Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Funcom - xbox trigger - hvor stor er den egentlig?

Hvor mange kjøper Early access spill på xbox kontra vanlig xbox?

Hva ville Conan Exiles solgt på xbox hvis det var ferdig nå?

Hvor mye selges det av uferdige spill på konsoll egentlig? Skulle likt å vite mer hvor håndfast den triggeren der er egentlig

Om noen ville skrevet litt om hvor mange salg man kan regne med og hvor mange man kan håpe på, på xbox EA så hadde jeg satt pris på det.

Dette blir bare synsing, men hvorfor skulle ikke den være omtrent like stor som den var for pc. X- box kundene kommer til ett MYE mere ferdig produkt. Med MASSE mere innhold.
Å sist men ikke minst ett CE med 100vis av fjernede bugs.

1 Like

Riktig et annet moment er at konkurransen på survival-spill ikke er like hard på konsoll som på PC. Ark solgte rimelig greit første uka…

Du kan jo se på hva Ark solgte på xbox. Det var rimelig bra :slight_smile:

Fordi på pc så er det etablert et stort marked for early access spill. Når mange kunder er vant med å kjøpe uferdige spill med bugs så kjøpes det også mange slike spill.

Jeg har aldri hatt Xbox. Jeg vet ikke hvordan Early access spill selger på Xbox. Jeg vet at det selges mye ferdige Xbox spill. Hvis jeg ikke vet så mye rundt dette så er det sikkert mange andre som heller ikke vet.

Jeg tror forumet er tjent med å få frem litt mer om dette. Både de som er inne og de som vil inn.

Antall solgte kopier av ARK på Xbox - Oppsummert: 1 million på 1 uke.

Kilde:

1 Like

Rundt 9 konkurrenter i survivel sjangeren på pc, X- box 1 ?

1 Like

Ark solgte 1mill på pc ila første måned. På xbox brukte de 1uke for å nå 1 mill.

Såe CE blr klare 500k ila en måned på xbox

1 Like

Ja det bullsenarioet er interessant å se på. For all del, slå dere løs.

Tre spørsmål som er relevante da er:

  • Hvor mange spill hadde ark solgt før de lanserte på xbox?
  • Hvor stor prosentandel av totalt salg utgjorde xbox salget på et gitt tidspunkt?
  • Hvor mye selger de andre EA spillene på xbox?
1 Like

At et spill som har millioner med fans på lanseringstidspunktet viser potensialet er jeg med på. Om vil skal ta det inn i base case er en anne ting. Jeg fant info om Xbox early access. Limer det inn i neste post. Den er lang, men da kan alle lese hva som står om det. Jeg har ikke xbox, men slik jeg skjønner det er Xbox preview nå omdøpt til xbox insider.

Hva er Xbox Insider Program?

Xbox Insider Program gjør at våre lidenskapelige Xbox-entusiaster kan gi oss tilbakemelding om innhold som fortsatt er under utvikling.

Xbox Insider Program er basert på det tidligere Xbox Preview Program. I motsetning til det tidligere programmet, som hovedsakelig fokuserte på prøvekjøring av systemoppdateringer, fokuserer Xbox Insider Program også på prøvekjøring av spill, apper og nye opplevelser i tillegg til systemoppdateringer.

Hvis du blir med i Xbox Insider Program, får du muligheten til å prøvekjøre innhold og funksjoner som er under utvikling for Xbox, og kan dermed hjelpe oss å gjøre det bedre. Fortell oss hva du liker, hva du kunne vært foruten, og hva du vil ha mer av, ved å fullføre oppdrag, spørreundersøkelser og raske spørreundersøkelser og rapportere problemer direkte til utviklere.

Hva er fordelene ved å delta i Xbox Insider Program?

Når du deltar i Xbox Insider Program, får du en tilpasset opplevelse. Du blir automatisk kvalifisert til å bli med på forhåndsversjoner av Insider-innhold basert på interessene dine, hvor lenge du har vært en Xbox Insider, Insider-nivå og XP-poengsum samt tidligere aktiviteter du har deltatt i.

