Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Ser den at man forholder seg til guidingen her, og det er helt ok. Men jeg har ikke så tiltro til at det stemmer, samme har vel resten av markedet kanskje. Er det noe som har stemt med Targo de siste åra så er det at de ikke har ligget foran. De var God på innrullering av pasienter, men det begynner pinade å bli lenge siden var relevant :smiley: Men håper å bli positivt overrasket.

Ingen garantier er gitt, så 2024 kan være like sannsynlig som noe annet. Men med klinikk i 2025 som den - en av - første så begynner det å haste om selskapet skal finansiere det løpet uten hjelp fra Atlas. Har problem med å forestille meg at selskapet kan overleve dersom det oppstår behov for uttak av mer enn 2-3 transjer. Så ikke mye slingringsmonn å gå på her.

Ja tenker mye det samme. De må få fingeren ut av ræva det neste året, ellers ser det stygt ut.

Med potensialet som har vært og er i selskapet her, så fatter jeg ikke at man kan være der man er i dag. Veldig kjedelig.

Det er mye dårlig håndtverk ifm hvordan studiene ble satt opp i sin tid med alt for få pasienter, kapitalinnhentingene og langsiktige strategier.

Når de konsekvent driter i eksisterende aksjonærer til enhver tid blir det vanskelig å finne langsiktig kapital.

1 Like

smertelig klar over årsaken til dette ja… :sweat_smile:

" blir det vanskelig å finne langsiktig kapital"

Sinnsykt bakoverlent holdning til de som styrer skuta vertfall. Kan f.eks forsiktig forstå at de gikk for Atlas i det sure miljøet som er nå. Men problmene startet lenge før, og spesielt den langvarige emien der man gikk ut med en ca kurs mellom 2,5(?)kr og 10kr til emi. Snakk om selvoppfyllende profeti.

Men skal ikke plage tråden med for mye gammelt skrot. Forhåpentligvis kan de klare å kapitalisere på POC og de gode cRNA kortene de har på hånda. Men jeg vil bli overbevist først :slight_smile:

men fortsatt samme folkene…

Har noen av medisinene kommet forbi fase to?

CEO og CMO fra gamle Targo er ute, og studieoppleggene for TG er nå totalt endret, samt at cRNA er noe helt nytt som bygger på gammel vektor.

Jeg er stadig vekk av den oppfatning av at det som skjer i selskapet av forskning og utvikling nå er svært bra.

Så er de ræva på finansielle strategier, aksjonærkontakt osv. kan hende de har dårlige rådgivere, eller det kan være styret som er rett instans for kritikken.

Nå virker det som er administrasjonsstyrt selskap, dessverre, med svak aksjonærmasse og dermed også et svakt styre.

2 Likes

Jeg skimter håp i horisonten. F.eks eksemplifisert av avtalen mellom Astellas og 4DMT. Synes relevant for min del. Særlig dersom CRNA lykkes med å være agnostisk i forhold til virale og non-virale vektorer. Men som legmann så er det dessverre ikke helt kurant å gjøre slike sammenligninger/vurderinger.

3 Likes

Altså, alternativet var konkurs. Atlas eller å gi opp var det de hadde å velge mellom. Synes Atlas var et bedre valg.

1 Like

Så vidt meg bekjent ble ikke de største aksjonærene forespurt om å delta i en emisjon. Det ble besluttet å gå for andre løsninger uten først å forsøke å hente penger i markedet.

60-80 mill ville sikret runway inn i H1-24 minst, og PoC cRNA samt data fra TG-studiene ville vært klare før neste kapitalinnhenting.

Emisjonskurs i H2-22 kunne antakelig vært i intervallet 0,8-1,0, og kursen hadde fått fritt spillerom ved nyheter i tiden etterpå.

Nå ligger det et betonglokk signert Atlas på kursen i lange tider framover.

Jeg var også positiv til Atlas i begynnelsen, pga begrensninger i mekanismene som regulerer salg osv, men over tid så viser det seg at vi ble helt låst når PoC cRNA lar vente på seg.

Det er dog mye bedre enn tilsvarende lån uten disse mekanismene, da hadde vi fått et reelt mareritt. Nå går det tross alt ganske greit, siden markedet ser ut til å absorbere de små volumene Atlas faktisk har lov til å selge.

