Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

http://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/1495615865207866764/
Nicole bekrefter litt nede på siden.

Fps drops? Er det spesielle steder eller situasjoner du opplever dette? Det eneste slikt jeg har opplevd er når jeg åpner dører

Whaat? :joy::joy: Et lite øyeblikk der trodde jeg at jeg hadde lastet nonameforum ved en feil…

3 Likes

Fikk fps drops ut og inn av inventory, men ikke ute i spillet. I forhold til xbox var det som å spille i smurt silke uansett. Den trenger virkelig alle de tingene som gjør livet bedre å leve med pad

1 Like

Da mener jeg at fps gikk noe ned akkurat da jeg gikk ut av inventory og så normalt igjen 35-60 fps, full ultra med 970 kort.

Jeg sliter ikke mye med ujevn fps, men merker det er noen animasjoner som sliter litt, spesielt å åpne dører og dansere som ikke flyter. Ellers funker spillet bra, og livet er verdt å leve.

Jeg spiller på en litt eldre maskin med 760 kort, og alt på medium

1 Like

Gutter, hvis det er standarden på grafikken rundt om skjønner jeg frustrasjonen til mange og reviewsene spillet får, blir som å klage på dårlig gli en vinterdag med 10 blå og universalklister under skia :wink:

6 Likes

Hvis det er bare jeg som har problemer er det ikke noe big deal. Jeg har ikke sjekket evt. mulige løsninger osv…

Nei, men har ikke vært så mye rundt og sjekket.
Har 1060 kort som funket strålende før patch, testet på “low end laptop mode” med samme prob.

1 Like

Logget på Tekinvestor serveren nå og opplevde veldig mye lagg. Virker som det kom med snøfallet for min del. Første gang jeg har sett snøfall i spillet og har ikke hatt fps-drops før.

Kommer Funcom til å klare å lage ett bra sluttprodukt begynner jeg å lure på?!

1 Like

Fikk tid å nerde meg litt nå, fixen var å “restore defaults” på video :slight_smile:
ganske sikker på at jeg testet å endre på alt men…

Det tror jag nog, jämför produkten som kom ut i början av året med där vi är idag. De har ungefär lika lång tid kvar på sig. Ska nog ordna sig fint :blush:

5 Likes

Skulle de gitt ut spillet med de featurene de har i dag, så hadde det selvsagt ikke vært noe problem. Det er dog ikke tilfellet, de har jo tenkt å legge til comboer, the purge, magi m.m. og som vi ser med xbox-releasen, de trenger mer enn 5 uker uten nevneverdige features for å få stabilisert spillet. (Det er 5 uker siden lansering på xbox, og de har fortsatt mye problemer med kræsjing osv).

Jeg håper de ovennevnte featurene blir fordelt framover mot lansering og kjørt sammen med rabatthelger for å få fart på salget. Det burde gi fornøyde spillere, penger i kassa og reduserer teknisk risiko før full lansering. Sistnevnte tror jeg er veldig viktig. Jeg tror de har rett og slett ikke ressursene til å gjøre god nok QA på egenhånd, og da tar jeg med at de har leid inn hjelp til dette.

9 Likes

En imponerende patch. Gleder meg til lansering :grinning:

Er du inne i Funcom igjen @Morti?

Kom over denne user reviewen på Steam, får meg til å tro på at Funcom faktisk får brukt EA tiden til å gjøre gameplayet bedre. Min utheving

Only been on board this ship that is Conan Exiles for about a month, but so far Funcom have impressed me with the amount of quality fixes they get into the game each update.

Yes there is bugs, but thats to be expected in a early access game!

Compared with ARK Survival Evolved, Conan for me wins hands down, even in its early stage of development.
In my mind its way more stunning visualy, and the focus on the charecter instead of on ridiculous dinos makes it way more enjoyable (for me!).
And so far the balance for the “cost”, be it time or rescourses for raiding others is way better than the frenzy in ARK, where every server is destroyed by the presence of alphatribes that wreck everything in their way.

Yes Conan has that kind of people too, but in Conan, exploding through higher tier walls is a cost that they have to consider, making it posible for smaller clans to live discretely if they are smart.

Looking forward to the continued development of this game, and have already dragged a few friends with me, so why not recommend it here too? :slight_smile:

Jeg kom jo over noen reviews hvor folk rager fordi den siste patchen gjorde spillet uspillbart (du får ikke reparert våpen uten å kunne crafte dem, og man må spesialisere seg for å kunne crafte div høyere level ting.). Dette er en bug og vil bli fikset i neste patch, men viser at Funcom sine patcher fortsatt er av typen to skritt fram, ett tilbake. Funcom har mye å gå på når det kommer til QA, men det vet de om selv og jobber aktivt med å forbedre. Det er vel som jeg ser det den største risk-faktoren i Funcom.

12 Likes

Fra patch notes:

Balance and Gameplay Fixes
You can only repair an item if you have the recipe for it.

Så det er ikke en bug, men slik Funcom mener at det skal være. Ser utfordringen for de som klager, men er også litt enig med Funcom, da det gjør det verdiløst at folk spesialiserer seg innenfor flere type crafting hvis det er mulig å drepe en fyr med et bra våpen, for så og bruke det i evig tid. Det gir også mening at du ikke automatisk kan å reparere en ting du har funnet.

4 Likes

Ikke kjøpt nei. Og enig med funcom. Enda ikke fått installert pc. Får vente til interiørstylisten er ferdig :sunglasses:

3 Likes

Det som er bug er at man ikke kan reparert ting(flawless) som er kraftet ved hjelp av thrall. ( les : f.eks https://steamcommunity.com/app/440900/discussions/0/1495615865211655190/ ) eller linken jeg postet 2 dager siden)

At man ikke kan reparere saker man ikke har oppskrift på er i grunn ok. Selv om jeg personlig ikke liker det som solo spiller på en PvP server.

Er det ikke rimelig ubrukelig å gjøre det på den måten, da må jo alle spesialisere seg i kamp våpen/rustning, ellers vil du jo kunne plutselig stå der uten noe bra våpen?