Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Den skal vel spleises 30:1 sÄ det lÞser vel problemet?

For en fĂžlelse det er Ă„ kjenne pĂ„ at man sitter med sekssiffret antall aksjer med snitt 5,0 kr. Det kjennes gittđŸ„Ž. Ønsker alle en riktig god dag😎

6 Likes

Ahh selvsagt! SÄ egentlig kan pÄlydende verdi sÄnn sett alltid stÄ helt urÞrt? Er bare Ä spleise nÄr den nÊrmer seg et problem som f.eks i forbindelse med en emisjon.


 jeg tolker dette som en massiv overreaktion; takker for 6-cifret antal aktier pÄ 0,4495; der er efterhÄnden laaaaaang op til 52,50, men mÄske efter 1., 2. og 3. splejs engang i 2027?

4 Likes

Om jeg husker det riktig er det eneste begrensningen aksjenes pÄlydende gir deg at du ikke kan gjÞre en emisjon til en kurs lavere enn aksjens pÄlydende.

PS Bianchi - jeg har nok hÞyere snittkurs enn deg, men sitter bare med en fille post etter at jeg solgte 95 % i forbindelse med inngÄelsen av avtalen med Atlas.

Jaja, det er mye man ikke kan like ved denne avtalen og endringene som foreslÄs, men nÄr meldingen svartmaler/krisemaksimerer situasjonen sÄ er vel selskapet verdt mye mindre sÄnn over natta da. Jeez.

Stemmer det. SÄ skal man fÄ igjennom en emi nÄr kursen er under sÄ mÄ den jo senkes eller aksjen splittes som du sier. Jeg trodde at aksjens pÄlydende da fulgte etter splitt eller event spleis. Ellers kan man jo trikse med hva den pÄlydende verdien er i regnskapet?

NÄ er vi altsÄ pÄ et nivÄ tilsvarende 62% rabatt i forhold til sluttkurs den dagen termsheet med Atlas ble undertegnet, og har kun skrapet sammen +MNOK 30 i cash.

Vi blir kanskje kvitt de gjenvÊrende 4 mill aksjene som Atlas sitter pÄ i dag (break even 0,376) fÞr ny runde pÄ enda lavere inngangsverdier fÞr EOGF.

Kommer vel snart korrigering. PĂ„lydende settes til 0,15.

Bare til Ä holde kruttet tÞrt og sette inn stÞttet nÄr vi nÊrmer oss 35 Þre.

1 Like

Har folket her gitt helt opp og kaster alle aksjene ut?

Er gÄrsdagens melding virkelig sÄ dÄrlig at selskapet er verdt 20% mindre over natta?

Er det Atlas som dumper??

SeriÞst, men nÄ bÞr BOD faktisk vurdere Ä avvikle selskapet fÞr aksjonÊrene blir pÄtvunget ytterligere skade pga manglende resultater og en sÊrdeles usikker fremtid bÄde knyttet til finansiering og kommersiell suksess.

Jeg antar de jobbet med finansiering allerede rundt GF i april 2022. Kurs 1,8 ish.
Kunne kjÞrt emi med 75 % rabatt og fÄtt samme kurs som vi nÄ ser.

Jeg lurer virkelig pÄ hva som gjorde at det ikke var mulig Ä hente 100 mill med f eks 50 % rabatt den gangen.

1 Like

Atlas er i den situasjonen nÄ at de snart kan konvertere opp mot 100 mill nye aksjer fra transje 1, eller mindre enn MNOK 30 for 1/3 av selskapet.

ser ut som nok er nok, kom litt kjÞpere i boka nÄ

Hvor mange aksje er omsatt

3,4 mill, sÄ om det er Atlas sÄ er de snart tomme. Var ca 3,8 mill pÄ siste liste.

2 Likes

Hvorfor skal Atlas plutselig kunne mÄke ut aksjer?

Har Atlas og Circio rÞke uklar,er Atlas pÄ vei vekk?hmm