Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Til mandag får vi svar i ny børsmelding :wink:
Stemmer d at Atlas ikke benytter sine :slightly_smiling_face:

Det er mye som kan skje her nå neste 3 mnd :slightly_smiling_face::+1:t2:

Atlas har ikke solgt mye de siste dagene. De hadde en eierandel på 10,96% for tre dager siden. Siden det ikke har kommet noe børsmelding så har de fortsatt over 10%

Circio Holding ASA - Invitation to receive Warrants and subscribe for new shares

5 Likes

Som eksisterende aksjonær, hva er logikken bak å tenke at det er postivit at Atlas ikke tror de kan tjene penger på å kjøpe aksjer til 0,60? I mitt hode er det et sikkert tegn på at de kommer til å selge (og konvertere og selge) enda flere aksjer til nettopp mindre enn 0,60 om ikke lenge.

2 Likes

Må de ikke reforhandlet avtalen da? I dagens avtale er minstepris kr 0,60.
Jeg tror de ikke konverterer grunnet for mange aksjer til 60 øre, og dermed vil de unngå å sitte lenge med aksjene.

Etter hukommelsen er 60 øre pari kurs for aksjen, så selskapet kan ikke uten vedtektsendring selge aksjer under den kursen. Men vedtektsendringer kan selvfølgelig skje om det er nødvendig.

Men enig i at det ikke er et godt tegn.

Er ikke mulig å konvertere til lavere kurs enn pålydende

Jeg hår fått med meg at 0,60 er laveste mulige konverteringskurs i gjeldende avtale. Men Atlas står da uansett fritt til å selge aksjer for mindre enn 0,60. Og når hundrevis av håpefulle småsparere de siste par ukene har gitt Atlas fin profitt, så er det jo ganske sannsynlig at de nå bare vil blir ferdige med dette engasjementet så fort som mulig?

1 Like

Dersom ønsket var å bli ferdig så fort som mulig så kunne de bare avsluttet i sommer. Ingen hensikt å forplikte seg enda 1 år

Så ditt håp nå er altså at Atlas skal sitte helt stille en stund, at kursen skal krype litt oppover før Atlas stille og forsiktig konverterer og selger på høyere kurser om et par måneder?

Nei, det er vel ingen historikk som tilsier at Atlas sitter stille i båten, og det er ingen her inne (som jeg kjenner til) som enda har forstått strategien til Atlas - og hvordan de tjener penger på den. Håpet er at selskapet kan være interessant nok for markedet til å skape et greit handelsvolum, og at man sakte men sikkert kan bli kvitt en del av de utestående konvertible bondsene til Atlas.

Selskapet får inn penger til drift uten og måtte be om konvertering i januar / februar …
innen den tid håper de på gode data som løfter kursen betraktelig , og at de kan kjøre en normal emisjon og få vekk Atlas en gang for alle :+1:t2:

Mye mulig atlas har konvertert for siste gang , hvem vet :relieved::pray:t2:

Atlas har sannsynligvis strenge rammer i sin forretningsfilosofi. De gjør det de skal gjøre i henhold til denne, og det er trolig lite rom for opportunisme. Warrants kan i denne sammenhengen vurderes som opportunisme. En annen ting er at ved å utøve warrants så ville jo Atlas vært med på å forlenge tiden det ville ta før Circio banker på døra igjen, tiggende om ny(e) transje(r). Så jeg ser ikke mørkt på at Atlas ikke utøver sine warrants.

1 Like

Hadde vært fint om ledelsen bestilte en god slump tegningsretter

Leser du børsmeldinger?

Hadde vært fint, men det spørs om de har penger til det. De gikk inn med penger i emisjonen i sommer og har nå tegnet seg for de warrants’ene de fikk da. I tillegg har de ikke verdens beste lønn etter at de kuttet den med 50%.

Hvis det er slik at kjøp av aksjer til rabattert pris vha warrants medfører at man skatter for differansen mellom markedsverdi på kjøpstidspunktet, som vel regnes denne uken, og prisen man betaler ved bruk av warrants, så er det vel strengt tatt ingen ulempe for de som benytter warrants at kursen har en dipp nå. Men dette er bagateller. Det viktige poenget er fortsatt om teknologien fungerer og blir plukket opp av samarbeidspartner(e).

‘Markedet’ vil at selskapet skal trekke på flere fremtidige Atlas transjer, enn at de kan hente dette i markedet til 60 øre … Atlas får sin ‘vilje’ da insitamentet smuldrer …

Ja, men hvis du klarer å regne ut hvor mye penger ledelsen har kjøpt for, så skjønner du kanskje hvorfor jeg tenker det hadde vært et fint signal utad.

Når de har deltatt i emisjon, utøvd sine warrants og gått 50% ned i lønn, så syntes jeg de har signalisert ganske godt at de mener alvor. Syntes ikke du ?

8 Likes