Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CombiGene AB (COMBI)🇸🇪

Takk! Hva tenker du på kort sikt? Eneste analysen (betalt) har kursmål 21 før avtale. Denne vil jo oppdateres. Men her burde det komme flere på banen også? Er ikke hver dag nordisk biotek lander milliardavtale med BP. Og når det først skjer, så burde selskapet reprises til mer enn 1/10 avtaleverdi (med cash på bok, upfront og dekkede utviklingsutgifter). Skulle man tro.

Roche burde jo bare kjøpe hele skiten om Combigene fortsatt skal prises til ~300 millioner, hvorav 160 er cash.

3 Likes

Målkurs?

I første omgang tenker jeg at selskapet bør minst nå 1 mrd verdi ved inngang mot klinikken. Det var det jeg tenkte før avtalen ble signert, og i etterkant så bør det ihvertfall være mulig.

@holmes i utgangspunktet så ønsker jeg å være med hele veien til godkjenning til tross for at det er snakk om kanskje 5-6 år til. Tenker å prøve å være så tålmodig at jeg er med frem til selskapet når en verdi på omkring 5-6 milliarder. Da snakker vi jo om 20x egentlig, men jeg regner ikke det som usannsynlig om utviklingen går slik den skal, og de kommer i mål, eventuelt om tidlig resultater viser så god effekt og uten bivirkninger og at en ser at dette virkelig går veien.

6 Likes

Laget et lite helt basic overslag med kalkuleringer av potensiell pris, antall pasienter og markedsandel som baserer seg på verdier selskapet selv har meldt til markedet. Tar da kun beregninger i forhold til royalty inntekter, så dette inkluderer da ikke lisensinntektene som da var opp til MUSD $328.5 hvorav noe av dette naturligvis vil bli brukt for å nå frem til en eventuell godkjenning. Om noen skulle finne noe som bør korrigeres/enders så gi beskjed så skal jeg naturligvis oppdatere.

Nedenfor er selve regnestykket.

image

Forutsetningene på tallene:
Pris er basert på tidligere melding fra CombiGene til markedet hvor de nevner 2 lav rangerte prisbehandlinger som de sammenligner seg med. Et som tar betalt USD 134000 og et som tar USD 20000. Jeg har da tatt gjennomsnittet fra disse prisene.

Antall pasienter har selskapet meldt at markedet ligger på omkring 47000 pasienter pr. år, hvorav de ttar utgangspunkt i kunne ta et marked på mellom 10-20%. Jeg har tatt beregningen basert på 15%.

Dersom disse forutsetningene skulle inntreffe og en kjører en P/E på 20 så skulle basert på pengene fra royalty kunne tilsie en selskapsverdi på MRD 20 SEK. I forhold til LOA så må en naturligvis da ta hensyn til at en potensiell godkjenning gjerne kan ligge 6-7 år frem i tid. Likevel, med tanke på at finansene hele veien er så og si dekket som følge av partner avtalen så tenker jeg jo et her er det jo veldig store muligheter for å gjøre det veldig bra. Bare det at de ikke trenger den kontinuerlige pengejakten på veien tenker jeg alene gjør at det blir ekstremt mye mer attraktivt å investere i. Så får folk vurdere selv hva de tenker. Det er naturligvis risiko i denne type selskaper på veien, men om de lykkes så er det ganske så udiskutabelt at dette kan bli et skikkelig stort selskap.

Nedenfor er link til børsmelding hvor jeg har hentet behandlingspris og markedsnadel tallene i fra.

Link til spreadsheet hvor jeg har satt opp regnestykket:

27 Likes

Ut ifra mine beregninger (som like gjerne kan være feil) kommer jeg frem til en npv på 985mill. Tilsvarende 49kr aksjen.

Jeg har da sett vekk ifra avtalen og antatt at combi får 100% av salget. Jeg har slengt på 5% LOA og diskontert med 15% i 10 år (som i mine øyne er ekstremt i disse lavrente-tider).

Dette viser hva Combi burde vært priset til - uten avtalen. Så får man spørre seg selv om selskapet burde bli priset høyere eller lavere på denne lisensavtalen med Roche.

8 Likes

Ny utgave av Genevägen:

4 Likes

Hysj, prøvde å fiske litt på 13,60 :rofl:

1 Like

Få som kan skilte med så professjonelle nyhetsbrev.

5 Likes

Vet noen om kostnadsøkningen i H12021 kontra tidligere vil vedvare? En dobling fra 2020.

Det ligger vel noe kostnader ifm emisjon i den posten

1 Like

Det stemmer nok ja, og så har de nok brukt noe på DD prosess mot Spark.

Litt opp i dag

1 Like

Tok litt til på duppen her, små beløp men blir jo litt med 20 dobling

3 Likes

Jeg satt å vurderte denne i dag men den løp fra meg. Når den så drar tilbake så mye av oppgangen så synes jeg det er rart @holmes . Var det bare en random oversolgt rally? Slik jeg ser det er den fremdeles i den nedadgående trendkanalen. Setter alarmen opp på brudd.

2 Likes

Man skal bare kjøpe om man tror meldingen har stor fundamental verdi - dvs ser ikke bare på TA her. Er også en beskjeden posisjon siden risiko tross alt er høy.

En storeier lempet ut mye aksjer på veien opp og det legger litt demper på kursen siden småsparere fikk ta unna alt dette.

4 Likes
7 Likes

Denne er bare å HODLe.

3 Likes

Er du klar @h3nk1

riktkurs 40!

2 Likes

Jeg kjøpte for tidlig på 16, så sitter på til 30-35 et sted. Ganske absurd at man kunne lastet på 13 om man hadde ledig kapital.

3 Likes

Kjøpte mine med snitt 13,99, men bare 4500 aksjer

3 Likes