Xbox Insider Hub støtter forhåndsversjoner for spill, apper, systemoppdateringer og nye funksjoner.

Komme i gang i Xbox Insider Program

Begynn med å laste ned Xbox Insider Hub, en oppdatering av appen Xbox Preview Dashboard.

Hvis konsollen er i modusen Øyeblikkelig på og automatiske oppdateringer er aktivert, lastes oppdateringen ned automatisk over natten.

Hvis konsollen er i strømsparingsmodus eller automatiske oppdateringer er deaktivert:

Gå til Mine spill og apper.
Velg Xbox Preview Dashboard i Oppdateringer-fanen.
Når oppdateringen er fullført, endres appnavnet og -ikonet til Xbox Insider Hub.
Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du bruker Xbox Insider Hub, kan du gå til Støttesiden for Xbox Insider Hub.

Hva kreves for å få Insider-forhåndsversjoner

Alle forhåndsversjoner av Insider-innhold har ulike krav for deltakelse. Slik viser du kravene for hver forhåndsversjon:

Start Xbox Insider Hub.
Gå til Insider-innhold.
Velg ønsket forhåndsversjon.
Kvalifikasjonskravene vises i Informasjon-fanen på detaljsiden for Insider-innhold.
Obs! Bare forhåndsversjoner du er kvalifisert til å delta i, vises i Insider-innhold.

Xbox Insider Program-avtalen

Du må godta Xbox Insider Program-avtalen når du starter Xbox Insider Hub for første gang. Se Siden for Xbox Insider Program-avtalen.

Xbox Insider Program kontra Xbox Preview Program

Xbox Insider Program har forhåndsversjoner for spill, apper, nye opplevelser og systemoppdateringer. Xbox Preview Program er hovedsakelig fokusert på systemoppdateringer.
Xbox Preview Dashboard er oppdatert til den nye appen Xbox Insider Hub. Den har en helt ny utforming som gjør det enklere å finne innhold du er interessert i, men beholder de velkjente kunngjøringene, oppdragene, spørreundersøkelsene og raske spørreundersøkelsene.
Som Xbox Insider kvalifiseres du for forhåndsversjoner basert på interessene dine, tidligere aktiviteter i programmet, hvor lenge du har vært en Xbox Insider, Xbox Insider XP og andre faktorer.
Du kan nå velge eller velge bort flere forhåndsversjoner, for eksempel Xbox One Update Preview, i Xbox Insider Hub.
Xbox One Preview Program kalles nå Xbox One Update Preview. Denne vises som en egen forhåndsversjon i Xbox Insider Hub og er fortsatt fokusert på prøvekjøring av systemoppdateringer. Du kan administrere konsollregistreringen der.
Bli med i Xbox One Update Preview

På grunn av overveldende respons og begrenset plass er det for tiden ikke mulig å invitere venner til Xbox One Update Preview. Vi gir Insider-medlemmer beskjed hvis dette endres i fremtiden.

Obs! Hvis du tidligere har vært med i Xbox Preview Program, kan du på nytt bli med i Xbox One Update Preview når som helst ved å velge det fra listen Insider-innhold i Xbox Insider Hub.

Hvis du vil ha mer informasjon om Xbox Insider Hub, kan du se Støttesiden for Xbox Insider Hub.

Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du gir tilbakemelding, kan du se Støttesiden for rapportering av problem.

Vanlige spørsmål om Xbox Insider Program

Jeg er med i Xbox Preview Program. Må jeg gjøre noe for å bli med i Xbox Insider Program?

Nei. Appen Xbox Preview Dashboard du nå bruker til kunngjøringer, oppdrag, spørreundersøkelser og annet, blir snart oppdatert til nye Xbox Insider Hub.

Etter at du har oppdatert til Xbox Insider Hub, godtar du ganske enkelt Vilkår og betingelser for både Xbox Insider Program og Xbox One Update Preview.

