Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Stemmer nok det!

Bladd tilbake i eldgamle tråder fra HO - og dine 12 % stemmer bedre enn 20 % nedside i snitt. Jeg som må ha blandet inn for mye fra første 320k eller hva det var / nylige Cities Skylines.

Jeg opererte på husk alene, og det er farlig :wink: Iallefall for meg. Kan også skylde på at jeg er sykemeldt for andre uke på rad med hjernerystelse.

MEN: 12 % underestimert hadde i alle tilfelle vært snasent! Du begynte på 6 %? Kjekt å møtes på midten.

8 Likes

Setter pris på at du sjekket dine egne kilder. Jeg har ikke noe i mot en saklig diskusjon. Det kunne jo vært jeg tok feil her. Har jo skjedd tidligere, og hvis man ikke diskuterer, så er det ihvertfall ikke mulig å komme til en enighet. :smiley:

12% er det jeg tenker vi kan sette avviket til hvis Steamspy kun har endret tallene manuelt. Hvis de har endret algoritmen til å justere for avviket også, så er nok 6% riktigere. Det er samme hva flisespikkeri om det er 6% eller 12% avvik. :wink:

5 Likes

Alt hjelper på siste langside mot 1 million solgte :wink:

3 Likes

Hvor mange spill må selges pr mnd for å gå i pluss på drifta?
Tydeligvis mer enn i Q2, så det bør være målet å få opp antall salg på det jevne, ikke nå 1 Mill. Tror ikke det blir meldt en gang, for da har de i realiteten oppgitt salgstall for xbox, noe man visstnok ikke opererer med i bransjen.

Vel, spill som CE selger mest i puls. Sånn er det bare. Men spill som SWL gir jevnere kontantstrøm.

1 Like

Jeg tror SWL alene leverer godt nok i Q3 for å få svarte tall i Funcom. Hvis du vil ha positiv cash-flow også, så trenger du ikke noe bedre CE salg i Q3 enn i Q2, men vi vet jo at CE bare på Steam har solgt omtrent dobbelt så bra som i Q2, også må du ta xbox-salgene i tillegg.

Kort sagt, Q3 ser svært bra ut og aksjene på 2,27 var en gavepakke. :slight_smile:

8 Likes

Beklager at jeg maser, men ble litt overrasket over utsagnet ditt ang SWL. Du tror det drar inn over 20 mill NOK i Q3?
Hvis det gjør det, da er det i alle fall helt hinsides at du fikk aksjer på 2,27 idag :slight_smile:
Da tolker jeg det dithen at tall blir mindre vesentlige på Q3 enn den nyheten, til tross for at de henger sammen.

Sjekk Q2-presentasjonen til Funcom. Bla fram til der de viser grafen over inntjening fra TSW/SWL pr måned. Sjekk inntektene vs måneder med lite annet enn TSW. Du ender da med 250TUSD - 350TUSD pr vertical linje i chartet. Det er 6 slike linjer i juli 2017. Dette gir da 1,5 MUSD for juli 2017 for SWL.

Hvis du sjekker google trenden for SWL, så er volumet i august ca 66% av volumet i juli, så da regnet jeg 1 MUSD der.

For september så ser det dårligere ut, men de har garantert fått endel “patreons” som betaler en fast avgift, så jeg har regnet halvparten av august, så 0,5 MUSD

Totalt for SWL i Q3 = 3 MUSD.

I regnskapet, så tror jeg SWL og CE kommer under samme post, så du får ikke sett hva som er hva. Som Funcom sa angående xbox-tall for CE. De slipper ikke slike tall hvis ikke de er eksepsjonelle. De har sluppet data for SWL. De var eksepsjonelle.

Aksjene på 2,27 kjøpte jeg på mandag, som jeg sa, det var en gavepakke!

@Risky siden du ble så overrasket, gå gjerne over SWL-informasjonen jeg har gitt deg og kom med din egen tolkning av rå-dataene? Det er alltid bra å få plukket analyser fra hverandre. :slight_smile:

5 Likes

Jeg la faktisk merke til den peaken ved presentasjonen av Q2, men da jeg ikke visste at det dro inn 250-350TUSD tidligere, bega jeg meg ikke ut på den sammenligningen.
Jeg trodde bare ikke at så stor del av spillerne la igjen penger, derfor overraskelsen.
Men når du sier det, har de jo sagt at de forventer betydelige inntekter, og overgått forventningene, så da er det vel som du sier!

Forresten du! Var det ikke bare tre dager med SWL i Q2? Det går da bare ikke ann at de dro inn 10-12 mill NOK på noen timer…

EDIT, stemmer det, Q2 slutta i juni ja… :confused:

Helt riktig, men jeg så på dataene de slapp for juli 2017, som er i Q3. :smile:

1 Like

Takk du, nå ble jeg litt shaky, så må gå en snartur på polet :wink:

EDIT, før jeg gikk, måtte jeg sjekke Q2 2016, det stemmer fint det du sier. 1,7MUSD i inntjening, hovedsaklig fra TSW, AO og conan, i den rekkefølgen.
Da får jeg også 1,5MUSD for juli.

4 Likes

Jeg tror mange her inne opererer med for mange solgte kopier på Xbox. Hadde Funcom solgt 200 k ville nok tonen vært annerledes i Q2 presentasjonen

2 Likes

Hva tror du er sannsynlig? Jeg tenker vi er på kanskje 135k nå.

3 Likes

Jeg tror ikke det, med ARK maalestokk maate de ha solgt 400/500k nå

200k er helt innenfor uten at det jubles.

1 Like

Tror du er inne på noe :slight_smile:

1 Like

CE opp 17000 til på steamspy til 674,237
SWL opp 29000 til 782,876
Jeg trur Q3 blir jævlig bra

12 Likes
18 Likes

Blir det noe feiring i helgen etter siste patch på Xbox?

5 Likes

Ikke alltid folk er like oppdatert. Tror nok denne dama har misforstått litt. :roll_eyes:

1 Like

Xbox, Running Good! Good Work Funcom! that’s what I’m talking bout!

:raised_hands:t2:

13 Likes