Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Conan Exiles blir vel vist frem her forhåpentligvis?

Mtp Funcoms strategi om å bruke mye av sine egne ips, hva kan man forvente av neste storspill? Vil blåse liv i Anarchy Online 2.0 være noe mat, kommer ytterligere ett spill fra Conan eller noe nytt?

Anarchy online
Vis dem gjør det spillet , moderne skal jeg love deg de gjør penger… det Mmo spillet elska jeg… og jeg har spilt mange… ikke noe slår ao…

1 Like

Vi vet vel allerede at neste spill fra norske kontoret er skal baseres på Conan IP. Nevnt i enten års- eller Q1-rapport. Neste prosjekt fra USA er i “early concept stage” og det vet vi nada om.

Ser ut som de skal kaste seg på Heartstone bølgen med prosjektet de har sammen med Bearded Dragon.

Så gjenstår å gjette hva som kommer fra USA-kontoret :slight_smile:

1 Like

Mer info skulle vel komme etter steam release av Secret World?

De har ymtet litt om det ja! Kan hende de har så mye å jobbe med pga. trafikken i SWL at enkelte andre ting må nedprioriteres på kort sikt - mao. at vi må vente lenger på nye (info om) prosjekter fra USA.

Me får sjå :v:

1 Like

Var ikke battlerite funcom sitt spill?

Har solgt 100.000 mer enn Conan Exiles.

Funcom eide noe i stunlock som ble solgt fordi stunlock måtte ha mer penger. Og funcom hadde nada.

1 Like

CE opp på GTS 100 midt i beste “sendetid”.

4 Likes

Blir skeptisk når folk er fornøyd med at CE ligger rundt #95 når det ikke er salg… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Synes det er bra at de ligger såpass høyt. Blant annet ligger det foran NieR:Automata som gjorde det svært godt under sommersalget (plass 2-6).

Ingenting slår AO. Mange gode minner og sykt mange timer i det spillet. I min vennegjeng snakker vi enda om spillet, hvor genialt det var. En ny anarchy online variant hadde vært fantastisk!

2 Likes

Betyr jo ikke noe hvor det ligger i forhold til andre spill og virker som om folk leter etter ting som kan tolkes positivt :slight_smile: Det som betyr noe er at de får gang på salget i forbindelse med ny biome. Det at man ligger rundt #100 blir verken Funcom eller aksjonærene rike av.

2 Likes

Er det noen som har peiling på hvor mange spill man selger om dagen på 100 plass?

Bedre å være på top 100 når det er 12millioner pålogget steam en når det er 8mill. Med tanke på hvor mange som sikkert slutter å spille pga wipe synes jeg spiller tallene er sterke.

Plassering mellom 60-100 gir et estimert salg på 500-1200 enheter. Det er ikke så verst hvis de har en netto inntjening på 7500$ - $20000 pr. dag…før ny biome og xbox. (sagt at de holder seg stabilt der). Dette i tillegg til at SWL ser ut til å gjøre det godt.

8 Likes

Blir interessant å få noen tall på hvor bra SWL gjør det. Personlig liker jeg ikke alle endringene som er gjort men det viktige er at endringene som er gjort øker målgruppen betraktelig. Jeg tror at swl vil omsette for mer enn TSW ville gjort og tror kanskje det blir såpass bra at det ikke blir noe nytt spill fra Durham med det første. ( Synes fremdeles at CE selger for lite men har et håp om at ny biome++ kan endre på det :wink: )

6 Likes

Hvor fornøyde folk er med top 100 i helga tenker hvertfall ikke jeg så mye på.
Men jeg liker at jeg kan titte innom her og bli oppdatert.
Spesielt med kommentarer som “i beste sendetid” fordi det hadde jeg sikkert ikke tenkt på selv.

2 Likes

95-plass er ikke spesielt bra, men det selges da ihvertfall noen spill. Det har vært en periode der ce har ligget utenfor topp 200. Så dette er ihvertfall en bedring. Det er ingenting å juble for, men man kan ta seg en øl i stillhet og tenke på at det faktisk blir solgt noen spill, på tross av at alt skal wipes om en måned.

Alle monner drar, sa musa, og pissa i havet

2 Likes

Er på #81 nå.

Featured på steampowerd.com, men ikke i klienten for meg.

[Edit] 00:30 Forsvant fort ned på listen da den ble fjernet fra featured :confused: jaja skål :slight_smile:

12 Likes