Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Spill som er laget for konsoll selger kanskje 10 ganger mer. Som Gran Turismo, FIFA eller Resident Evil :slight_smile:

1 Like

Som jeg kommenterte over, det er nok markedsføringsbudsjettet som gjør mye av jobben her. Konsollspill selges jo også fortsatt over disk, så da må du få dem ut i butikkene…

Du har fått bra med vann på mølla Morti nå da du har lettet deg, skal du ha med flere i dragsuget? :wink:
Kan fore deg med litt info jeg for å underbygge at Xbox kommer til å selge fletta av CE:

Det argumenteres ofte på at Conan Exiles er ett spill for en eldre målgruppe, true?

Konkurranse som nevnt tidligere, det finnes lite spill som konkurrerer i sjangeren Survival.
Spillet er laget på en måte at det passer med en håndkontroll(min mening) - ingen behov for spesiell aim ol.

Spillet er i en langt bedre forfatning enn under release av spillet på PC.
I tillegg lanseres det samtidig med en gratis oppdatering av en tilsynelatende god biome.

Du lurte på noe rundt ARK på konsoll:

With Ark hitting 1 million on PS4, the game has now sold 7 million copies across all platforms. Ark is at 4.5 million copies sold on PC, and the game hit 1.5 million on Xbox One as of August 2016 (after debuting in December 2015)

Hvis spillet solgte 1 million på Xbox etter 1 uke, vil det si at de solgte etter at spillet hadde vært ute på PC i ca 1 halv år, release 2. juni 2015.

5 Likes

Nei jeg fisker egentlig etter poster som det der ;). Takk. Er det ikke greit da? Å ha noen å diskutere med som både har lettet seg for en del av aksjene og du vet elsker Funcom?

Det er bare til å fremlegge deres synspunkter på hvor sannsynlig det er med så eller så mange salg på xbox insider. Og er de overbevisende så…ja da kommer det noe godt ut av det.

Men jeg tror dere må komme opp med noe mer enn bare “ark solgte alt på en uke” eksempelet. Markedet trykker kursen nedover. Og alle har visst at Xbox kommer. Hvorfor tror ikke markedet at CE vil selge en million spill på en uke?

Jo mer håndfast vår diskusjon blir rundt dette jo større sjans for at kursen går opp. Jeg tror markedet må overbevises om at CE kan selge mer der enn på PC. Og akkurat nå tror ikke markedet at de vil selge så mange engang.

4 Likes

Kan sammenligne aksjekursen med APCL sin, reaksjonen er avventende til nyheter/resultater kommer. APCL gikk opp 25% idag pga FAR fikk government approvel farmin av Gambia. Tenk når APCL får i boks sin avtale… På samme måte tror jeg at aksjekursen vil stige i Funcom når det nærmer seg xbox release… Markedet må overbevises i form av at CE kommer til å bli en suksess på Xbox, noe som jeg håper og tror det vil bli med tanke på at det er så få konkurrenter på konsoll. - Personlig tror jeg ikke CE vil selge 1 mill på en uke, kanskje halv mill. Vi har jo sett Funcom gå over 1kr i løpet av 1 dag før, dette kan skje igjen…

Om CE selger 1.3-1.7 mill i 2017 så har de et meget godt utgangspunkt for 2018… Spennende er det uansett å ha aksjer i både funcom og APCL om dagen

Så vi kan kanskje anta at de hadde solgt ca 3 500 000 på PC når de lanserte på Xbox og der solgte 1,5 millioner før PS4 versjonen. I mellomtiden solgte de 500 000 til på PC og så solgte de 1 million på PS4. Til slutt så har de nå 5 100 000 på PC. De har videre solgt mer på xbox etter de artiklene og også på PS4. Men det viktige er kanskje forholdstallet?

1 500 000/3 500 000 = 0,428

580 000*0,428 = 248.240 solgte xbox spill etter en uke.

Dette er da med samme forholdstall som et spill som tydligvis har mange die hard fans og som er den største suksessen innen survival sjangeren noensinne. Blir ikke lett for Funcom å matche dette, men på en uke vil jeg si at det må kalles en stor suksess for Funcom og alle involverte om de klarer å selge 250 000 på en uke :slight_smile:

3 Likes

At CE skal selge 1 million på en uke er jo hinsides. Er vel ingen som tror det vil skje?

Og er det noen her som har sammenlignet ARK 100% opp mot CE? Argumentene som blir brukt er at det stort sett blir solgt flere spill på konsoll vs PC og at CE har nytt snadder på vei ved xbox release, faktisk så mye nytt content at de kaller det en expansion.

