Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Flott artikkel, men våre guruer glimrer med sitt fravær.

Circio er nok ikke alene - heller ikke i vår del - av verden. Dette danske selskapet finansiert av Novo nevnes i artikkelen i Nature

1 Like

Thomas B Hansen er nevnt i denne artikkelen i Nature, men den er 10 år gammel.

https://www.nature.com/articles/494415a

Han nevnes fortsatt blant mange i vitenskapelige artikler om circular RNA. Referanselistene blir imidlertid stadig lengre etter hvert som tiden går, og opphavet for de fleste artiklene kommer fra Kina.

Rett skal være rett. Dette beskriver jo det vi er kjent med fra Circio, men nevnes dessverre ikke:

image

2 Likes

Nå er du på hugget @RubenAyala. Det er supert.

Med cRNA klimaet som bakteppe, så burde CRNA lande noe av betydning i nær fremtid. Forutsatt at de klarer å fremlegge data og patenter som tilfredsstiller.

Det som er helt tydelig er at mangel på informasjon til markedet ikke kan henges på beskyttelse av IP. I så fall bør EDW og THB begrunne dette med at de har en rivende og banebrytende utvikling.

Troen min på at CRNA kan revolusjonere innen dette genterapi-light feltet er fortsatt sterkt, og faktisk styrket basert på hva som er lagt frem så langt.

Samtidig virker det til at det er et lite skifte i hva som er fokus og at kreft er nå ikke ligger først. Det tror jeg er fornuftig. Veien til markedet er åpen og vesentlig mindre konvulutert.

1 Like

Hva tror dere, får vi en børsmelding om ett eller annet nytt i forkant av presentasjonen onsdag? Den foregår jo midt i åpningstiden.

1 Like

Send epost til artikkelforfatteren. I will do. Hvor nevnes ikke Circio ?

2 Likes

My two cents. Something good+Something bad, og som i sum gjør det nødvendig å informere om. Var det knall nyheter, så var det noe uanmeldt som vi våknet til.

Ja en avtale ville kommet “over natten”. Tenkte mer på noe om data.

Sterke data burde også meldes uten varsel. Derfor jeg tror at f.eks foreløpige data+forsinkelser(+IND Kina)+ekstern kommersiell/corporate bistand muligens pakkes sammen til denne seansen. Underforstått; heads-up for at T3 fra Atlas kan bli nødvendig.

Tror ikke de gjør noe galt om sterke data presenteres på en slik presentasjon med børsmelding kvelden før, men vi får se.

2 Likes

Fikk kjapt svar fra forfatteren som bekrefter kunnskap om Circio, og samtaler med Thomas Hansen. Men har utelat Circio denne gangen, siden artikkelen har fokus på syntetisk cRNA. Men det som bekreftes som meget interessant (for min del) er at Alex Wesselhoeft (en av stifterne av Orna) nå visstnok jobber som SAB (Scientific Advisory Board) for Circio, og at Rafaella Squilloni (også en av stifterne av Orna) i dag jobber med distressed cases i et VC selskap.

9 Likes

Right, thanks. I actually spoke with Thomas Hansen when reporting this story, and I know that Alex Wesselhoeft, formerly of Orna, is now on their SAB.

But since they are using AAV-mediated delivery, which was not the focus on this article about synthetic circRNA, I had to leave them out :frowning:

Cheers,
Elie

5 Likes

Kommer ikke særlig godt frem at artikkelen gjelder bare syntetisk CircRNA synes jeg.

2 Likes

Det er de mest kjente aktørene som har håvet inn mye startkapital som nevnes. Orna, Orbital, Strand, Therona med flere. Disse jobber med syntetisk circRNA etter “Wesselhoeft sin protokoll”. Unntakene som nevnes er Torque Bio (som like gjerne kunne vært CRNA), og Chimerna som jobber med bakterier.

1 Like

Ja det er nok snarere mangel på kapitalinnhenting/deal som gjør at CRNA ikke er nevnt.

1 Like

Vet ikke om det er noe galt hos DNB, men kjøpersiden ser ganske fraværende ut

1 Like

Absolutt ingen kjøpere i boka? :skull_and_crossbones:

1 Like

Sbanken nå

1 Like

Stor kjøpslyst🤣men seriøst her har Circio en jobb å gjer.Folk er vel vant med at Company update er det samme som kursras