Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Hvor mange biomes er tenkt lansert fremover I tid?

Biomes smiomes. Det er bare ting som ser annerledes ut. We need gameplay! Mounts, Sorcery, Thrall AI!

2 Likes

Bedre AI og forbedringer til kamp tror jeg også er veldig viktig. Spesielt alt som har med sieges å gjøre.

1 Like

Kamp er jo seff viktig. Litt flaut at et Conan spill har så dårlig kamp system. Dog tror jeg lag og desync er det som gjør det mest uholdbart nå,

Vi trenger begge deler, nå er spillets styrke byggingen og miljøen og viktig å bygge videre på dette også, kan bli ensformig med bare ørken. Dette med at man kan “programmere” trellene er også viktig.

Min drøm er å “programmere” dem ala Rimworld style. Oppgaver og områder som dem går til. Med personlighet og quirks. Mer som Sims: : )

1 Like

Tror den drømmen vil gå i oppfyllelse

Hmm…jeg har garantert gått glipp av svaret på dette tidligere men jeg må bare spørre. I steamklienten min så står det at det er nesten 18k in-game i CE mens det ifølge steamdb.info kun er 2900+ online. Hvorfor?

1 Like

Det er nesten 18000 av medlemmene i gruppa som er inne i et spill, et eller annet spill, nå. Tallene under er de som er i CE nå.

2 Likes

Ah takk :slight_smile: litt misvisende spør du meg men greit.

1 Like

answers of the week:

1 Like

Så, her er punktene jeg synes er mest interessante:

Biggest challenge in development so far?
Feature wise - Combat and AI. A lot of the polish needed to make a combat system “feel” right is missing, but also much of the depth that makes combat interesting. It takes a lot of iterating to nail that stuff.

Så, de er absolutt ikke fornøyd med hvordan kamp er nå. Det er godt å høre. Det gir håp for at kamp faktisk vil være et salgsargument ved full launch.


What has been your biggest blunder in development so far?
Some of our features weren’t clearly defined enough internally before we started to work on them, and now we have an implementation that nobody is 100% happy with. So it requires a lot of rework to fix some of those things - but of course hindsight is 20/20

Jeg er glad Funcom gikk for EA-modellen. Nå får de skikkelig feedback, og det er lettere å se hva som fungerer/ikke fungerer. Nå har de ihvertfall ikke brukt 3 år på utviklingen før de kom hit, men ett år.


>**Will there be hitboxes implemented at some point, in the new combat system? Can we get an idea of the direction you'll be taking Conan Exiles Combat in?** Yes hitboxes is one facet of it (they are already implemented, they just don't do anything right now). I am not going to talk about specifics - I'd rather just release updates and test things. With combat in particular, iterating is the best approach and if I give a clear list of features, but then we decide some are not in the best interests of the game, people will point to this post and say "but you promised!"

Iteration, iteration, iteration. Som jeg skrev over. Jeg er glad Funcom gjør dette med et spill i EA.


>**Where did Conan go after the opening?** You'll find out...eventually. I have made the call to keep the main storyline out of the game until sometime before we launch next year. Not because of spoilers, but because I think our focus needs to be on the core game.

Tease! :stuck_out_tongue:


>**Name tags for group, specially for big raids?** Possibly, but it was a long way down the list of wishes from people. So not soon.

Vel, etter å ha sett hvordan dette fungerer i praksis: hvis dere er seriøse angående PvP, så er det bare å implementere. Det er også en måte å binde folk som ikke kjenner hverandre, men er fra samme “guild” sammen.


>**Will it be possible to download and enable mods on demand? Like having a game launcher with serverbrowser.** I actually haven't looked at the roadmap for the mod guys, it is possible they are working on this.

Høres ut som en must-have feature for å gjøre spillet mer attraktivt for moddere. Jeg kan samtidig forstå hvorfor dette ikke er høyt prioritert. Det kan nok godt være at det vil komme mods som tar spillet i en annen retning enn det Funcom hadde tenkt seg, som er gull verdt. Tenk Half-life -> Counterstrike.


> I think we have human enemies (NPCs) and camps, that (when the AI works correctly) will add a whole new layer to the game.

Helt klart!

5 Likes

Kun 12mnd med early release ble vel det sagt. De har mye å gjøre i de gjenstående månedene.

Ny patch på Testlive.

http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/7/1326718197224932462/

9 Likes

Godt å se de jobber hardt med exploit fiksene :slight_smile:

1 Like

De kommuniserer om ikke annet bedre enn tidligere. De må jobbe hardt fremover også - jeg blir utrolig imponert hvis de kommer i mål iht. skjema (med tilstrekkelig kvalitet) :pray:

De har nok satt inn et ekstra gir etter vellykket lansering, så før eller senere merker både spillere og markedet at det spillet som solgte 500 tusen ved lansering plutselig er blitt to til tre ganger bedre med mer innhold og skal ut på 3 plattformer som alle vil gi løpende inntekter.

6 Likes

Jepp, håper de ekstra midlene de har satt av til CE gir muskler nok til å sakte men sikkert bevise at dette går riktig vei og bryter med fordommer mot både EA og en noe famlende start på patchingen.

EXPLOIT FIX: Low client framerate no longer boosts movement

Er dette F9 fix?? :smiley:

Fikk spillt en liten time nå, mye nye ting å lage.
Feller blant annet, eksplosiv felle og en som lager støv som skal forkludre synet.
Fikk ikke laget de da det trengs eksplosiver noe jeg er langt unna å skaffe.
Ingen umiddelbare problemer når jeg spillte, men jeg har ikke grunnlag for å si om patchen er 100%. Blir spennende å lese tilbakemeldingene.

Men aller viktigst, masse fiksing på core mechanics, content, features og dungeons er ikke så viktig akkurat nå da tiden må brukes til å rette opp i småfeilene sånn at når brukerne kommer tilbake for å teste nytt content så fremstår spillet som mye mer polert.

Edit: det finnes også skjulte gulvfeller og spikes!

13 Likes

På reddit skriver en:

Yes - this is regarding F9. If you press F9 you will still lose frames, but you can no longer manipulate it to increase movement speed, jump super far away etc (the exploit). So yes, it has been fixed.

Så først wall glitch og i påfølgende patch F9 fix.
Hvilke store bugs gjenstår da? drukne på land er fikset i testlive.
Flyvende bygninger er det fortsatt et problem?

3 Likes