Hva er det de tenker på de sitter med 24 mill aksjer og så selger de noen hundre tusen aksjer hver dag og presser kursen. De burde kjøpe noen hundre tusen aksjer hver dag for å bevise at de tror på caset.
Har de likviditets problemer?
Bra innspill!
Jeg tenker strategi med “dual-AAV” - teknologien er ganske risky av følgende grunner:
-
skal man uttrykke store gener så må begge varianter AAV (Eks slik Splice Bio prøver) infisere samme celle slik at proteinet kan settes sammen (“splices”)
-
begge ulike AAV (i samme celle) må ha et høyt uttrykk over tid slik at det nye, friske proteinet kan korrigere for feilen i det eksisterende defekte gen/protein
-
Et tilstrekkelig antall celler i det korrekte vevet (“targeting”) må overholde kriteriene i pkt 1) og 2) for å ha en relevant, klinisk og systemisk effekt.
Jeg tror ikke AAV klarer tilfredstille disse kriteriene, og da vil annen teknologi plutselig bli mer relevant. Et eks kan være Circios circVec DNA plattform som kan bli interessant pga høyt, langvarig uttrykk av store gener. I en og samme vektor.
Så det du sier her er at dersom circvec kan ha verdi for begge disse to selskapene, så er det i så fall DNA-plattformen som bør fatte interesse, og ikke AAV der Circio både har satt fokus og sannsynligvis har størst mulighet for å komme i mål med penger på kortest mulig tid ?
de selger ingenting
Jepp!
AAV virker effektivt så lenge mål-genet kan settes inn i det. AAV er altså begrenset av størrelse på målgen.
Annen tech bør (må?) til for å kunne levere større gener, eks slik Splice Bio har som mål for.
Tror jeg da…
Nærmer seg kanskje MNOK 4 i frigjorte midler før siste opprop fra CRNA på utvidelsen opp til MNOK 13,5. Kan jo være en plausibel tanke.
null og niks, småplukk
Adskillig mer enn ingenting.
Forøvrig er det veldig synlig at de ikke er i innsideposisjon, da kunne de ikke solgt noe som helst - som det har vært antydet tidligere her inne.
Edit:
Det du skrev der er 100% feil.
Les tidligere børsmeldinger ang. Atlas sin salgsavtale, så ser du hvorfor de gjør som de gjør. De har sagt fra start at de skal selge det de kan, så endret de premissene for hva de kan for litt siden.
Re Martins
Og hvorfor gjorde de det? Ifølge Circio gikk de med på endringene (trading restrictions). Ifølge Circio: “To demonstrate their confidence in the continued positive development of Circio…” Eller for å raskest mulig komme seg i aksjonærposisjon i stedet for bonds. Og hvorfor det…?
Fordi det sendte et signal til markedet at Atlas var mere tilbageholdende, altså et signal man rent strategisk mente ville medføre højere volumen … så Atlas fortsat havde mulighed for at sælge aktier. Uden dette signal - og med tanke på størrelsen af konverteringen - var der en udpræget risiko for at markedet ville være ekstremt tilbageholdende og reelt afvente 0,60 NOK.
Med andre ord, hjælp til selvhjælp.
Det virker rart at det skal ligge kjøpsblokker på 1kr når atlas selger i markedet under 1kr. Da ville de heller solgt blokk?
Gentager - enkelte har fået mulighed for at købe blokke fra Atlas uden om markedet. Jeg kan godt tegne en tegning, hvis det hjælper 
Jeg skjønner hva du sier. Det gir bare ikke helt mening😅
hvordan vet du det?
Det giver da fint mening … Atlas har ikke mulighed for at sælge millioner af aktier i markedet, eftersom det vil sætte sig negativt i kursen. Så er det meget bedre at give et par procenters rabat og sælge i bulk …
Men hvorfor selger de små-beløper på 0,94kr og ikke i bulk på 1kr?
Det er ingen hemmelighed; det er name of the game.
Svaret er åbenlyst - fordi der ikke er interesse i at købe i bulk på 1,00 NOK grundet markedets nuværende prissætning. Men jeg tipper Atlas snart er rede til at handle på lavere priser.