De har nok ikke hastverk. Nok penger til å produsere. Så når tiden er klar da noterer de. og da…
Ja, enn så lenge harjeg en liten andel vua Aker😃
Jeg lurer litt på hvor stor andel Aker må man ha for å få en bit av Cognite…
Cognite ble verdsatt til 5mrd i oktober 2020. Aker er fortsatt majoritetseier, men så spørs det da - hvor mye Aker må man eie for å få en bit av Cognite?
Tror neppe du får en bit av kaka mister selv om du har enn så mange aksjer i forskjellige Aker favører desverre. Du må være fast ansatt i Aker BP for å få tegningsretter. Igjen, desverre!
Han mener vel hvor stor bit av Aker Cognite utgjør… altså hvor mye Cognite man får om man kjøper en aksje Aker til 650kr idag…
Interessant spørsmål-det er jo mest Aker BP i Aker vel men er jo en drøss andre selskaper og…inkludert Cognite selv om de ikke er på børs
Eller ansatt i Cognite
Ja det hadde vært noe @Evilfreud men til tegning 14, for oss på «gulvet» hadde det vært sabla morro om de kom på børs for 10$ ish
Cognite utgjorde 10% av Aker sin nav i q2 tror jeg.
«Kaffeslabberas» i driller bua nå sier på børs i april. Har andre hørt annsleis i andre buer?
Kan forklare hvorfor NAV rabatten i AKER har blitt redusert med 5-8% siste ukene? Evt så er det noen som spekulerer i utsagnet til Røkke ang prising tilnærmet NAV før salg osv.
Blir stadig dyttet frem, men mcap er så pumpet nå at det ikke frister å kjøpe lengre.
M cap 15 snart vel?
Saudi Aramco kjøper Aker BPs eierandel i Cognite på 7,4 prosent for rundt én milliard kroner. Talsperson i Aker BP, Ole-Johan Faret, opplyser til Finansavisen at prisingen av aksjene er om lag den samme som da amerikanske TCV kjøpte seg inn i Cognite i fjor. Den gang ble Cognite priset til 1,6 milliarder dollar
Er det bare meg eller er det til ettertanke at prisen er den samme ett år senere?
Aramco har vel vært den største kunden de siste par årene. Rimelig hårete opplegg de har der, men kan neppe være en ren finansiell investering. Tipper det handler om kontroll også.
Nå vet ikke jeg mer enn Dere selv om jeg har aksjer, men fikk en telefon fra en annen boreleder (som seff heller ikke vet mer enn oss) om at han hadde hørt fra sitt rykte kor om at det snart ville bli publisert en melding om dato for børs.
Jeg postet i November 21 at ryktene gikk om melding April 22 så kanskje det stemmer
Det blir i allefall uhyre spennende nå fremover.
Tilnærmet statsforræderi å selge den posten til saudiarabia, fytti