Betyr dette at alle kan bli med i Xbox One Update Preview?

Dessverre kan ikke alle prøvekjøre systemoppdateringer. På grunn av overveldende respons og begrenset plass kan ikke alle som er invitert, bli med i Xbox One Update Preview, og vi tar heller ikke imot nye brukere like ofte som tidligere.

Når du deltar i Xbox Insider Program, kan du bli kvalifisert for andre forhåndsversjoner for spill, apper og nye opplevelser.

Må jeg ta imot systemoppdateringer for å kunne delta i forhåndsversjoner av spill eller apper i Xbox Insider Program?

Nei. Du trenger ikke å være registrert i Xbox One Update Preview for å kunne delta i andre forhåndsversjoner som tilbys i Xbox Insider Program.

Vennen min er kvalifisert for en forhåndsversjon, men ikke jeg. Hvorfor det?

Ikke alle forhåndsversjoner blir tilgjengelige for alle brukere som har Xbox Insider Hub. Deltakere kan være kvalifisert for forhåndsversjoner basert på mange ulike faktorer, blant annet følgende: De har eksplisitt registrert seg gjennom utvikleren, blitt utvalg av utvikleren eller oppfyller bestemte kriterier basert på interesser, tidligere aktiviteter i Xbox Insider Program, hvor lenge de har vært en Xbox Insider, Xbox Insider XP og annet.

En forhåndsversjon er oppført som Ble med i Insider-innhold, men jeg har ikke valgt å bli med, og det er ikke noe alternativ for å forlate. Hvorfor det?

Noen Insider-innholdselementer som er oppført som Ble med, er programmer du automatisk er registrert i, basert på andre faktorer. Disse programmene er som oftest ikke forhåndsversjoner, men samlinger av oppdrag, spørreundersøkelser eller kunngjøringer. Alle Insider-medlemmer som for eksempel starter Xbox Insider Hub og godtar vilkårene og betingelsene, registreres automatisk i Xbox Insider Program. Her finner du generelle kunngjøringer, spørreundersøkelser og oppdrag, slik at vi kan lære noe om interessene dine og gi deg beskjed om nye muligheter.

Hvis du vil forlate disse programmene, kan du slutte å bruke Xbox Insider Hub eller avinstallere det.

Jeg er ikke lenger med i Xbox Insider Program. Kan jeg bli med på nytt?

Ja. Hvis du tidligere har eid appen Xbox Preview Dashboard eller Xbox Insider Hub, installerer du bare Xbox Insider Hub på nytt fra listen Klar til å installere i Mine spill og apper. Hvis du ikke kan finne den der, ser du etter den i Store.

Jeg kjøpte en ny konsoll. Kan jeg bruke den til å bli med i Xbox Insider Program?

Ja. Hvis du tidligere har eid appen Xbox Preview Dashboard eller appen Xbox Insider Hub, installerer du bare Xbox Insider Hub fra listen Klar til å installere i Mine spill og apper. Hvis du ikke kan finne den der, ser du etter den i Store.

Jeg har solgt konsollen min. Hvordan kan jeg slutte å være med i Xbox Insider Program?

Du kan fjerne konsollen fra programmet ved å bruke en annen Xbox One-konsoll med Xbox Insider Hub installert. Hvis du ikke lenger vil være med i programmet på den konsollen, starter du appen Xbox Insider Hub og går til Innstillinger > Administrer enheter. Der kan du avregistrere enhver konsoll som er registrert til deg.

Obs! Avregistrering kan ta opptil 72 timer å fullføre, og i dette tidsrommet kan du fortsatt motta oppdateringer for konsoll, spill eller apper. Når avregistreringen er fullført, kan det hende at konsollen må tilbakestilles til standardinnstillingene. Dataene dine blir ikke slettet hvis konsollen må tilbakestilles til standardinnstillingene.

Familien min deler en konsoll. Kan vi alle bli med i Xbox Insider Program?

