Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Her er ny video som omhandler den siste oppdateringen

Vet ikke hvor mange som så streamen nå sist, men det er bra ting som kommer framover i CE. De har størst fokus på å få rettet opp i bugs, men det kommer også nye features i spillet. Blant annet håper de å ha på plass nytt kampsystem snart.

Joel: Combat changes will probably be in before the end of the year.
Jens: Some of the stuff that I’ve seen is very different from what we have now. I don’t know how much you would like us to say about it, just that, it’s different. You move a lot more, I guess you could say. It feels like something more out of an action game than a survival game. Personally, I think it’s for the better.

10 Likes

Antall spillere på PC er opp 35% fra forrige uke etter gårsdagens patch…

10 Likes

10 Likes

Antall spillere på PC er opp 45% fra forrige uke etter gårsdagens patch… Må si det er imponerende! Sier meg bare at interessen er der! De bare venter på mere å bedre!

14 Likes

Dette ser lovende ut,er snart på 3000 spillere på en onsdag. Så høye tall har vi ikke hatt siden midten av oktober.

10 Likes

Nye patchen var nok tilnærmet det folk har kalt en jesuspatch. Lover godt fremover :smiley:

10 Likes

Litt sightseeing på Tekinvestorserveren :slight_smile:

22 Likes

Det forklares godt av dette: https://blog.conanexiles.com/en/server-wipe-survey/

The responses were overwhelmingly in favor of wiping the servers, either fully or partially, with some outliers here and there. …

To soften the blow, we’re increasing the harvesting and XP rate on the official servers for the next week, letting you quickly get your stuff and levels back.

Så, mange servere har blitt wipet, men i en uke nå, så får man ekstra xp og materialer. Det gir flere aktive spillere.

Her er denne ukens nyhetsbrev: https://blog.conanexiles.com/en/weekly-community-letter-hello-side/

In addition to this we’re launching a website where we’ll create a poll based on the bug reports you send us. The community will then be able to vote on which bugs are especially annoying and what you want us to work on (of the ones listed). This way we can more easily see what’s most important to you, and you can also get better, more frequent updates from us.

Høres smart ut, spesielt når folk har klaget på at Funcom ikke hører på dem :stuck_out_tongue:

Story
What’s this? A new team? Technically no, but we wanted to include a glimpse into the progress on the game’s story. Creative director Joel is in charge of writing the story and is currently designing the structure of the plot with the different team leads. We hope to bring something fittingly Conan-esque to an open world game, that takes players through the Exiled Lands on an epic quest. You might even meet Conan along the way.

Dette er nok noe som gjør spillet interessant for flere spillere.

13 Likes

Litt av en homoerorisk bildeserie :smile:

1 Like

Hahaha, dat assssssssss… Likte modell poseringen :rofl:

2 Likes

Skall CE vara med i Black Friday salget på Steam mån tro? Det startar 22:e och varar till 28:e november… Kan ju generera lite försäljning…

1 Like

CE var med i Steam summer sale, men det solgte ikke spesielt bra. Hvis de skal få noe igjen for å være med på salget, så må de nesten ha kommet med en ny feature som får litt pressedekning/streamere til å teste ut spillet igjen.

1 Like

At det ikke er ny feature nylig er vel heller ett argument for salg. Da de nå har fått luket bort mye bugs fremfor å tilføre nye (ny feature). Så etter strategien de har uttalt passer den delen med salg :slight_smile:

Poenget mitt var at Conan Exiles under sommersalget ikke solgte seg selv, det må være noe som skaper oppmerksomhet. Expansionen sammen med xbox-lanseringen genererte oppmerksomhet som gjorde at CE solgte bra på PC mens den var på salg.

Håper ikke Funcom prioriterer salg da de har nok spillere for å teste spillet.

1 Like

image

10 Likes

Ser ut som at det blir bedre trykk på serverne i dag også.

Ikke noe spor av forbedring i user reviews:
image
Litt færre sinte kinesere nå, nå også noen som legger igjen positive reviews.

Det jeg tror må til for å få bedre reviews er å få stabilisert spillet, og så komme med f.eks combat-patchen, forutsatt at de faktisk klarer å få kamp til å bli morsommere da. Noe som gjør at folk kommer tilbake til spillet og tenker “hey, nå er det bedre enn sist gang”, eller at nye spillere tenker: “hey, dette er det beste combat-systemet i et survival-spill”. Som det er nå, så er det mye reviews fra folk som går lei av spillet. Når jeg sier mye, så overdriver jeg dog, det er 5-10 reviews om dagen. :wink:

4 Likes

Det jeg føler må på plass for å få en sikker vinner av CE er “the Purge”, dette vil forene spillerne på serverne slik at de må jobbe mot et felles mål om å overleve og så trenger vi unikt loot. Håper at de får til en fornuftig dimensjonering av the pruge, må være en reel frykt når den inntreffer. Som de selv sier må AI fungere først, men det trengs noe badass trollskap som det virkelig må jobbes med for å få i bakken. Håper de lager logaritme som tar høyde for snitt lvl bland spillere, type bygninger osv når de sparker det i gang. Ønsker meg en sandstorm som leverer en “Lord of the rings” bølge med fiender.

2 Likes

Betyr ikke en dritt!? Pubg har solgt over 21mill og kun 56% positive på steamdb.info sin oversikt :joy: 40% recent, og pumper ut hundretusener på dager…

2 Likes