Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Slår meg at dette er den perfekte patchen å komme med før ny biome

8 Likes

Jeg kunne ønske Conan Exiles fanget min oppmerksomhet, men spillet er kjedelig. Jeg så veldig stor oppmerksomhet når spillet ble lansert som Early Access, men veldig mange falt fra en etter en. Jeg skulle ønske jeg hadde mer tro på Conan Exiles enn jeg har, for da ville jeg uten tvil investert 80% av min egenkapital i Funcom, men vi er ikke der. Vi sammenlignet Conan Exiles med ARK rett før launch, men ærlig talt, Ark sank ikke så mye i antall spillere pr. dag som Conan Exiles har gjort? Hvor har all ARK sammenligningen blitt av?

Dette er min personlige mening og grunnen til min skepsis. Ikke kom med hat mot meg, jeg ønsker bare å diskutere dette og vil gjerne at dere forsøker å overtale meg til å mene noe annet. #PLUR

11 Likes

Håper du slipper pes, ett kurant innlegg. Kan ikke snakke for alle, men meg selv og de jeg har spillt med. Jeg liker ikke survival i utgangspunktet, ark har ikke fenget meg. Men Conan likte jeg veldig godt! Men det er så tidlig i ea enda at jeg ventet på mer innhold og at de verste wipes er overgjort (samtidig som xbox launch). De andre jeg spillte med har gått tilbake til ark mens de venter på det samme. Og her har du forskjellen og grunnen til større fall en ark i mine øyne, og det er ark i seg selv. Men når det faller på plass i Conan nå kan flere vende tilbake :slight_smile:

4 Likes

Kommer ikke med hat mot deg, men jeg personlig gleder meg til å få spille det på Xbox og UE 4.15. Er like mye en graffikkhore som innhold, er spent på hvordan det kommer til å være når det er ferdig og ut av EA, tror det kommer til å komme mye godiser fremover :smiley:

1 Like

Jeg syns i grunn CE var et gøy bygge spill. Topp notch der. PVE og PVP hadde mye å gå på ved lansering. Vil teste igjen etter ny biome update.

3 Likes

Satser på at de starter samme type PR Lokomotiv som vi så i Januar!
Da vil vi isåfall begynne og se noe aktivitet fra slutten av Juli/SWL release.
Vi skal også få ett oppdatert “roadmap” i dette tidsrommet, blir spennende.

2 Likes

CE er tilbake bland topp 100 :smile: :sunny: :champagne: Kan tyde på at patchen får oppmerksomhet. Skal inn å prøve det nå :slight_smile:

9 Likes

Så klart Funcom setter igang PR lokomotivet sitt, det forstår jo alle, men er spillet bra nok? Conan Exiles er clunky og kjedelig etter min mening. Antall spillere første halvåret kan ikke sammenlignes med ARK! Slik det ser ut nå tror jeg ikke Conan Exiles blir like stort som veldig mange ønsker. Blir nok mer et middelmådig spill, som jo er bra for Funcom å være dog.

1 Like

Jeg tror spillerfrafallet og at det brutalt sluttet å selge så fort var mest fordi spillet var bøgga i filler, deretter exploita i filler. Jeg for min del tror det er mer årsak enn at spillet er dårlig/har dårlig potensialet.

Edit:jeg sier heller ikke at spillet kommer til å få oscar dryss eller lignende, ce er en etterfølger til rust og ark, og må også derfor ha mer å by på til spillerne før release enn ark/rust har.

7 Likes

Funcom er jo heller ikke priset til at CE måler seg med ARK, da hadde vi sett 6-8 kroner nå, ikke 2-3 kr. CE mangler helt klart noen av featurene de har sagt det skal ha, men de legger dem til en etter en. Spillet er ikke så hot nå, men det kan godt endre seg hvis et par av featurene gjør CE til noe annet enn et bra byggespill.

Som nevnt over, patchen er mest sannsynlig årsaken til at CE hopper til #83 plass på bestselgerlisten, så hvordan tror du en ny Biome med full pressedekning vil påvirke salget?

12 Likes

Klar over at spillertall ikke kan sammenlignes, men hvorfor skal vi? Jeg tenker vi må legge ark for seg selv, det er bedre og mer populært, sånn er det bare. Jeg vil tippe at vi øker antall spillere pr dag, ved ny biome.

Disse vil komme i en blanding av folk som kjøpte det i release uken, gikk lei av all den intense rubberbandingen/div andre irriterende bugs, som nå kommer tilbake og finner spillet veldig mye mer polished.

Tipper vi lager ny bunn på +/- 10k spillere daglig på PC. :slight_smile:

2 Likes

Hvorfor jeg nevner ARK er fordi veldig mange her inne brukte det spillet til å sammenligne med Conan Exiles :wink: Hypen som gjorde at aksjen steg var “sponset” av de gode salgstallene til ARK.

Salget kunne jo sammenlignes, så ser jo hvorfor den sammenligningen ble dratt. Så jo lenge svært lovende ut, men der får vi nok gi kred til PR-avdelingen hos Funcom. Bra de er med ved de neste lanseringen også. :wink:

1 Like

Husk at på Xbox så er det færre survivalspill konkurrenter, noe som jeg ser på som en mulig fordel mhht. salg

1 Like

Null respons fra spillerne sålangt.

Spørs om folk venter til biome da det allikevel skal være en wipe da.

Men holder det? Tror også at det vil være masse oppmerksomhet rundt ny biome, xbox og når spillet lanseres, men holder det i lengden? Neppe! Jeg tror det kun varer noen uker før folk går lei og alle har solgt aksjene sine :wink:

Da har jeg fått prøvd patchen… og klatring er fett!
Jeg tror nok ikke det er denne patchen som lokker tilbake massene. For min del, utover ny biome som blir superkult, så er det å vite at de slutter med server-wipes som kommer til å få meg tilbake mer permanent.

I forhold til CE diskusjonen over så vil eg legge til at nye Funcom sin måte å jobbe på, kommuniserer med spillerne på og fikser/legger til features fortløpende, skaper et mye bedre potensiale for suksess enn gamle Funcom :thumbsup:

12 Likes

Vet ikke Larsen, men når den 3.6kr har jeg fått 50% og er veldig fornøyd med det :slight_smile: Selv litt usikker på langsiktig verdsetting av FUN. Men sålenge de klarar å pumpe ut spill til fortjeneste og minimale utgifter, er jeg bull. Men det er de store investorer de må bevise for at de er et nytt selskap, ikke oss gamere.

2 Likes

CE har hatt- og har problemer. Potensialet er der. Og det - tror jeg - vil bli realisert. CE er allerede godt inne i topp10 all time survival, og vi venter fortsatt på at det skal bli bra nok til å nikke hoder mot toppen.

Hvis man leser rundt, så er alle hjertens enige om at potensialet er der. Det som i alle tilfeller er flott er at vi klarer oss lenge med 70 prosent king kong.

Ikke avslå CE for tidlig. Klarer de å implementere iht. road map skal jeg love deg at CE blir en reell utfordrer i 2018.

På Xbox preview kan man forvente minimum 200-300k. Og da er vi på 100+mnok på bunnlinja.

Og det er for meg strålende. Hvis Funcom følger strategien og ikke fucker opp, så vil P/E sakte men sikkert prise selskapet høyere. Med nye prosjekter og lanseringer.

Du sier “holder det i lengden?” - jeg sier: vi har såvidt begynt.

2 Likes

1 mill solgte iår 1 er nok fortsatt langt over det mange trodde ville være mulig

2 Likes