Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Apropos salt. Ikke bare Conan Exiles som får gjennomgå når ting ikke går helt på skinner. Ark har fått økt pes i det siste pga en oppdatering de har problemer med og dermed utsatt, et par ganger. Den er altså ikke live, men ifølge enkelte er spillet nå dødt. Yeah right. Sjekk svarene på Jats twit! :unamused:

Riot games har forresten samarbeidet med forskere i forsøk på å bli kvitt ‘toxicity’ i LoL

Lin’s team found that only about 1% of players were consistently toxic. But it turned out that these trolls produced only about 5% of the toxicity in League of Legends. “The vast majority was from the average person just having a bad day,” says Lin. They behaved well for the most part, but lashed out on rare occasions.
That meant that even if Riot banned all the most toxic players, it might not have a big impact. To reduce the bad behaviour that most players experienced, the company would have to change how players act.

9 Likes

“MR. Seems to know it fucking all”

2 Likes

Jeg fikk et spørsmål, jeg svarte på det. Den kommentaren er ment som en personlig mening. Uansett så sporer vi litt av nå, jeg ønsket å diskutere Conan Exiles og ikke aksjekursen.

1 Like

Dette er jeg helt enig i. Vi har andre tråder for å diskutere aksjekursen.

En god diskusjon som kan tas med utgangspunkt i Larsens kommentar tidligere om det holdes seriøst. Kjenner det frister å være defensiv når jeg har aksjer men skal vi ha ett diskusjonsforum og ikke bare en galla for hausing må vi klare det :slight_smile: men som alle spill vil ikke Conan være noe alle spillere liker, her Larsen. Og det er en helt kurrant mening. At spiller og salgstall ikke er høye nå bekymrer ikke meg noe, den trenden kommer snart til å snu. Det er først nå spillet begynner å bli bra nok til å kunne konkurrere til en viss grad mot de etablerte

1 Like

Funcom har noen større muligheter til med CE. De har neste biome og xbox, og de har full launch. De fleste spill som selges som ikke er survival eller kompetitive spilles kort tid, deretter er det slutt.

CE kan potensielt gi gode kroner i lang tid for Funcom, jeg tror det handler om hvor mange de får til å kjøpe spillet nå, og selvfølgelig hvor bra de får det før full release med alle updates.

Etter dette kan de jo bygge på med bye biomes og kjøre litt mf eller salg på disse, og alle som har spilt fra før kan kjøpe DLCs. Jeg tror en av hovedgrunnen til boost i slaget fra start var AoC spillere, normalt skulle de ikke hatt en slik fordel. Men spillet var utspillbart i lang tid som vi har diskutert mye. Nå flyter alt bra og noe småting er det jo selvfølgelig. Spillet egner seg kan skje best som PVE pr nå? Hvorvidt det kan bli bra pvp er jeg usikker på.

Funcom havner på mellom 1.3-1.7m solgte i år all combined tror jeg

7 Likes

Med tempoet og kvaliteten de har på utviklingen så er jeg så cocky at jeg runder opp til 2 mill

7 Likes

Tror kaaaaansje det er litt høyt Håkon, men fy fader om du får rett!
Er ganske så sikker på att Funcom med vilje har ligget lavt i terrenget med CE i lengre tid nå.
De har jobbet flittig med CE og med oppgraderingen til UE4,15 og ny biome tror jeg de for alvor skrur på Pr maskineriet igjen.
Tror det er ett bevist og klokt valg å vente med å “lokke” nye spillere inn til spillet, før de kan tilby spillerne en ganske mye bedre spill opplevelse enn de som kom inn til å begynne med.
Er ganske så sikker på att de som reiner med att CE er bortimot avgått med døden kommer til å få seg en klekkelig overraskelse rundt midten av August og utover

7 Likes

De kommer til å bli positivt overrasket

Jeg tror @Morti oppsummerte det bra, byggingen var veldig bra, mens PvE og PvP er relativt dødt. For PvE biten, så tror jeg “The purge” vil gjøre veldig mye, sammen med bedre AI. Jeg er mer usikker på hvordan de kan fikse PvP-biten. Hovedproblemet er vel at man så å si bare blir offline-raidet, noe som rett og slett ikke er en god mekanikk.

3 Likes

Hvordan er andre spill i sjangeren? Blir man ikke offline raidet der?

I RUST gjør man det. Vet ikke hvordan det er med f.eks. ARK.

Ikke bare det men jeg velger å tro og håpe at de slipper enda en biome mellom august og Q1 om det skulle dabbe av litt. Du har helt rett i at det har vært stille og det håper jeg betyr at de er i gang med fremtidige utvidelser, content og testing :slight_smile:

2 Likes

Ca. 700 fler som spiller i dag som samme tidspunkt i går. Kjent som Spidermaneffekten.

8 Likes

Blir feil å sammenligne med i går da det var patch dag. Uansett flere en i forrige uke på samme tid, så helt greit med tanke på at det er full wipe 16.08

Veldig bra med tanke på wipe, skjønner ikke hvorfor de gidder jeg :stuck_out_tongue:

Er ikke dette med wipe en server innstilling bare? Server Admin kan selv bestemme om det skal være wipe eller ikke. Da kan man jo bare velge å spille på de servere som passer en best. Noe for alle og enhver.

@larsen
De offisielle serverne blir wipet da, og de er ganske populære. Private servere tror jeg det er som du sier, at det er opp til admin.

Offisielle blir wipet, de private er anbefalt at wipes men ikke pålagt. Jeg spiller på offisiell pve. Men mulig det blir tekinvestor server etter wipe

1 Like

Noen patcher krever wipe