Ja! I motsetning til Xbox Preview Dashboard, som bare kunne brukes av personen som registrerte konsollen i Xbox Preview Program, kan alle i hjemmet delta i Xbox Insider Program. Alle som starter Xbox Insider Hub, kan delta i forhåndsversjoner på denne konsollen.

Obs! Brukere på konsoller som deles, har kanskje annet innhold tilgjengelig i Xbox Insider Hub.

Jeg har kjøpt en brukt konsoll, og når jeg starter Xbox Insider Hub, står det at konsollen er registrert i en forhåndsversjon. Hvordan kan jeg forlate denne forhåndsversjonen?

For å unngå at en konsoll fjernes fra en forhåndsversjon uten din tillatelse, krever enkelte forhåndsversjoner at brukeren som ble med i forhåndsversjonen, ber om å bli avregistrert. Hvis du imidlertid har kjøpt en brukt konsoll som er registrert i forhåndversjoner du vil forlate, skriver du et innlegg på Xbox Insider-foraene, og så hjelper vi deg.

Er det forhåndsversjoner i Xbox Insider Program som er underlagt en NDA (avtale om taushetsplikt)?

Forhåndsversjoner er i de fleste tilfeller ikke underlagt en NDA, men noen kan være det. Forhåndsversjoner som krever en NDA, krever at du godtar den før du kan bli med. Pass på at du er spesielt oppmerksom på eventuelle tilleggsvilkår som vises når du blir med i forhåndsversjoner.

1 Like

Jeg tror salget avhenger av to ting:

  1. Hvor bra pr Funcom klarer å lage. De gjorde det bra til PC-lanseringen. Det blir nok vanskeligere å nå 150k seere til noe som ikke er nytt.
  2. Hva klarer de å levere i tillegg til biomen? Bedre kamp? Ny AI? Noen overraskelser?

Markedet er stort nok, ref: ark, og de mangler en stor konkurrent, rust. Hvordan CE selger på PC nå er et stort minus.

1 Like

En fordel at PUBG er Xbox exclusive. Da får ikke CE konkurranse derfra i første omgang, når det gjelder PS4. Over 60 millioner enheter solgt der til nå. Xbox One har kun solgt halvparten av dette.

På den annen side kan det vel tenkes at PUBG kommer til PS4 i Q1 det også, det har jo fulgt CE ganske tett til nå og er UE4 det også.

1 Like

TestLive Hotfix (03.07.2017)

Mountaineer NPC who teaches climbing gear added on top of a peak
T3 roof fence and crenelated walls now deal damage to climbers
Triangle foundations can now stack
NPCs should no longer have invisible torso/clothes
Fixed a problem where being hit while crouched locks you in crouched mode
Fixed a problem with mods crashing on Unreal 4.15
Thralls can no longer be placed into structures or cliffs
Fixed a problem where dismantled/destroyed building pieces reappear after server restart
2 Likes

En ting er sikkert og det er at det blir utrolig viktig for Funcom at de selger mye på xbox.

ja. ca 3x mer. :grin:

Stod det noe om kjente feil? Eller enda viktigere… når de var klar til å gå live med ny patch?

Nei, det var alt som sto,

Så du skrev i chatten at de spillene du hadde sett på solgte 3-15x bedre på xbox enn på PC. Har du noen eksempler?

Jeg har bare fulgt en annen spillutvikler, Starbreeze, og deres Payday 2 har solgt vesentlig dårligere på konsoll enn på Steam. Det blir noe annet med spill med markedsføringsbudsjett som er større enn utviklingsbudsjettet.

Jeg har ikke lagret kilder desverre. Dataen er sikkert litt utdatert også, fullt mulig ratioen er endret seg med tiden. Men de virkelig store AAA titlene var de som solgte mest på konsoll vs pc. Spill med mindre budsjett registrerte jeg ned på x3. III-titler var da ikke medregnet. Er nok flere her på forumet som kan hoste opp nydatert informasjon på feltet.