For å avslutte mitt bidrag om eksterne fagfellevurderinger så viser jeg til det som EDW svarte på samme spørsmål som LG fikk:
Om atlas selger 1-200.000 aksjer om dagen når omsetningen er 800-1mill så vil jeg ikke si de legger stort press på kursen !
Alle vet Atlas er der , og selger aksjer …
Alle vet at kommer det en god melding med noe partner vil omsetning øke til 30-50 mill aksjer sikkert , og bang , Atlas er historie !
Mitt bet er på avtale med noe de neste 2-3 uker og en mangedobling av kurs 

Jeg er enig med deg og har også tro på avtale og at Atlas da er historie.
Jeg spekulerer kun på mulig årsak (frys og tiltenkt ny partner) hvorfor Atlas har endret handlemønster.
Dersom Circio tilbyr ny partner eierskap i selskapet … hvordan løses det ?
F.eks. rettet emisjon, opsjonsavtale, kjøpe aksjer fra eksisterende aksjonær …
Noen som vil svare …
Kjører de seg helt tom for kontanter nå og har de kanskje skaffet seg kassekreditt fremfor å trekke mer fra Atlas?
Her er det mange naive.
Om teknologien og resltatene til CRNA hadde vært så gode ville selvsagt ikke selskapet vært helt avhengig av døddspirallån fra Atlas for å overleve.
Da ville investorer og andre aktører tatt tak i aksjen, det gjør de ikke og det er et stort rødt flagg.
Optimismen her inne minner meg om hvordan det var her i Ultimovacs og Nykode. Jeg bare nevner det. Det er nok bare Lytix som ksm stå foran et gjennombrudd?
Jeg TROR at Atlas er ute og at Partneravtale med kroner og eierandel snart signeres.
Det er kortsiktig å leve på en kassakreditt …
Alle her inne vet at det snarlig blir en avtale løsning. Dette er både guidet og gjentatt muntlig. Ikke lenge igjen nå🏆
Hvor finner man denne guidingen og hvilken presentasjon er dette nevnt?
Har du jobbet i bank og gitt lån til et selskap med en så svak balanse? Virker helt utelukket basert på min erfaring.
Takk for at du svarte på spørsmålet mitt
Det er forskjell på banker gamle venn🤣
Men jeg er enig med deg kassakreditt er lite sannsynlig.
Brigde finansiering er nok også avhengig av at det ligger en sikker pott som kommer inn.
Til mer imponerende er det å tenke på hva Atlas har eksponert seg for i 2 1/2 år. Opprinnelig avtale var vel på 300 mill men det er vel bare løst ut ca 100 mill hittil.
Det sier noe om hvilken stålkontroll de har hatt på finansene i Circio de siste par årene.
Gjeldfritt selskap, mcap ca 130 mill og circVec med glimrende resultater.
Oppkjøpskandidat???
…og straks skrapt kasse - som denne tåden nå jazzer opp stemningen til å bli veldig skuffet over dersom løses med en ny konvertibel til Atlas
Det kan det bli. Det er mer igjen av avtalen. Greit å ha back-up. Emisjon på 4 mill kurs 1 kr er det noen katastrofe?
Rent finansielt ser ikke Circio bra ut, det vet alle.
Har de eksempelvis cashtilgang om tre - fire måneder?
Det ser skummelt ut, men er det fare på ferde har Atlas gjort alt annet enn det som forventes av en slik aktør.
Skal du ha makt ved forhandlingsbordet skal du sitte som bondeier, ikke aksjonær. Det er alltid EK som ryker først.
At Atlas har gitt fra seg den leveragen de ville hatt som eier av gjeld i en ny kriseemisjon fremstår ekstremt amatørmessig. Å sitte ned 24 mill aksjer i et slikt scenario er mye ner riisikofylt, vi kjenner alle til radbrekkingen som skjer mår biotek skal hente aksjer for n’te gang og har ingen avtaler å vise til.
Min vurdering er derfor at det er grunn til å tro at selskapet har god sannsynlighet for å inngå en avtale om fremtidig finansiering som gjør det mer attraktivt å være aksjonær enn bondholder.
Kan jo komme et nytt - MNOK 300-500
Og derfor vil Atlas eie mest mulig aksjer fremfor gjeld?
Nei, men da blir jo dagens beholdning en liten parantes i den store sammenhengen, og så har man ryddet bordet. Ikke sikkert at selskapet vil være fornøyd med utfallet av eventuelle diskusjoner med mulige partnere, og heller ikke vil selge seg for billig eller på et ugunstig tidspunkt.
Godt ressonnert av TheObserver.
Ser man dette i sammenheng med Prospektet av 1 okt, som det må ha tatt tid å utarbeide, og at det ikke har kommer cash kan det ikke utlukkes at det for flere mnd ble inngått en eller annen konfidensiell intensjonsavtale og at det pågår due dill før endelig avtale.
Det er ønsketenking.
“The Financial Supervisory Authority of Norway (Nw.: Finanstilsynet) has today approved a securities note, a registration document and a summary (together referred to as the “Prospectus”), which prepares for potential future share issues and conversions of bonds under the bond terms and the Investment Agreement with Atlas Special Opportunities LLC and Atlas Capital Markets LLC.”
skrev selskapet selv i meldingen som annonserte prospektet
Har du mulighed for at kommentere yderligere på denne udtalelse?