Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Profeten.

3 Likes

6625 ble 24-timers peak.

På trendings games lista nå på morgenen

image

7 Likes

Då har vi sett den första pushen på Steam. Det var med den nya stora uppdateringen. Vi tog lätt en 20e placering. Nu är det fokus på trender med CCU och Google trends. Väldigt många reor på Steam nu men de innebär inte att omsättningen är sämre med en lägre placering.

God of War släpps idag så tippar att nästa push kommer nästa vecka.

2 Likes

Weekend sales kör tors-söndag. Andra dagarna mer sporadiskt. Dock säljer spelet licka mycket nu plats 35 som plats 20 innan weekend rea

1 Like

Blir spennende å se helgen, om Gow tar fokus eller om vi ser fortsatt økning. Antar endel av steamsalgene slutter som vil gjøre at vi stiger

GoW släpps bara på Playstation, där majoriteten inte har spelat CE. Kan göra att minskningen inte blir fullt så kraftig, även om jag ändå tror att det märks då många har flera olika maskiner.

3 Likes

Tenkte på det samme, men til litt mix’ed feelings fant jeg det ikke på steam og fant fort ut at det er PS4 exclusive :open_mouth:
Jeg har ikke PS4, så bad.
Men jeg har Funcom aksjer, så good :poop:

4 Likes

nej men min poäng är just den att vi har en extremt stor uppsida i att vi inte har släppt något på PS4. Det är därför helt pointless och trycka maximal PR nu på konsol sidan när God of War hypats ett tag och släpps idag. Bättre vänta någon vecka till @xfrox :slight_smile:

vad gäller steam så är det massa weekend sales tors-sön. Förväntar mig ingen topp placering idag. Bättre kika på trender i CCU , reviews och google trends. Steam placeringen får en ny push snart igen

2 Likes

Där har du helt rätt! Bättre att trycka på gasen när det närmar sig 8:e och spelarna börjar bli klara med GoW (mig själv inkluderad :wink: )

Precis. Det är på launch vi ska ligga som högst. Bonus om vi kan gå upp innan :slight_smile:

100 reviews sedan PC uppdateringen kom. 84 % positiva reviews. riktigt bra!

6 Likes

Det meste peker oppover nå :rocket:
https://www.twitchmetrics.net/g/493551-conan-exiles

#NSFW

1 Like

Hvem hadde vunnet i tvekamp av Kratos og Conan?

    1. Conan
    1. Kratos

0 stemmegivere

Spørs om det er Arnold som er Conan eller ikke :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det er et tøft valg, merker jeg sliter med det selv.

Efter mycket om & men vann Kratos för min del -han är ju ändå krigsgud! ;). Men sjukt jämnt!

Tja, jeg vet ikke helt. Epic handshake > Kratos

1 Like

preview som jeg ikke hadde lest

1 Like

De fleste blir mer badass med helskjegg, men Kratos er et unntak. Synes han var tøffere uten faktisk.

image

image

2 Likes

Postet tidligere et screenshot som viste 11% økning i søketrend vs i går, nå er det -1%. Google. :stuck_out_tongue:
image

Vi er på 9% av max vs 4% på samme tid i fjor (legg merke til at de har estimert tallene for slutten av uka). Expansionen hadde 20% av max. Tipper vi er over der før launch. :slight_smile:

1 Like

ser ut som de blir högre och högre bottnar på de du visar . Verkar korrelera med kursen :wink: