Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Nei, det er vel ingen historikk som tilsier at Atlas sitter stille i båten, og det er ingen her inne (som jeg kjenner til) som enda har forstått strategien til Atlas - og hvordan de tjener penger på den. Håpet er at selskapet kan være interessant nok for markedet til å skape et greit handelsvolum, og at man sakte men sikkert kan bli kvitt en del av de utestående konvertible bondsene til Atlas.

Selskapet får inn penger til drift uten og måtte be om konvertering i januar / februar …
innen den tid håper de på gode data som løfter kursen betraktelig , og at de kan kjøre en normal emisjon og få vekk Atlas en gang for alle :+1:t2:

Mye mulig atlas har konvertert for siste gang , hvem vet :relieved::pray:t2:

Atlas har sannsynligvis strenge rammer i sin forretningsfilosofi. De gjør det de skal gjøre i henhold til denne, og det er trolig lite rom for opportunisme. Warrants kan i denne sammenhengen vurderes som opportunisme. En annen ting er at ved å utøve warrants så ville jo Atlas vært med på å forlenge tiden det ville ta før Circio banker på døra igjen, tiggende om ny(e) transje(r). Så jeg ser ikke mørkt på at Atlas ikke utøver sine warrants.

1 Like

Hadde vært fint om ledelsen bestilte en god slump tegningsretter

Leser du børsmeldinger?

Hadde vært fint, men det spørs om de har penger til det. De gikk inn med penger i emisjonen i sommer og har nå tegnet seg for de warrants’ene de fikk da. I tillegg har de ikke verdens beste lønn etter at de kuttet den med 50%.

Hvis det er slik at kjøp av aksjer til rabattert pris vha warrants medfører at man skatter for differansen mellom markedsverdi på kjøpstidspunktet, som vel regnes denne uken, og prisen man betaler ved bruk av warrants, så er det vel strengt tatt ingen ulempe for de som benytter warrants at kursen har en dipp nå. Men dette er bagateller. Det viktige poenget er fortsatt om teknologien fungerer og blir plukket opp av samarbeidspartner(e).

‘Markedet’ vil at selskapet skal trekke på flere fremtidige Atlas transjer, enn at de kan hente dette i markedet til 60 øre … Atlas får sin ‘vilje’ da insitamentet smuldrer …

Ja, men hvis du klarer å regne ut hvor mye penger ledelsen har kjøpt for, så skjønner du kanskje hvorfor jeg tenker det hadde vært et fint signal utad.

Når de har deltatt i emisjon, utøvd sine warrants og gått 50% ned i lønn, så syntes jeg de har signalisert ganske godt at de mener alvor. Syntes ikke du ?

8 Likes

Det kan du si, men det er likevel ganske små summer de har gått inn med privat. Det er vel heller ingen av de som sitter i styret som deltok i emisjonen eller har ønsket tegningsretter - Skjelden et godt tegn. Tror kanskje det hadde vært bedre om en større aktør fikk tilbud om å kjøpe alle ubrukte tegningsretter, med den forutsetning at de ikke kunne selges før sommeren 2026

Joda, men alt er jo relativt? Tar man CEO sitt tilfelle (her er lønn offentlig i annual report) så har han dyttet inn 380 000,-NOK på 6 måneder. Det er 30% av nåværende brutto årslønn.

Absolutt enig at det hadde vært fint om styret også utøvde sine, og en større aktør er jo noe alle har håpet på i lengre tider.

1 Like

En kan håpe på en større aktør ja … personlig solgte jeg alt jeg hadde og tegner det samme som jeg avtalte på tlf med Wiklund

Det var en god prat og de er fullt klar over atlas … konverteringer igjen for de er nede i 10mill kroner og selskapet har økt fra 15mill børsverdi til 30-35 mill , så konverteringene har blitt svelga unna … neste steg er at aksjekursen skal stige godt !

De kjører flere tester enn hva som foreløpig er meldt markedet , og kommer det gode data på de i januar , så er håpet at kursen går såpass at en vanlig satt emisjon vil kunne betale ut Atlas og være kvitt de for godt !!

Circio prater jevnlig med alle store BP , og Erik sa at ca 75% av de er veldig interessert og forteller de hvordan de ønsker at forskningen skal foregå…
kommer nok noe børsmeldinger på noe sånt utover de neste mnd !

Så da tror og håper jeg at inngang på 0,6kr skal kunne lønne seg ! :relaxed:

4 Likes

Ny artikkel:)

5 Likes

Circio Holding ASA - Exercise of Warrants by primary insiders on the Board of Directors

5 Likes

Vet du om/når vi kan forvente TG-data fra Rikshospitalet?

Circio Holding ASA - Application for additional warrants for the subscription of new shares by primary insider CEO Erik D Wiklund

9 Likes

Må nedsalgene snart være over å vi kan dra over krona :santa:t2::rocket:

Circio Holding ASA - Application for additional warrants for the subscription of new shares by primary insider

6 Likes

Circio Holding ASA - Transfer of rights to warrants from primary insiders

1 Like