Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Er det noen som har brukt denne oversikten for å anslå hvor mange reelle brukere (%) på steam som faktisk kan kjøre CE contra på Xbox (100%).

http://store.steampowered.com/hwsurvey/

Ikke hvis vi bruker sommeren til å diskutere rundt slike tall. Folk som er bull legger frem for hvorfor de kan selge 200 000 eller 250 000 første mnd og folk som er skeptiske legger frem hvorfor 100 000 første mnd er mer trolig.

Hadde det skjedd ville mine bidrag her i dag kanskje hatt noe for seg. For det jeg fikk slengt mot meg fra øst og vest før i dag da jeg tok det opp var

“Ark solgte en million på en uke så da selger nok Funcom en million på en mnd”.

Og hvis diskusjonen hadde fått stått stampe der i en mnd nå så kunne det blitt brutalt. Foråpentligvis er flere nå obs på at 1-200 000 solgte på Xbox er omtrent alt vi får med oss i Q3. De som tror noe mer enn det bør legge frem argumenter sier nå jeg.

3 Likes

Flere her inne har over 400 000 aksjer. Noen her har over en million. Og tidligere hadde vi en som hadde 7 millioner aksjer. Så ja, hva som skrives her har en del å si for forventningene. Har du prøvd å google deg frem til noe som har med Funcom å gjøre? Sjansen er stor for at du blir dirrigert hit hvis det er noe du lurer på :wink:

Ark har vel solgt ca 5mill på pc mens CE har ca 600k. Ser ikke helt hvorfor CE skulle selge mye bedre på xbox enn det gjør på pc. Håper bare Funcom klarer å få gang på streamers igjen i forbindelse med ny biome :slight_smile:

2 Likes

Det er jo lagt frem noen argumenter. Hva er argumentet ditt for at CE skal selge så lavt som 1/3.6 av PC-salget første måneden?

Det har jeg jo lagt frem i klar tekst. Du må gå tilbake å lese. Forholdstall 1 500 000/3 500 000

Så disse store aksjonærene som tilbringer mye tid her inne er altså er altså dette markedet som forventer så store salg.
Men hva forventer markedet egentlig dette andre markedet som priser Funcom på børsen.
Dagens EV er ca 800 mill og der ligger det neppe noen forventninger om million salg eller 1/2 million salg for den skyld. Det markedet forventer at FUNCOM tabber seg ut igjen derfor er Prisen på Funcom der den er i dag sett med mine briller.

4 Likes

Ja helt rett. Jeg overvurderer jo veldig tekinvestor.no i så måte om du tenker på kursen. Jeg har stilt det samme spørsmålet. Og påpekt at kursen har en negativ utvikling og det er selv om alle vet at spillet skal lanseres på xbox. At spillet fikk oppdatering før xbox lansering var vel heller ikke news. Så hvorfor skal de som fremmer millionsalg få all skulderklappen?

Så at forholdstallet ble feil. Du nevner jo ned til 100 000 på hele 45 dager salgstid. Jeg ser fortsatt ikke argumentene for et slik salgstall.

Det var @nofun som må ta æren av å lansere 100-150k. Men det er å ta høyde for at Conan Exiles nok ikke vil klare å selge like bra som ark, forholdsmessig. Som forklarer at det snakkes om 100-150k i stedet for 248k som ble svaret ut i fra det omtrentlige forholdstallet.

1 Like

Bør vel se litt på utviklingen etter 1måned også :slight_smile: Ark fortsatte vel å selge brukbart mens CE har solgt veldig lite etter den første måneden.

Ifølge aksje analysene til Orion og Prestigo med flere så forsvarer 500 000 solgte (i løpet av ett år) av CE en aksjekurs mellom 3 og 5 kroner.

At dagens kurs bærer preg av forventninger til XBox salg er lite seriøst av deg @morti.

Jeg hadde forventet mer av deg…

Kursen er fortsatt bombet av nedsalg, shorting og tradere, og det vil dessverre fortsette slik frem til ukene før CE Xbox. Alle vet at med expansion av ny biome kommer CE til å ha potensiale til å selge i bøtter og spann…

2 Likes

Det har jeg ikke sagt. Jeg sier at kursen går nedover. Og markedet vet at Xbox kommer. Det er noe helt annet.

Men nå får dere klare dere selv noen dager. SNX!

1 Like

Ja markedet vet at XBox kommer, men bjellesauene har ikke tatt det første steget ennå. Alle traderne skal ha best mulig inngang før neste hype som er XBox og expansion…

Jeg tror det vil bli ganske lik utvikling som vi så før release av CE på PC, ved at vi får en eksplosiv utvikling i dagene før releasen. Før det vil det bli ørertrilling av småtraderne…

1 Like

Har noen fått skulderklapp og i såfall av hvem? Grunnen til dagens prising er lett å forstå og det er historien til Funcom.
1 svale som 1q tallene gir som kjent ingen sommer og mangel på analytikere fra seriøse meglerhus med kunder/fond med større kapital på kundelisten som ser på Funcom med de nye brillene som nye Funcom fortjener.
Nå vet jeg via kontakter at det jobbes med analyse fra et av Nordens største meglerhus så for vi se hva utfallet blir.
Det er jo mulig de kommer til kursmål 2 kr sånt kan man ikke vite, men de følger andre selskap i bransjen og får Funcom samme prising som snittet der så blir nok ikke kursmålet 2 kr.
Grunnen til at de ser på Funcom er at omsetningen på Oslo Børs er såpass stor over tid at de må ha analysedekning.

16 Likes

Men ce sluttet å selge temmelig brått? Kan det være mest fordi spillet “ikke var spillbart/ikke hadde mer å by på” , eller fordi markedet ble midlertidig mettet på spillet?

Her er en artikkel om Ark salget på Xbox, ser ut som de solgte 1,5 mill på Xbox på et halvt år:

@pdx kunne vært interessant å se hvorvidt sider som Similarweb og Alexa stemmer overens med virkeligheten. Kan du si noe om hvor langt unna dette er de reelle tallene for tekinvestor.no? Similarweb estimerer et besøkstall på 117K for mai måned.

Sitepricec.com estimerer (ut fra tall på Alexa.com) følgende tall:

Er det noe som er i nærheten her?

2 Likes

Tror svaret er sammensatt. Funcom hadde en del problemer med sprengte servere og bugs i begynnelsen. I tillegg var det en god del exploitere fra Kina.

Spillet mangler nok også en del innhold og biomes som er under utvikling.

Det siste momentet er at CE er høyt priset til å være early access. Det koster 4 ganger mer en konkurrenten Rust og dobbelt så mye som Ark. Det sier seg selv at mange velger billigere alternativ når CE ennå har mangler når det gjelder bugs og innhold…

1 Like

Ark på konsoll koster vel 35$, så ca det samme som CE vil selge for?

1 Like