Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Tilbakemeldingene for Xbox er igjen svært blandet - noen krasjer hele tiden, andre ikke. Smått utrolig hvor ulikt spillet kjører på ulike Xbox-maskiner.

Ser dog ut til at de få som kjører CE på One X har en ganske så fin opplevelse. Antakelig har kraften mye å si på stabiliteten. På en vanlig One er det nok en veldig “forced fit” for å få spillet til å kjøre i det hele tatt.

1 Like

En xbox er ikke en xbox. Vi burde nok kjøpt noen xboxer og sett litt hva som egentlig er problemet

2 Likes

Live nå på twitch - https://go.twitch.tv/funcom

2 Likes

Den er nå tilgjenglig her: https://go.twitch.tv/videos/200126407

Rundt 12 min, så snakker de om hva som kommer i 2017, og de sierat The purge, mounts og sorcery ikke kommer. De driver mao med polish og revamps.

Rundt 14:00 spør en spiller: “tanksteel:with how slow development has been going how can you ensure that both sorcery and taming will be in by Q2 2018?” Svaret fra Joel er at de aldri har lovet disse featurene innen da. Det er ting de håper at de får på plass, men de kan ikke love noe. De er i planen de har satt opp, men hvis det tar 6 mnd ekstra å få alle bugsa bort, så vil det ta 6 mnd ekstra å få featuren inn i spillet.

Rundt 15 min snakker de om combat changes, og de vil mest sannsynlig være på plass før slutten av året og de vil gjøre spillet ganske anderledes. Det er mer bevegelse og fungerer mer som et action-spill enn et survival-spill. (De har vel tidligere nevnt comboer osv, så kanskje de leverer det de snakket om før launch, det beste melee combat-systemet)

Rundt 16-17 min prater de om at for å få på plass The Purge, så må de fikse human/thrall AI-en, og det er noe de jobber med nå.

Rundt 20 min: du kan utforske en under-vulkan-by-med-reptiler.

Rundet 23 min, så prater Joel om at de har designet/skrevet en singleplayer story med en begynnelse og slutt, men at alle sier det er for mye jobb. Om den blir implementert er før lansering er langt fra sikkert.

Rundt 25 min: vi er i en polish fase nå. (også forklarer han at de har forskjellige faser hvor de hovedsakelig jobber med nye features, og faser hvor de hovedsaklig jobber med polish)

På et tidspunkt så pratet de om modding, og en av utviklerne har direkte kontakt med endel av de som lager modder. De har også prøvd å ansette en som har laget modder. (Jeg ser på modder som ekstremt viktige for levetiden til et spill, Counter Strike var jo i utgangspunktet bare en mod til Half-Life.)

17 Likes

@Christian mot slutten (jeg husker ikke tidspunkt) sa de at the Purge var en del av å fikse ai, så når ai var fikset var basically the purge med.

1 Like

Jeg tolket det som at de ikke kunne lage The Purge før de hadde en god nok AI. De har nok designet hvordan den skal fungere, men neppe implementert det eller testet det. Tidspunktet for når AI-patchen kommer er nok samme hva ganske avgjørende for om The Purge er med til PS4-lanseringen eller ikke.

2 Likes

48:26 Snakker de om nytt feat. system basert på skill points.
Tror det er første gang de har snakket om dette. Dobbelt-hopping slik at man kan hoppe høyere og muligheten til å løpe folk overende blir nevnt.

Dette tror jeg vil være med på å gjøre combat mer gøy og bidra til at Conan skiller seg ut fra andre spill i survival genren. Spillet så veldig smooth ut også :smile:

2 Likes
5 Likes
15 Likes

Min utheving:

Full launch has been moved to early 2Q 2018 to enable us to deliver a higher
quality and more polished game
The map will be expanded further with new areas and content prior to launch
• The game will be released simultaneously on Xbox One, PC and PS4 in Full
Launch
• Significant marketing and PR activities will be undertaken for full launch, both in
retail and online, to maximize the revenue impact of the release
• The game will be available both digitally and in physical stores, in several
editions, and the launch price will be higher than the current Early Access price.
• Exact pricing and detailed information on the various editions will be
released before the end of 2017

For meg så høres det ut som forskjellen på spillet dagen før lansering på lansering kommer til å være minimal. For meg virker det som alt som vil være i spillet ved full lansering vil være der dagen før også.

Nedsiden er vel at de ikke får koordinert PR tilsvarende det de gjorde med Frozen North / Xbox lanseringen. Dvs at “expansionen” kommer for seg selv før lansering. Jeg antar det vil skje i Q1. Fordelen med å gjøre det på denne måten er at når de gjør full-lanseringen, så burde det ikke være noen ukjente feil på xbox/pc, ettersom spillet da allerede er ute. Det burde gjøre det mulig å kjøre en teknisk veldig bra “launch”, ettersom det ikke er en launch på PC/Xbox, kun på PS4.

Jeg tror dette er et direkte resultat av hvor relativt dårlig CE solgte på Xbox, og alle de tekniske problemene de hadde og fortsatt har. De vil for all del unngå samme situasjon.

2 Likes

Har antatt dette en god stund nå at det neste biomet vil komme før full lansering. Tipper 1 mnd. før, men det er jo kun antakelse.

Det jeg dermed er mer usikker på er fra forrige dev. stream de hadde, hvor de sa at fokuset nå var på å polish og bugs før det kom ny content som sorcery og mounts. Om dette skal komme før full launch håper jeg, men fikk inntrykk av at det kunne komme etter.

Er ikke noe spill developer, men tror at det er mye vanskeligere å kode inn slike features enn å bare legge til flere områder.

Blir spennende å se pris og pakketilbud for full lansering som de vil presentere nå før jul

2 Likes

Jeg tror det er veldig riktig tenkt. Kanskje ikke så dumt heller faktisk.

Sa de det ? Fikk ikke jeg med meg…

Julerally :slight_smile:

2 Likes

Exact pricing and detailed information on the various editions will be released before the end of 2017

6 Likes

Håper i det minste mounts kommer på plass. Er ikke alene om det heller vist, fra Facebook.

So many people want this game to be the best of the genre.
The entire gaming community I built was because of this game, and as an admin of one of the Conan Exiles communities I can honestly say that a majority of people won’t return until they can tame mounts. The moment funcom adds the ability to tame elephants, rhinos, horses etc even wolves and hyenas is the moment all other survival games will be in trouble.
We’re here funcom, were patiently waiting your future content, because we know at the end of the tunnel this game will be the best in the genre.

7 Likes

Når funcom fikser bugs klager folk at det ikke kommer mer innhold. Når de fkommer med innhold klager folk at det ikke kommer bugfikses. Angående mounts så har rust prøvd å få det samme til i lang tid ( med samme motor) . På en annen side har ark løst problemet. Jeg håper de fortsetter å fikse bugs. Så kommer nytt innhold etterhvert

1 Like

Ja de må ta dette steg for steg så det ikke blir så mye tilbakeskritt. Flott at de ikke har bare pusha det ut. Men det er en av flere indikatorer på at fremtiden kan være lys for ce :slight_smile:

3 Likes