1 Like

Sluttkurs samme dag som termsheet med Atlas ble signert var NOK 1,17 (rundt 20/11/2022). Enig i rammene for å ta oss inn i 1H-2024, men emisjon på samme tidspunkt hadde krevd både EOGF og en vesentlig større rabatt enn 20-30%. Det som er litt merkelig er at det tok såpass lang tid før lånet ble lagt frem for GF, og at HC stakk av. Det siste sier kanskje noe om spørsmålet/diskusjonene om Atlas vs emisjon. Og så er det kanskje tillat å være litt blåøyd i vurderingen av dette og det som i ettertid har kommet på plass når det gjelder incentivordninger.

Med aktierne til Atlas (potentielt) hængende over kursen, da bliver der flere variabler at balancere for aktionærer, der ønsker at øge positionen (hvilket er tilfældet for undertegnede).

Atlas kan potentielt blive siddende med aktierne ad infinitum, hvilket tilsiger at man bør købe på den nuværende kurs (der er relativt billig). Mig bekendt har Atlas været fraværende i handlen i den sidste periode, hvilket tydeligt ses på det patetiske volumen.

Ved næste indløsning vil GA for konverteringen troligt ligge lavere end dagens kurs, hvilket tilsiger, at man reelt bare kan ligge som bundfisker på en lang ordre … og altså bare vente på at Atlas sælger delvist med tab og delvist med gevinst, men altså ultimativt fylder din købsordre med rabat sat ud fra dagens kurs.

Er man derfor sådan rimeligt på plads med positionen, men overvejer at toppe up hen over sommeren, så ville jeg personligt afvente situationen og signalerne fra Atlas.

Kursstigning eller ditto fald vil da uanset være i egen interesse, forudsat man ser selskabet med væsentligt højere cap i fremtiden, og det gør man vel implicit qua den oprindelige lange position.

Blandede følelser, men mest til den positive side pt. synes jeg. Men dette er jo også bare lidt reflektioner fra varmen i Kroatiens bjerge og et glas koldt i den svalende pool.

God sommer ønskes til alle CRNA aktionærer.

2 Likes

Hvis man er investert tror jeg man kan ha stor nytte av å bruke mye tid på å lese om CRNA, for å få en bedre vurdering av nytten og konkurrenter spesielt, både på CRNA, men også de alternative metodene, og hvorfor CRNA er viktig.

Et litt eldre eksempel på finansiering av AAV relatert genterapi

Skjermbilde 2023-07-13 kl. 15.36.06 ny

Complement ligger i porteføljen til BGV som nettopp har etablert en nytt “european startups” fond på MUSD 167. Uten sammenligning for øvrig; i den kategorien så vil jo en IPO i Circio AB høre hjemme.

3 Likes
3 Likes

Tydelig ferietid både her og på børsen,vi kan vel så smått begynde å vente oss noke fra selskapet

1 Like

Det er nå ca en måned til halvåroppdateringen så om de sender ut noe før den tid så må det vel være noe konkret markedsrelevant vil jeg tro.

Men det bygger seg vel opp noe rundt TG01 i USA - jeg vet ikke om den studien er slik at det gis ut informasjon om effekt på pasientene underveis det skulle være mulig slik den er lagt opp? Det hadde jo vært nydelig å få signal om Kansas-gutta ser og liker effekten og ruller inn pasienter på løpende bånd.

Kina pengene er vel blitt Monopol-penger - eller kommer det plutselig en Lotto-gevinst der?

og CRNA der “jobber de vel på” som de sier i Nidar-reklamen men det skjer jo store avtaler andre steder på pre-klinisk stadium, jfr ovenfor, så en vet aldri. Det har vært så stille nå med Atlas osv så jeg sitter med en følelse av at det pågår noen forhandlinger et eller annet sted? Børsnotering av datterselskapet på Nasdaq Sverige???, partner???

Dette er mulighetenes aksje til BUNNPRIS om noe slår inn - men tålmodig må man være og forberedt på bipolar ups and downs.

Vi får se

1 Like

Jeg har rydda plass på konto i alle fall. :blush: Ved å kjøpe alle aksjene like før kursnedgang. :slightly_frowning_face:

2 Likes

Stille før stormen😄

2 Likes