Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ser den og det er også et viktig generelt poeng i dette tenker jeg. Min kunnskap om spillbransjen er liten. Har bare lest veldig mye av det dere som åpenbart kan mye skriver. På meg virker det som om utfordringen her blir å benytte den kunnskapen riktig i forhold til et marked som reagerer på bakgrunn av veldig mye dårligere kunnskap enn det sentrale Tekinvestorer har.

Ganske ofte her ser jeg at markedet idiotforklares (ikke at du gjorde det nå altså…) på grunn av manglende forståelse for spillbransjen generelt eller Funcom spesielt. Dette skjer særlig når markedet sender kursen ned og “…isteden burde forstått det fundamentale potensialet og alt det gode arbeidet Funcom gjør”.

Den innfallsvinkelen synes lite hensiktsmessig. Det virker (særlig i etterpåklokskapens lys) som spillkunnskapen her ofte kunne vært benyttet bedre til å forutse de kortsiktige kursforandringene bedre gjennom å fokusere mer på hvordan de kunnskapsløse vil reagere på informasjonen enn hvordan Tekinvestor tolker den. Eksempelvis historikk, lave spillertall, dårlige reviews, brått nedgang i salg osv…

Og det synes jeg du er inne på her:

Å sannsynliggjøre om og evt når slik utsettelse vil komme er jo et godt utgangspunkt for gode transaksjoner :slight_smile:

7 Likes

Easter Survey svarene:

Som gamer likte jeg det jeg leste. : )

6 Likes

Ja det der var svært, svært bra. Noen høydepunkter:

  • The good news is this – as we move towards the Xbox launch and are performing optimizations to client and server, local play will get a large boost from these optimizations that should make the experience smoother.
  • In any case, Avatar defense is close to completion and we expect to roll it out soon, which hopefully covers the part of sieging that people have desired the most.
  • As a result of the answers in this section of the survey, we have done some priority reshuffling, down prioritizing certain elements of the siege system, focusing on an earlier release for some other elements (mounts, sorcery). You’ll start to see these results in upcoming releases!
  • Combat is a no-brainer. We’ve spent a lot of time looking at the combat system and thinking about the core issues. You’ll see changes to combat as we move forward- changes that should make it more tactical and interesting. This is a core area of focus for us and it is good to see that we are in complete alignment with the community here.
  • We are committed to improving the AI, even working with an external company that has extensive Unreal AI expertise to help explore some new approaches to the way we have set it up.
  • One of our goals is to release the game on Xbox One Game Preview during Q3, and achieve this goal the game requires a high number of optimizations. These optimizations made for consoles will translate into performance gains on both server and client for PC.

De gir også en god oversikt over de forskjellige teamene. Dette gir spillerne et “nærere” forhold til hvert enkelt team, og bidrar til at de lettere får et forhold til hva de forskjellige teamene jobber med. Kanskje setter de nå pris på det når f.eks. emotes legges til i spillet.

The Vanguards – Are our first line of defense against major bugs and exploits. This is a cross-profession team of designers and coders who are focused on fixing the problems that the community are reporting. If you encounter a shy dev on steam asking you for more information about a bug, it’s probably one of the stalwart vanguards.

Terraformers – The Terraformers team is made up of designers and artists working on the next biome for Conan Exiles. Their focus is new content and areas – you’ve seen the first touches of their work in The Dregs dungeon that we patched just before April. Their primary focus is the new biome and all of the work required for that.

Featurama – The featurama team are focused on the new features that we want to add to the game. This includes mounts, sorcery etc. In addition, they are also heavily focused on further iterating features that already exist in the game, for example, combat. You see their work with every new feature that makes its way into the game (for example dyes and trebuchets) and there is a lot more to come over the coming weeks and months.

The art team – The art team supports all the studio teams with artwork, animations and fx.

The tech team – The tech team focuses on the backend of the game. They’re working on server and client optimizations and developing the Xbox One version of Conan Exiles.

10 Likes

Gledelig å se at single-player vil få litt mer love fremover. Jeg har hele tiden ment at spillet også har potensiale her og denne undersøkelsen bekrefter dette synet.

5 Likes

Hva tenker dere om firmaet de har engasjert? Kan det være ett av disse?

https://docs.unrealengine.com/udk/Main/UnrealEngineContractors.html

1 Like

Det här var väldigt betryggande läsning --tydligt att fokus ligger på riktig plats! :slight_smile:

Vet ikke hvorfor, men pendulum studios la jeg merke til med en gang.

Vil ikke påstå det er dem eller noe.

[endret]

1 Like

Vi kan se videre på noen av de andre:

Demiurge Studios is an American video game developer company, founded in 2002 by Albert Reed, Chris Linder and Tom Lin. It is located in Cambridge, Massachusetts.[1] The company has helped other developers such as Electronic Arts, Epic Games, Gearbox Software and THQ[2] create multiplayer maps for their games, but is best known for porting Mass Effect to Microsoft Windows, released in May 2008.
https://en.wikipedia.org/wiki/Demiurge_Studios

About Psyonix
Based in San Diego, CA, Psyonix is a critically-acclaimed independent video game developer and leading experts in Unreal Engine technology. For more than a decade, the studio has been a driving force behind some of the most successful games in the industry, including Gears of War, Mass Effect 3, XCOM: Enemy Unknown, Bulletstorm, Unreal Tournament III, Unreal Tournament 2004, and the award-winning Sports-Action hit, Rocket League®.
http://psyonix.com/about/

The only real surprise among these results was the large % of people who play local/single-player, which we had assumed was somewhat lower (it is much easier to track players on live servers than players running local games).

Sku hatt Gunnar her!

Nei for faen. Spytter på hans minne. Glem navnet hans.

Er det slik at det da ikke kommer frem i Steam Current players count?

Veit ikkje. Anntok det då eg las innlegget… Men ved nermare ettertanke er eg ikkje sikker - kanskje det hadde blitt nevnt av community managers tidlegare viss det var tilfelle? Dei har jo blitt konfrontert med fallende spillertal fleire gangar?

Er litt sånn “Meh” å sjå på antal online uansett (Ikkje ved release… då kosa vi oss!). Det som er morsomt er jo å sjå korleis contentpatch, etc virker på spillertall :slight_smile:

1 Like

Jeg tro majoriteten vises da de er connecta til steam. En bitte bitteliten brøkdel kan benytte offline mode.

De fleste er vel pålogget Steam mens de spiller, så vil anta at de da vises i antall online uansett.
Men jeg har en kompis jeg spiller en del med, og han er ofte ikke pålogget mens han spiller.
Vi kan spille på en server sammen og han står som frakoblet på Steam, så kan være en liten brøkdel som gjør det samme :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Du kor bra det blir med tida :slight_smile:

6 Likes

Folk er utrolig flinke. Blir ratt litt impregnert her.

1 Like

Gleder meg til highlands kommer

Drømmer om at de får til noe skyrim aktig som dette

[quote]The Highlands

Funcom, developers of Conan Exiles, have announced one of their biggest updates for the coming months, the Highlands biome. This new area of the map will include much more greenery, an abundance of fertile soil and even some snow-capped mountains. A temperature system will be added with this update, giving you more to worry about on your travels. If you’re sick of the desert’s heat, move on over to the Highlands for a more hospitable climate.

With this biome will come all new religions and the chance to worship unknown and exciting Gods. We will update you on any creatures or features announced for the Highlands biome.[/quote]

8 Likes

Blir bra med flere biomes

23 Likes

Det (lille) vi har sett frå Highlands ser bra ut :slight_smile: Veldig spent på å sjå resten!

3 Likes