Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jepp, jeg har faktisk det. Builden som er på PC/Xbox nå er litt røff i kantene fortsatt, men det stopper absolutt ikke folk fra å like spillet, og det er vel det viktigste. Kommer til å få en pen boost når de kommer med de nye biomene 8. mai. Funcom rekker også å patche et par ganger på PC før lansering hvis det trengs, uten at de har superhastverk. Burde gi en solid launch-day-build. :slight_smile:

Jeg tror også Conan Exiles kommer til å selge bra nok til at Funcom kan fortsette med mesteparten av Oslo-teamet på prosjektet for å komme med diverse nye features som de kuttet før launch. Her tror jeg Funcom kommer til å kjøre ut en survey som de gjorde i fjor og se hvor det brenner mest. De nye featurene tenker jeg er ting de burde komme med som gratis oppdateringer.

I tillegg, så sa vel Joel at dette “kartet” var ferdig, noe som jeg tolker dithen at de vurderer å komme med et nytt kart, og dette kan de fint selge som en DLC til f.eks. 15$ - 25$. Det kommer an på hvor mange nye dungeons, nye monstre osv som de lager samtidig. (Mao hvor dyrt det er for Funcom å utvikle).

9 Likes
  1. GTS :tada: :rocket:
9 Likes

Da var vi inne på førstesiden på 25 plass😊

12 Likes

Vi var på plats 24 inatt :slight_smile:

7 Likes

Synes det er litt merkelig att annmeldelsene ikke blir nullet ut når spill går fra EA til full release på Steam. Litt surt att en region kan ødelegge for totalen slik som Kineserene gjorde med CE.

3 Likes

Conan Exiles might be one of the biggest surprises of 2018

also nice update video: https://www.youtube.com/watch?time_continue=32&v=Y1z_fgfhYps

14 Likes

CE på 24 plass nå.

2 Likes

Tagit bort windows filtret? Plats 31 för mig

http://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers&page=2

1 Like

Dette er listen som gjelder.

http://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers
Edit: sorry @antzzo så ikke att du hadde lagt den ut.

Conan reviews är uppe i 77 % nu på senaste 30 dagar.

4 Likes

Farming%20simulator

Av alle postene på salgstall er det greit å få med seg at interessen for å kjøre traktor er større enn Conan Exiles :sweat_smile:

9 Likes

Ikke undervurder tyskerene og deres vilje til å drive virtuelle farmer!

Derfor Conan har fått basic farming nå :smiley:

3 Likes

Kommer til å havne på 6500 - 7000 samtidige i dag, hørte det her først :sunglasses:

3 Likes

Mönstret har varit att Daytime tappar spelet platser. Runt 17 tid börja de klättra, dvs säljer spelet bäst i EUR/US. Nu är de primetime i asien

1 Like

448 st fler spelare än igår samma tidpunkt så inte omöjligt.

25% flere det.

Da bør vi klare 7500 idag ;D

1 Like

Jag hoppas de asiatiska partners kan höja intresset för CE

Liker at google trenden gikk opp 13% i går vs patch-dagen. Også verdt å merke seg er at dette er midt i uka. Vanligvis er det lørdag eller søndag som er “søketoppen” for Conan Exiles, med rundt 30-40% høyere søk enn på hverdager.
image
(Dette er ukeschartet, hvis man ser på et chart som inkluderer forrige launch ser man at denne veksten må fortsette en god stund før ting tar av)

Jeg har også tenkt litt på hva slags vekst vi har nå. Var noen som kommenterte at “Skal vi ikke ligge på topp 3 i ukesvis?”. Det var jo det vi gjorde ved forrige launch. Det stemmer forsåvidt, men først når Funcom kjører på med reklame, som de er rimelig forsiktige med nå. Hvordan kan jeg si det? Vel, forrige gang så så antallet reviews etter launch slik ut:
image
Første dagen var den med flest reviews, så fallt det etterhvert.

Denne gangen har Funcom kjørt en “soft launch” uten bl.a. å bruke kjente streamere og uten de nye biomene. Reviews ser derfor slik ut:
image
Blå penn er økningen pga test-live versjonen, rød penn er pga live-versjonen. Det er laaaaangt å gå før vi når salgstallene til EA-lanseringen, men folk har knapt hørt om spillet nå. Hvis ting går helt optimalt, så kan word-of-mouth og gratis pressedekning kjøre oss opp til tilsvarende salgstall ved launch, men mest sannsynlig, så holder det ikke, men Funcom har jo planlagt å bruke bra med penger på reklame i alle kanaler. :slight_smile:

13 Likes

Är det någon som har koll på hur Conan Exiles låg på steam 30 dagar före Early Access launch? Tänker mig placering varje dag på dessa 30 dagar

Husker ikke, men vi fikk vel top 3 etter at streamerne var i gang? Håper de hanker inn cohhcarnage som ved EA launch.