og kunne delt under en NDA

3 Likes

Tror du er inne på noe viktig der. De har alltid vært kommet lenger enn det de har kommunisert på presentasjoner. Slik må det være i en rå konkurranse situasjon. Det er mer i vente.

5 Likes

Det er forsåvidt et godt poeng, altså fagfellevurdering. Men;

1. all ipo bør/må være avklart først, altså patentert
  2. circRNA er tidlig i utviklingsløpet, det er vel ikke vanlig å få en uavhengig tredjepartsvalidering før man er ferdig med grunnarbeidet internt først (?)
  3. hvor mye peer-review har de selskapene som har fått avtaler vært gjennom før dette? Jeg tipper ingenting…

Når det gjelder AAV så trenger det strengt tatt ingen slik vurdering. Dette kommer i hele det regulatoriske løpet opp mot klinisk utprøving.
AAV er etablert tech, så effekt, spesifisitet etc er det viktigste, men det kommer av seg selv i utviklingsforløpet.

circRNA i LNP? Circio er alene om en DNA-basert vektor som oversettes til sirkulært RNA i cellen, og de er tidlig i utviklingen. Tar jeg ikke helt feil har de allerede publisert vitenskapelig grunnprinsippene, så da er det pr def fagfelle (peer review) - vurdert.

Circio trenger validere sin unike teknologi internt før den kan valideres eksternt.

De andre selskapene som har fått avtale har mest sannsynlig kun vært gjennom en “due dilligence” av partner, og har sånn sett heller ikke gjennomgått det du etterspør.

5 Likes

Er det en ting jeg overhodet ikke bekymrer meg for så er hvordan Circio sin tech står seg ift andre selskap pdd.

På den annen side; hvis selskapet står på stedet hvil om ett år uten avtale (-r) eller ytterlige validering av sin tech, da ringer varselbjellene.

Og da har jeg solgt meg ut for lengst…

5 Likes

En fun fact. Om man kan kalle det. BMS kjøpte som kjent Orbital for US 1,5B for ikke lenge siden.

Orbital ble stiftet i september i 2022. Et knapt halvår før selskapet hentet inn MUSD 270 våren 2023. Det interessante her for vår del, er at Orbital ble stiftet som en spin-out fra Beam Therapeutics med IP fra CircBio, og kontanter fra VC (ARCH Venture Partners, a16z Bio + Health and Newpath Partners, ++).

IP `n fra CircBio kommer opprinnelig fra en spinout fra Standard University og de to professorene Howard Chang and Ravi Majeti, og omhandler circular RNA (designed to be more stable). Begge to nevnes fortsatt som co-founders av Orbital. Det er ikke kjent om det finnes data fra prekliniske studier når Orbital stiftes i september 2022.

Det som derimot finnes av opplysninger er i årsrapporten til Beam Therapeutics fra 2022. Her blir det opplyst at Beam som sin del av den totale kapitaliseringen av Orbital (etter avtale om lisensiering) foretar en total nedskrivning på MUSD 25,5 som tilsvarer 31,5% av utvannet kapital og 97% av de ordinære aksjene i Orbital. De gjenværende 3% av ordinære aksjer er da mest sannsynlig det reelle bidraget til de to professorene som kompensasjon for IP. Altså må VC-deltakerne ha skutt inn kontanter tilsvarende MUSD 55 som sitt bidrag. Antakelig som preferanse aksjer.

Orbital verdsettes dermed til MUSD 81 basert på IP fra CircBio+lisens fra Beam+cash på stiftelsespunktet, mens Circio som tilsynelatende har kommet vesentlig lenger i utviklingen av sin circvec-plattform ble verdsatt til MUSD 13,6 når børsen stengte i dag.

Forstå det den som kan. Sammenligningen er kanskje ikke helt rettferdig, ei heller i hvilken disfavør den peker, men her snakker vi altså om en underprising av Circio med en faktor på 6. For den som kan sin matte så er det jo også enkelt å se avkastningen som MUSD 350 gav til slutt når BMS overtok stafettpinnen.

4 Likes

Nei, og har kanskje ikke hatt et stort behov for det heller, med runway herfra og til evigheten. Men tror jeg gir meg med å mase mer om dette sånn på tampen før det kommer mer nytt.

Neinei, misforstå meg rett! Jeg tenker at Circio er i en gråsone nå der alt kan skje, og jeg har absolutt ingen anelse om hva som kan skje nærmeste uker/måneder.

Det er nettopp det som er så interessant med et selskap som er der Circio et nå, samt at denne teknologien faktisk kan være en naturlig videreutvikling fra mRNA.

Men vi trenger alle vinklinger så lenge de er objektive og saklige.

4 Likes

Ikke Standard, men selvfølgelig Stanford University. Har dessuten begått de to nevnte herrer urett, og det er jo ikke bra.

Nature Biotechnology paper (July 18, 2022) "Engineering circular RNA for enhanced protein production"

Authors: Robert Chen, Sean K Wang, Howard Y Chang (Stanford)
Disclosure: “R.C. is an advisor to Circ Bio. H.Y.C. is a co-founder of…Circ Bio”

IN VITRO:
Several hundred-fold improvement in circRNA translation
Increased translation over mRNA
Low immunogenicity
Prolonged protein translation

IN VIVO (MICE):
“More durable translation in vivo”
Human erythropoietin (hEPO) tested in mice
LNP-like delivery (CART nanoparticles)
Both IP and IV routes
Sustained protein expression

I tillegg så la Beam noe på bordet med IP på mRNA/LNP. Så jeg trakk nok eksempelet om underprising i disfavør av Circio vel langt selv om den åpenbart er til stede. Ikke minst når en samtidig vet hva som skjedde et halvår senere og ytterligere MUSD 270 til Orbital. "The funds will help Orbital…to build its team and select a lead program"

Selv om det fortsatt kan ligge noen flere epler enn appelsiner i kurven, så må det være lov å peke på at det kan synes som at riktig prising/fair value av Circio burde være opp mot 3-4 X dagens MCAP om vi drar sammenligningen tilbake til september 2022 når Orbital ble stiftet. Ytterligere potensial og reprising av Circio avsløres neppe før kommersiell avtale, og/eller ved en rettet emisjon.

(dette er hva jeg tror, ikke en anbefaling om hverken det ene eller det andre når det gjelder kjøp og salg)

2 Likes

Hvor mange aksjer har Atlas solgt iht Aksjonær-registrert siste dagene:

Fra 4-5nov: 105.393
Fra 5-6nov: 71.002
Fra 6-7nov: 21.489

Gjenstående aksjer 24.257.227

1 Like

Tror du har rett hvis en definerer fagfellevurdering som tredjepart.

Spørsmålet er vel om en ikke heller skal tenke på det som annenpart. Selskapet som skulle kjøpt Circio ville aldri gjort det uten å gå nøye gjennom all tilgjengelig dokumentasjon.