Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg vet ikke engang om det gikk an å preordre før EA-lanseringen.

1 Like

DE var ikke pre order på early access da steam ikke tilbyr dette.

2 Likes

Okej! Spännande. Då behöver man MAO inte ligga i topp under samma tid som man gjorde när CE släpptes på EA eftersom man nu får in pengar från pre-order. Även om de såklart hade varit trevligt :smiley:

Det nærmeste du har å gå etter er google trenden, den lå på 3 tre uker før launch i 2017 og ligger på 7 nå. https://trends.google.com/trends/explore?date=2017-01-01%202018-04-19&q=Conan%20Exiles

Hvis du lurer på hvor bra søketrenden korrelerer med salg, så solgte Funcom ca 500k ved den første peaken, og ved peak #2 som er 20% så høy, så solgte de ca 100k til på PC. :stuck_out_tongue:

Det betyr også at Conan Exiles pr dags dato ikke er i nærheten av å ha samme dekning som det hadde på EA-lanseringen, men ja, ikke så rart, som jeg skrev over, de har ikke kjørt i gang launch PR-kampanjen enda. Sist gang, så kjørte de den i gang dagen før launch såvidt jeg husker.

1 Like

Nej vi har nog väldigt mycket kvar av kampanjen att se :slight_smile:

Så, på tide med en ikke-hype-post: https://www.reddit.com/r/ConanExiles/comments/8db87d/new_player_experience_10936/

Jepp, Funcom trenger de neste tre ukene til bugfiksing. En av buggene han skriver om, når liket blir borte etter å ha blitt drept av elefanten er faktisk ikke en bug, men en feature. Elefanten tråkket i stykker liket. Om det er en god ting? Tjah :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kommer vara ostabilt ett tag. Från gårdagens newsletter

3 Likes

Dette er veldig bra det.
Mest av alt er det bra at Funcom kjører knallhardt på med å ha ansatte som svarer på forskjellige forum og opprettholder kontakten med spillerne. Tror de aller fleste er godt fornøyd så lenge de ser at det er aktivitet på den fronten.

Og selvsagt er det viktig at det kommuniseres at målet fremdeles er 8 mai for launch

2 Likes

https://forums.funcom.com/t/testlive-patch-notes-19-04-2018/2567


Fikser på et par av tingene som blir nevnt i redditen over, i tillegg til noen andre :slight_smile:

Kommer nok på live rimelig kjapt hvis de ikke finner noen nye blockere. :slight_smile:

4 Likes

Et tema Funcom må ha fullt fokus på er denne utfordringen:

  • For at The Purge skal funke, må alle tiers av våpen skade alle tiers av byggverk.

Det betyr at du kan bruke hundrevis av timer, bygge en flott T3-borg (av stål o.l.), for så få denne ødelagt mens du er borte en dag eller to av et par løker med steinøks som nettopp kom ut av startområdet.

Mange er bekymret for dette og mener det er galskap at tresleiver kan slå seg igjennom tykke stålvegger. Men, det er altså en forutsetning for The Purge.

Så her må Funcom komme opp med et best mulig kompromiss.

5 Likes

Skaden spillere gjør skal begrenses sånn at ja, du kan skade Tier3 med våpen, men for spillere kanskje 1% av normal skade, så kanskje 1-10 skade. Tier3 har vel typisk 30k-100k helse? De har ikke planlagt å ha det på samme måte som det er på live nå. :slight_smile:

Må bli noe sånt. Men du store min, man skal aldri undervurdere hvor langt folk går for å griefe. Slik sett burde noob-våpnene skade 0,001 mot typ T3 spør du meg :wink:

1 Like

Greia er at det tar kortere tid å mekke noe siege-greier enn å smekke på en dør som har 20k helse med et sverd etter at Funcom får balansert dette. :stuck_out_tongue:

Egentlig, så kunne jeg godt tenkt meg at det hadde gått an å skade dører i en større grad enn vegger. Så må man heller gjøre som i middelalderen og angripe dører osv, ikke murene. Da har man også et logisk punkt å sette mesteparten av thralls/feller osv. :slight_smile:

Joel kommenterte dette på reddit i går:

Hi guys, Seen a few of these popping up so I’ll fill you in on what is going on here.

  • This used to be a binary system of “players do damage to structures” or “players do not damage structures”

  • We recently enabled it again to ensure that human purges actually do damage to structures.

  • We’ve also changed it from a binary on/off system to a % based system which we can also scale with the difficulty of the purge.

  • This will be available as a server setting so you can choose how much/little damage players can do to buildings with regular weapons.

  • This setting is also exposed for the Purge so you can choose the %multiple of building damage that Purge waves can do.

  • For official servers at launch, the player damage to buildings will be extremely low - probably capped at something like 1pt of damage per weapon swing. (We will put a minimum clamp so that every swing does 1pt damage).

Hopefully that helps to explain where the system is going and why it is in the in-between state currently.

Så om noen vil bruke timesvis på å slå seg gjennom en stålvegg med en tresleiv så skal de vel få lov til det… :stuck_out_tongue:

3 Likes

Skulle bare mangle, rett skal være rett og er mer realistisk… men jeg skal love deg at en eller annen kineser finner en robot som kan stå der og hakke på borgen din i timesvis/dagesvis

Takk gud for at det er delt opp i regioner :joy:

3 Likes

Vi har en Conan Exiles tråd på Funcom Discord och där ser jag att Conan låg på plats 53 igår vid kl 13.30. Just nu ligger vi på plats 42. Vi låg runt 24-29 hela natten vilket innebär att vi går bäst EU kvällstid/US dagtid/kvällstid.

5 Likes

Da har dagens stigning på GTS listen startet, i går var CE litt ute av topp 50. I dag stoppet den på 46ish. Ce er nå på 37 plass, i løpet av kveld/ natt tipper jeg den besøker 16. plassen

6 Likes

Plats 36!!

17 bättre placeringar jämfört med igår samma tid

5 Likes

steam%20trend

trendar fint!

17 Likes

Ut fra kursutviklingen de to siste to dagene virker det som det bare er vi på TI som ser hva som er i ferd med å skje…

6 Likes