Fortsatt trua på at 1 million solgte på 1 måned er sannsynlig om alt som er forespeilet ved ny biome blir sluppet og er velfungerende. Om det blir noen utfordringer før slippet og jeg får benytte et spenn, så en plass mellom 500k -1.000k.

3 Likes

Det er vel ingen som tror CE vil selge 1 million på 1 uke? :slight_smile:
Og hvor mye de selger på Xbox vil vel avhenge mye av pris.
Hvis de feks legger seg på 499,- så tror jeg det blir heavy med 500.000 solgte på Xbox i år.
Hvis de kjører på med 399,- eller lavere vil de selge mer. Konsollgamers er vant med stive priser på nylanseringer, så hvis de legger seg lavt her så vil de kunne selge mye på det.

Det var ingen som hørte på meg da jeg sa at Funcom ville selge 320.000 de første ukene, med argumentet om AoC messig boost på salget. De solgte mer.

Det så lenge ut til at kursen ikke skulle stige, og tilnærmet alle lo av kursmål 4-6 kroner til release.

Vi har en short som skal dekkes inn, det bør skje før Funcom begynner mf av spillet til Xbox.
Hvis de venter så vil de ikke ha mulighet til å holde igjen kursen og vil måtte dekke inn på stigende kurs som forsterker oppgangen. De kan gamble og shorte ytterligere, gamble på at spillet ikke selger til Xbox lansering. Hvis de øker shorten og Funcom selger 500.000 på xbox mot nyttår, kan tvilerne i det minste bli nøytrale og slightly positive.

Funcom patcher som pokker og spillet begynner å ta form.
Biome er trolig klar men trenger finpuss, de jobber parallellt med andre spillmessige forbedringer.

SWL lanseres på steam snart, og det er tilsynelatende mange som følger med på samtidige spillere og antall nedlastninger. Dette kan bidra bra. Når de er “ferdige” med lansering av SWL så har de sagt de skal lanseres ny spilltittel fra United States og America.

Det som er så fint med spill lanseringer i Funcom er at de har i 100% av tilfellene resultert i flere 100% oppgang i kurs (ikke kom med The Park og H&S som eksempler på at det ikke er tilfelle).

Som en kamerat av meg sa i dritings tilstand under en pokerkveld, det er 50% sjans for å vinne med en hånd, enten så vinner du, eller så vinner du ikke!

10 Likes

Hvis de selger dette tallet på 1 uke, så er det synd om man har valgt å stå utenfor.

4 Likes

Jeg tror vi skal være fornøyd om de klarer 100-150k første måneden.

3 Likes

Hvem er “vi” og hvorfor skal man være fornøyd med det?

Jeg tror at hvis markedet prater om 100 000 solgte første mnd som et bra salg så vil kanskje forventninger være på et mer realistisk nivå enn tidligere og vi slipper det voldsomme pump og dump opplegget som alltid har vært før. Nei huff, bort med den tanken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Vi er me and myself :slight_smile: for å si det på en annen måte, så innbiller jeg med at @nofun tror markedet blir fornøyd med 150k første mnd.

Mcap er i dag på ca 700mnok (fully ca 800mnok)
Ifht salget på første større spill (CE) etter en total omveltning av et selskap som tradisjonelt sett har jobbet på en annen måte, er det dyrt? Ta gjerne med gjeld og cash på bok i den ligningen

Under E3 fick jag intryck av att Funcom & CE kommer att backas upp en del av Microsoft ifm release. CE släpps på insider-programmet på en tidpunkt när det inte finns några andra “flaggskepp” där. Tror det kan vara till fördel för Funcom och bidra till att de får en del “gratis”-fokus

5 Likes

Det er faktisk dei fleste bugsa som eg fekk med meg etter å ha sett streamen, og lest på testlive forumet. Viktig ting som gjenstår er texture buggen som er relatert til Graphine vs UE.

Viss ein er interessert så er det her ein god plass å følgje med.

2 Likes

Markedet kommer garantert til å bli skuffet over 150k solgte første måned :wink: Man snakker jo(drømmer?) om 1mill solgte og tror derfor at det er sykt mange som kommer til å bli skuffet :slight_smile:

Jeg fikk også litt det inntrykket… :wink:

Hvor mange salg må vi ha før kursen gasser oppover? Sitter Funcom igjen med 260-70kr hvis de selger CE for 399?

Hvis CE får beholde ting som dong slider og nakenhet tror jeg mye er gjort i forhold til salgstall. Xbox er jo ikke akkurat borskjemt på det området, og Funcom vil kanskje få mye gratis omtale.

4 Likes

Som nykommer lurer jeg litt på hvem dere mener dette markedet med så store forventninger er?
Er det aktive tekinvestor bidragsytere med små porteføljer med under 100k aksjer?

3 Likes