Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Folk kjøper ofte spill på Steam, men 50% eller mindre spiller det mer enn 1-2 timer :wink:

At et spill har solgt masse vil ikke si at det er et bra spill, ikke i mine øyne ihvertfall.

Ok. La oss si at jeg følger deg angående CE. Det som jeg gjerne da vil vite mer om er hva du da mener dette har å si for meg som investor ift kurs og verdsettelse fremover :sunglasses:

Hvis du tenker å sitte til midten av August, “All In” :wink: Etter det er det over og ut for kursen.

For å spore av litt, så er det som nevnt lengre oppe et bulltegn hvis Funcom 2.0 klarer å lage flere spill med lave kostnader, og som potensielt kan bli suksessfulle, prise Funcom til mye høyere kurs enn det er per dags. Mener også at det er et positivt tegn at de får inn en ny CFO med mye bra på CVen. Kan tenkes at det blir fusjon/oppkjøp ved en senere anledning… Tenk… bare tenk hvis Funcom klarer å overbevise markedet / investorene., kommer det en dekning på selskapet så blir det fine tider… Drømte meg litt bort nå😂

…ventet bare på det… klarte ikke la være å HYPE Funcom? Vi snakker om Conan Exiles og ikke andre spill som Funcom leverer :wink:

Verste er at jeg følger deg litt på den. Om den når snittet mitt vurderer jeg å hoppe av her. Har vært forelsket i funcom litt lenge og har ikke hatt ork /tid til å trade som man burde. Kun snittet ned litt. Jeg er imidlertid over gjennomsnittlig flink til å time ting feil…så bør kanskje ikke følge mage følelsen denne gang…:sweat_smile:

1 Like

Du får en liten pekepinn på hvordan det kommer til å gå 15 august! :smiley: kanskje du blir positivt overrasket

1 Like

Du glemmer full launch i Januar hvor det også kommer på ps4

Jeg snakker om selve spillet :stuck_out_tongue: er du ikke helt med?

Tenkte mere på at du “trader” fc på hypen. Og da har du 3 runder igjen i år. August, muligens halloween og Januar

Igjen, jeg snakker om selve spillet og ikke aksjen. Dere henger dere altfor mye opp i aksjen. Det er egentlig en helt annen diskusjon. Jeg snakker om hvor kjedelig selve spillet er.

2 Likes

Det kommer GARANTERT ikke i Januar!

Det tror jeg :slight_smile:
Og hvis ikke så skal jeg kjøpe full pot når melding om utsettelse kommer. Win-win

Svidde av 350 timer før jeg gikk lei, klar for 300 timer til med nytt biome … lite pvp på tek servern, men igjen krever skikkelig pvp i sånne spill altfor mye tid uansett…

Men altid smak og behag, jeg takla ark i 4-5 timer, men spydde nesten av mix mash stilløs grafikk . Og det å temme dinoer virker for tidkrevende for en som aldri har klart å takle pokemon aspekter ved spill.

Ce fikk meg avhengig av feelingen av å knuse stein…

7 Likes

CE er en uslepen diamant, det er i tidlig EA fasen, veldig lite content. Har fortsatt håp om at ny biome/content, oppdaterte patcher, mindre bugs osv vil få spillere tilbake, er nok en del som har lagt det på hyllen til senere anledning, på samme måte som jeg tror at det er mange som venter på å få prøvd det på konsoll

1 Like

Funcom selger ikke noe abonnement her, så jeg vet ikke hvorfor du prater om “i lengden”? Det som er viktig er at spillet er bra/interessant nok til at folk kjøper det, ikke at de spiller det i all evighet. Det hadde vært veldig bra hvis CE var like populært som ARK, men da hadde også kursen vært en helt annen.

Det er mange her som trader Funcom, inkludert både deg og meg, men det er jo like mange eiere etter launchen som før, spørsmålet er hva kursen er før/etter launch. Peaken til forrige launch kom jo 1-2 uker etter launch.

1 Like

De har aldri sagt spillet skal komme i Januar! Det skal komme Q1.

1 Like

"Expect it to take no more that 12 months."
Meinar eg dei har uttalt. No seier dei riktignok Q1.

Med raskere utvikling i ue4.15, bra med ressursar og værste “grunnproblema” under kontroll, burde det være realistisk
Tempoet har vøre bra, trur av fleire grunner at utviklinga skal gå kjappere etter ein vel blåst xbox launch.

Du snakker ganske lite om spillet. Utover at det ikke er Ark per dags dato. Skrev noen betraktninger rundt det (og bunnlinje) ovenfor. Kommenter dét, da? Ark, Rust mfl. drar på årene. Fremover er det få/ingen arvtakere i sikte utover CE dersom Funcom leverer.

Ellers er du sitert på at Funcom skal vake på 2,10 - 3,10 i mange år fremover.

2 Likes
4 Likes