Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Stemmer :+1:

1 Like

jeg!

Slettet pga skrekkelig dårlig hoderegning. Men totale investeringer/funding av sirkulært RNA de siste 2-3 årene tilsvarer mer enn 12.000% av selskapets MCAP pr i dag. Så unektelig et stort potensiale med overbevisende data/POC. Hva nå det kan være som opp- og avlest av aktørene i markedet.

1 Like

2 daga på rad med oppgang :rofl:

4 Likes

Kall meg gjerne enkel, men føles det ikke mindre risikofylt å kjøpe 13 000 aksjer til 11 NOK pr stk enn 384 000 aksjer til 39 øre pr stk?

Bedre å oppleve 2,5 kroner kroner i verdifall på 13 000 aksjer enn at 384 000 aksjer skal falle 20% :grin:

Tror det var smart med denne spleisen, den «lurer» i alle fall meg, samme hva kalkulatoren viser.

2 Likes

Du kan jo notere deg at splitter og spleiser nesten aldri blir gjort i forhold 10 eller 100, 30:1 i spleis som her gjør jo at folk ikke bare kan flytte kommaet på de gamle kursene som har festet seg mentalt. Et gammelt og velkjent «triks» i aksjemarkedet.

2 Likes

Ja, her var det også relevant å nevne at 10x fortsatt ville gitt risiko for at aksjen kunne falle utenfor avtalens begrensning på 1kr/aksje igjen, og 100x ville ikke vært nødvendig. 30x gir godt spillerom uten å dra den for langt. :slight_smile: Men uansett så er jo ønsket en emisjon som får dem ut av Atlas klør. Får håpe statsbudsjettet i dag gjør investeringer mer lukrative, men er kanskje litt mye å håpe på med vår regjering.

2 Likes

Antar at Atlas har hatt sitt å si om dette også ifm utarbeidelsen av nye vilkår.

tja, hva har Atlas å tjene på en slik omvendt splitt. Volumet er jo lavere enn noen gang og det er jo omtrent null og niks de har fått solgt sålangt.

1 Like

Det er innført en betydelig lettelse i forhold til volumbegrensing. At Atlas stort sett har vært avholdende de siste ukene skyldes EOGF (stemmerett), og nå kanskje pga neste ukes begivenhet.

Ja, de har fått romsligere volumbegrensninger. Hva en omvendt split har å si i så måte klarer jeg ikke helt å se.

Den store kostprisundersøkelsen (anonym versjon).

• <10
  • 10-20
  • 20-30
  • 30-40
  • 40-50
  • 50-60
  • 60-70
  • 70-80
  • 80-90
  • 90-100
  • 100-110
  • 110- :skull: :skull: :skull:

0 stemmegivere

Hvad er det helt præcist du ønsker at undersøge her?

Antar GAV etter spleis

Du mener vel spleis?

1 Like

Merkelig ordrebilde når det dukker opp kjøper på 11,7/11,8

Ser jo strålende ut 3 dager med opptur,er vel rekord!!

5 Likes

@pdx noe rusk med grafen tror jeg

1 Like

Lurer på om vi får noko ny info om IOVaxis om eventuell framgang eller mangel på framgang.

1 Like

Det skal kun være et spørsmål om tid jfr siste guiding. Men ingen søknad er synlig pt. Det kan f.eks skyldes “public holiday” i Kina fra 26/9 - 6/10 slik at offentlige registre ikke er 100% oppdatert i denne periode.

2 Likes