Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Tror ikke det blir så ille. Liten utsettelse som blir meldt i god tid. Dette er peanuts i forhold til hvordan andre spillselskap holder på og hvordan Funcom selv holdt på før.

3 Likes

Sant nok, men er redditerne like rasjonelle? :stuck_out_tongue:

Jeg tror ca null spillere bryr seg, funcom har tydelig kommunisert at de vil løfte kvaliteten på det de leverer. At de utsetter 3 måneder er helt innenfor. Samt at de har råd til det.

2 Likes

Anbefaler å lese litt om historien til hvorfor Funcom har gjort det dårlig, hint “For tidlig utgivelse av spill pga investorer som er ute etter kortsiktig gevinst hype”. At de utsetter utgivelsen for å finpusse CE før de kjører på med markedsføring var det jeg håpet på.

Ting har gått mye bedre nå som de kjører skuta selv.

4 Likes

Her snakker jeg om spillerne, ikke aksje-eierne. Har ganske god oversikt over historien til Funcom :slight_smile:

Om de finner et bedre vindu for launch i Q2 enn Q1 kan godt hende, men utsettelser utsetter også neste prosjekt og er vanskelig å se på som positivt. Og klarer de å få til en launch som kan kalles “finpusset” blir jeg veldig happy, det har de ikke klart hittil med EA launch(Etter 7mnd utsettelse) eller Xbox launch(3mnd uoffisiell utsettelse/ingen offisiell utsettelse).

“Early Access on the PC coming summer 2016.”
“We don’t want to stay to long in Early Access, so there will be a final version 6 to 12 months after the Early Access”

Som spelare är jag mest irriterad över att jag måste vänta med att få köpt PS4-versionen :wink:

1 Like

EA launch var aldri utsatt. Hadde de ikke fått inn peng så måtte de launcha så tidlig

Ble vel utsatt fra september til januar ?

2 Likes

Hmm husker jeg virkelig så feil?

Ja, de utsatte det som følger av at de fikk inn kroner på emisjonen

Å jeg bare sikter til din kommentar med 1.4kr som target etter en mld som ikke har så mye å si for det fundamentale. :slight_smile: i tillegg til at spillerne får et bedre produkt

So we’re pushing the release date from Q1 2018 to early Q2 2018. It’s not a major shift in release window, but it will make a significant difference on the quality of the game.

Er ikke bekymret i det hele tatt…

8 Likes

Så hva er det de skal klare i løpet av 1-2 mnd? Har de ikke klart det i løpet av 1 år så klare de vel det ikke om de utsetter det med 2 mndr. Eller?

Eller klarar dom det… spel utan bugs på alla platform.

Njah, jeg tror ikke de hadde hatt penger til å drive selskapet til september (derav emisjon på 0,55).

Grunnen til at de utsatte var at videoen de la ut fikk knusende kritikk, ettersom ting så skikkelig ræva ut. Et veldig smart trekk spør du meg, ettersom grafikken har blitt et salgsargument. Hvis Funcom lykkes like bra med kvaliteten som de lyktes med grafikken pga forrige utsettelse, så blir nok dette minst like bra. :slight_smile:

5 Likes

Blir som å spør hva 50 snekkere klarer på 1-2mnd. De kan ha bygget 10 hus på 1år, på 1-2mnd legger de alt gulvet, monterer alle kjøkkene å lister ferdig alt. Tok du den?

6 Likes

Tilbakemeldingene på fb er utelukkende positive på utsettelsen.

9 Likes

Blir ordern på 2,08 kvar till slutauktionen undrar jag :thinking:

Edit: har ju skrapat ihop lite kapital och vill gärna träffa en bra ingång. Har lite för högt snitt som det är nu

Aksjen har korrigert litt ned på nyheten i går kveld. Kursen er ned mye fra før, dette blåser over og er snart glemt. Fokus er straks på ballen igjen?! Ikke på døde katter eller annet vrøvl :wink:

3 Likes

Will see. Vil først se det før jeg believe it