Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Dette er et særdeles vesentlig poeng som EW nevnte på siste podkast. De kan ikke kapitalisere på en så lav mcap, de må gjøre noe før de kommer dit, så da må data og utvikling fra cRNA være triggeren som gjør at de ender opp med en mcap hvor upfront betalingen i seg selv ikke er større enn hele mcap. Hvordan de i praksis skal få det til, ja det er en annen sak…

3 Likes

Når det gjelder cRNA så kan de finansiere gjennom Circio og jeg tror investorene ser litt annerledes på det caset enn hele TRVX.

Det er vanskelig å forske på andres penger når verden hever prisen på nye penger med renteøkningene og samtidig faller verdien av de midlene de har til svakere krone og inflasjon på toppen. Investeringscaset er vanskelig å selge inn for alle som ikke skal dra nytte av forskningen, men for dem er det billigsalg.

0,60 slutt,jaja nok en dag på taperlista

Jaja, bare å gratulere Atlas med full kontroll over selskapet.

Takk til alle medaksjonærer og tidligere aksjonærer for å gi bort selskapet til spotpris…

grusomt og forferdelig trist

Historien er ikke over enda, så lenge market cap holder seg over 50M og alle andre krav er oppfylt fortsetter avtalen og Targo kommer til VIP. Om man vil eie aksjer til det får være opp til hver enkelt, men uansett får vi se dataene og det blir spennende.

Nei, ikke over, men Atlas vil få veldig stor eierandel pga denne utviklingen her.

Frykter at bunnen er enda ikke satt. Har aldri vært mer ukomfortabel med plasseringen av egne midler enn dette. Det lukter potensielt brudd på lånevilkår før selskapet kan dra andre ess opp av ermet. Poster på AACR medio april bør være full av sprengstoff.

Skjønner bare ikke hvorfor selskapets ledelse - både nåtid og fortid - skal slippe unna kritikk ? Det er vel ikke uten grunn at selskapets aksjonærer reagerer, og har reagert som man kan lese av listene på bakgrunn av oppnådde resultater siden IPO.

1 Like

Jeg er enig i at de også trenger å få den kritikken de fortjener, men det er ikke de som dumper ut aksjer og får oss ned i gjørma hvor vi er nå. De har levert på å skaffe finansiering på omtrent eneste mulige måten slik situasjonen var. At aksjonærene svarer med å lempe ut aksjer som igjen gir Atlas flere aksjer er rart synes jeg.

Men nå er vi nå engang her da, så får vi bare håpe at folk har litt tålmodighet nå og ikke selge koste hva det koste vil.

1 Like

Vil påstp at dete er børsens desidert største fiasko selskap og ledelse+ gammel ledelse som å kjørte d ret i gjørma,hær får man bare lære at,d meste innen børs er for di store gutta med penger,som styrer alt av aksje.

Finansiering. Mon tro om det egentlig er et riktig uttrykk. Synes mer som om nødbremsa er på, og at man nå spiller rulett om mine og dine verdier. Selskapet overlever ikke etter de neste 9-12 månedene uten at cRNA sprenger banken.

Tja, de får heller ikke ros for, nesten ut av det blå, å stable på beina en ny plattform (circRNA) og som kan bli svært viktig allerede i løpet av kort tid.

Forsinkelsene i de andre plattformene har stort sett blitt styrt av at konkurrerende behandlinger har blitt SoC mens Targo har kjørt studier i samme indikasjoner. Dette gjelder både for TG og for Oncos-102 i mesoteliom. Jeg har vansker med å se hvordan man kan kritisere ledelsen for at det er konkurranse i markedet.

Det som har ødelagt kursen er kyniske nedsalg fra de største aksjonærene ifm tidligere emisjoner. Samt hodeløs dumping av aksjer nå som finansiering er sikret.

Jeg sliter med å se hvordan ledelsen kan bli klandret for dette, annet enn at de kanskje har vært naive for hvordan markedet fungerer.
På den annen side har det vært mer eller mindre ett krakk i finansieringen for biotec internasjonalt, og det påvirker selvsagt også Targo.

I min verden er det nå aksjonærenes dumping av aksjer som ødelegger sentimentet.

Ledelsen burde kanskje vært enda mer offensiv på å få en eller flere større langsiktige aksjonærer inn. På den annen side ser jeg ikke helt verdien av en storinvestor typ Carl - Friedric Slieckhe- Planche jr III (søkkrik men som må ha bistand av to øst-europeiske au pairer for håndtering av skolisser), men det finnes jo de som mener bjellesauer er det aller viktigste for norsk biotec…

8 Likes

Spennande å sjå utviklinga i morga,eg trur HC er meir eller mindre tomme. Får vel svaret på listene i kveld

Bare hvis de løser inn :wink:

Ja, men det vet vi jo at de kommer til å gjøre, det er ikke Frelsesarmeen som har stilt opp med penger her. Ledelsen sa jo selv at Atlas ikke var langsiktige eiere.

Det jeg ikke liker nå er at kursen har falt såpass mye før atlas konverterer og begynner masse salget sitt

Nei, det blir 10 mill i tap….

De har lånt ut 20, får tilbake 10. Det er ikke en gevinst, så hvis folk regner på den måten kan jeg forstå hvorfor man selger nå….

Misforstod jeg regnestykket ditt eller glemte du å disclaime at det var ironisk ment?

4 Likes

HC kunne i det minste gjøre oss den lille tjenesten å få lempet ut alt og få avsluttet sin posisjon i Targovax i stedet for å tjene Atlas sine interesser med denne seigpininga før den første konverteringen.

1 Like