Ser den og det er også et viktig generelt poeng i dette tenker jeg. Min kunnskap om spillbransjen er liten. Har bare lest veldig mye av det dere som åpenbart kan mye skriver. På meg virker det som om utfordringen her blir å benytte den kunnskapen riktig i forhold til et marked som reagerer på bakgrunn av veldig mye dårligere kunnskap enn det sentrale Tekinvestorer har.
Ganske ofte her ser jeg at markedet idiotforklares (ikke at du gjorde det nå altså…) på grunn av manglende forståelse for spillbransjen generelt eller Funcom spesielt. Dette skjer særlig når markedet sender kursen ned og “…isteden burde forstått det fundamentale potensialet og alt det gode arbeidet Funcom gjør”.
Den innfallsvinkelen synes lite hensiktsmessig. Det virker (særlig i etterpåklokskapens lys) som spillkunnskapen her ofte kunne vært benyttet bedre til å forutse de kortsiktige kursforandringene bedre gjennom å fokusere mer på hvordan de kunnskapsløse vil reagere på informasjonen enn hvordan Tekinvestor tolker den. Eksempelvis historikk, lave spillertall, dårlige reviews, brått nedgang i salg osv…
Og det synes jeg du er inne på her:
Å sannsynliggjøre om og evt når slik utsettelse vil komme er jo et godt utgangspunkt for gode transaksjoner