Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CombiGene AB (COMBI)🇸🇪

Og dagens melding betyr?
Utsettelse?

Significant progress has been made in the gene therapy field since CG01 was first designed, both in terms of manufacturing and in the formulation of gene therapies. For the epilepsy project CG01, this means that now is the perfect time to take full advantage of this new and important knowledge and optimize some of the components of the project before moving it towards clinical studies.

Når biotek skriver at det er den perfekte tid til å gjøre endringer og det egentlig betyr; sorry, vi må utsette litt til, så gjør de alt kommunikasjonsmessig slik de IKKE bør spør du meg.

Tror de investorene er dumme?
Sorry, men blir litt oppgitt over slik kommunikasjon :sweat_smile:

1 Like

Basert på det jeg leser over skal de bringe ny tech inn i CG01 og får dermed en utsettelse, men også et bedre produkt.

Som sparegrisen sier: Markedet virkelig hater utsettelser

Får se hvordan dagen ender. De har Spark i ryggen og en slik melding burde absolutt akkompagneres med oppdaterte timelines for drug og cash runway, imo.

1 Like

Er i denne fasen det er “billig” å endre, modifisere og forbedre. Så forståelig at de bruker tid på å få ting så bra som mulig her. På kort sikt er det kanskje ikke optimalt, men på lang sikt kan det bli forskjell på produkt og ikke produkt. Så fort de går inn i klinikken så vil pengene til Spark rulle fort i prosjektet. Det positive er at det er tydelig at det fortsatt satses og jobbes videre med produktet så krysser vi fingrene for at de kommer seg i gang med klinikk arbeidet i 2024.

4 Likes
2 Likes

Og full presentasjon

3 Likes

Så ikke denne komme…

Det hadde vært nyttig om selskapet kunne dele mer om hvorfor Spark kutter samarbeidet. Og det burde ideelt sett komme før åpning i morgen. Jeg tviler på at denne beskjeden kom uten forvarsel på en lørdag, uten tidligere indikasjoner og også forklaring. Noen som er i dialog med selskapet? @fleksnes @laplagam @TheObserver

Edit: Har sendt en henvendelse til Biostock.se, som i årevis har laget koseintervjuer med tidligere og nåværende CEO. Har anmodet de om å lage et intervju med CEO som publiseres før børsåpning i morgen, og at de nå må vise seg som journalister og stille de kritiske spørsmål som er betimelig. Selskapet må forklare mer nøye hvorfor Spark trekker seg.

8 Likes

Jeg har bare snakket med de helt kort angående valgkomiteen i det siste og generelt de få gangene jeg har snakket med de så er de ikke spesielt pratsomme. Det er jo åpenbart at med en sånn nyhet som dette så må de jo komme på banen med noe skikkelig kommunikasjon hva veien videre er nå og da holder det ikke bare med disse “koseintervjuene”.

8 Likes

Ingen dialog med selskapet fra min side, har kun hatt en posisjon som av størrelse kan betegnes som en lyttepost.

Virker som svensk biotek virkelig blir kjent med utforbakkene om dagen. Fra potensielt 328 MUSD i milestones til 8,5 MUSD er voldsomt.

Til Combis hjelp så har vel de fortsatt greit med cash, så de kan kjøre noen år til uten å måtte ty til emisjoner eller lån? (Skyter litt i blinde nå siden de har inngått noen samarbeider siste året som drar opp op.ex)

2 Likes

Blir nok noen tunge dager i denne fremover. Men godt med cash er jo ingen ulempe nå.

Og det trenger jo ikke være noe galt med CG01 plattformen i seg selv, det kan være at Spark, med påtrykk fra eier Roche, skal prioritere annerledes. Det har vært noen tegn på at de “rydder” og spisser seg i pipelinen.

Men dette må selskapet forklare og forhåpentligvis betrygge oss om i dag.

1 Like

Hvordan har Combi holdt fremdriftsplanen siden denne dealen ble annonsert?

For @Pk2k som er så glad i burger-terminologien; her fikk man servert en skikkelig biotech-burger, ikke bare en kjedelig nothing-burger.

Av og til foretrekker jeg sistnevnte, det er egentlig helt fint til tider det.

Publiser for 5 uker siden.

Det nærmet seg muligens ny milepæl og utbetaling?

Litt løs prat dette egentlig…eller?

2 Likes

Ja, de har litt å svare for nå

De har også publisert noe fra arbeidet med CG01

Åpen artikkel. Hører gjerne din take @Roc
https://www.nature.com/articles/s41434-023-00399-w

Er nok trolig ikke noe pga disse dataene Spark trakk seg ut. Ser jo bra ut. Mulig det er pga delivery/vanskeligheter med AAV teknologi i mennesker og bivirkninger eller mest trolig så har Spark fått et annet fokus eller egne program som krever ressurser. Veldig vanskelig å si, men virker ikke å være årsaket i biologi.

2 Likes

Har ikke noen direkte kontakt med selskapet. Utrolig trist. Basert på tilbakemeldingene fra combigene i forhold til samarbeidet, så virker det vel gjerne som at det er noen høyere oppe som styrer pengesekken som har tatt avgjørelsen og ikke nødvendigvis dem som jobbet med prosjektet. Blir spennende å høre i etterkant hva selskapet sier selv når de må utdype dette ytterligere.

De er flinke til å sende ut kosebrev pr mail for de som abonnerer på nyhetsbrev, men at Spark har avsluttet samarbeidet det har enn så lenge forbigått i stillhet.

Burde vel invitere til en call og annonsere dette før åpning?

(Med forbehold om at jeg sliter med mailen)

1 Like

Blir vel å snitte litt på 2 kroner da…

Noen som har hørt / sett info av noen relevans?