Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Den ble jo sluppet 50 minutter før sluttauksjon, så er vel innafor.
Kunne de ventet til etter stengetid? Kanskje. På den annen side kan det være greit å ta himmelfarten i flere trinn. Det var også en gavepakke til de som følger selskapet og har hatt troen.

det neste er vel at IOVaxis har skaffa finansiering :rofl:

Tenker de måtte ha et styrevedtak på det før de slapp meldingen

TG01 med kjemperesultat

De TG01 studiene skal løpe veldig lenge, så det tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for.

3 Likes

Hvordan skal kursen opp over kr 1 uten spleis samtidig som selskapet skal få inn kapital?
Dette er såpass spesielt at her bør det helst komme en forklarende børsmelding før webcast.

Hvis man pr. dd. melder, at man nedlægger forslag om splejs, så den eneste årsag være, at der er sket en betydelig forandring i selskabets fundamentale situation; altså, noget der på ingen måde var kendt for bare få dage siden.

• Man har fået adgang til data, der betydeligt opvurderer selskabets mulighed for videre finansiering (læs: nærmere en aftale med partner)
  • Man har fået positiv melding fra én eller flere eksterne interessenter, der ønsker at tage en del af selskabet (deraf tydeliggørelse af 40% udvanding)
  • Andet?

Givet selskabets situation før dagens melding finder jeg at ledelsen må ha’ noget seriøst imponerende at forklare sig med, givet Atlas’ muligheder for at konvertere større mængder aktier til relativt lave kurser.

3 Likes

Dersom EDW forventer at kursen skal etablere seg på et nivå som unngår fremtidig splitt kam det bare skyldes en løsning og det krever at Atlas er ute av likningen.

De kan fortsatt konvertere store kvanta og selge med pen gevinst ned til 60 øre.

Du skal ha bra gode nyheter på gang skal du stoppe den maskina for å tømme seg uten tanke på kurs.

1 Like

mulig nokon har kjøpt ut Atlas sine uteståande bonds og samtidig spytta inn cash i selskapet?

2 Likes

Enig

… muligvis, men hvor er meldingen om denne potentielle transaktion? Det er jo information som ledelsen på ingen måde kan tilbageholde og spise investorerne af ved at melde, at man forkaster punkterne vedr. splejs fra 0,60.

Det er jo nettopp det som er litt spesielt! Da jeg snakket med EDW for under 1 uke siden, så argumenterte han for at selskapet måtte gjennomføre reverse-split - og at han ville bruke tid på å forklare hvorfor på webcasten.

Atlas må for øvrig bremse litt nå etter den siste månedens “baluba”. Etter hva jeg klarte å regne meg frem til, så stod de for 37% av volumet de siste 22 dagene. Altså 2% over grensen som er satt.

2 Likes

Med dagens og morgendagens handel kommer Atlas angiveligt til at konvertere yderligere, men … markedet tog 2 mio aktier på ca. 30 minutter, hvilket i sig selv tegner et billede af en betydelig interesse.

I fald ledelsen reelt hár fået en løsning på problematikken til Atlas, så er kronen historie 09:00:01.

4 Likes

Var ikke kapitalmarkedet stein dødt?

Jo, det var det han sa!

Men det er jo heller ikke mulig å hente penger før det er godkjent på GF`en. Den tillatelsen de hadde ble jo brukt i desember.

Det kommenteres at det er en tydeliggjøring av fullmakten til å hente 40%.
Det er vel ikke helt rett. Det er en oppdatering av at en eventuell 40%, 30% eller 20% nå ikke lenger skal gjøres etter gjennomføring av aksjespleisen i punkt 10 og kapitalnedsettelsen i punkt 11 (jf. agenda item 10 and agenda item 11 will not be subject to voting).

4 Likes

Jeg tror timingen av børsmeldingen i børsens åpningstid i dag forklares av aksjelovens § 5-9 og § 5-10.
Innkalling og saksliste skal besluttes av styret og sendes ut senest 1 uke før generalforsamlingen. Endringene måtte sendes.

Generalforsamlingen er neste torsdag så dette hastet. Særlig siden torsdag er helligdag.

Videre betyr dette at det i dag må ha vært et styremøte hvor dette er besluttet.

Det store spørsmålet som gjenstår da er - ble det behandlet en annen sak i dag???

2 Likes

Men, det er ikke nødvendigvis at de må hente penger i markedet. Det er jo fullt mulig at de er i ferd med å inngå en kontrakt der de får en up-front betaling på en del millioner dollar som gjør at de både kan kjøpe ut Atlas og også ha penger til et eller flere års drift.

8 Likes

At det har vært en travel uke er helt sikkert! Det er bare å glede seg. Setter en knapp på kanondata i morgen.

5 Likes

Det kan ikke være nye data presentert i morgen som er årsak til dagens melding. Dataene kan være så banebrytende de bare vil, men de alene kan umulig ha noen effekt på verdisettingen av selskapet.

Det må være noe mer fundamentalt og det lukter avtale med cash.

7 Likes