De største bugsene er borte, færre kinesere nå enn det var for 1 mnd tilbake. Mange som venter på nytt content/ny biome. Spillertallet vil øke etterhvert
Nå repeterer du det alle vet. Spørmsålet mitt er om ce er istand til å ta imot et lass av gamere nå. Mulig jeg formulerte meg litt feil, siden jeg ikke spurte noe om triggere eller tolmodighet. (no spydighet intended)
Sjølve spelet:
Spelet har hatt store utfordringar, men forbetrar seg i eit høgt tempo, content, fixes, etc.
Neste contentpatch er veldig spennande - introduserar eit nytt element til spelet: Klatring. I tillegg oppgraderar dei Unreal motoren til versjon 4.15 (googleit), noko som kan by på mykje positivt for CE og Funcom. Ny biome kjem 16. August i lag med xbox. Då blir spennande å sjå kor mange spelara som kjem tilbake, sjølv om det er salgstala som til sjuande og sist betyr noko.
Spillet er spelbart, men det er i Early-access. Eg synes det ligg an til å bli eit utruleg bra spill, og trur salgstala kjem til å bli veldig gode på sikt. Veldig gode. På sikt.
Når du spør om det er mulig for at nokon kjem til å spele det før summersale - så trur eg ikkje du skal forvente ei kjapp auke av antal online før det blir solgt nye spill. Salget startar om 7 dagar (?)… Det er gode muligheiter for at det blir solgt ein god del spill då, endå betre muligheter for Xbox.
Spørmsålet mitt er om ce istand til å ta imot et lass av gamere nå. Mulig jeg formulerte meg litt feil, siden jeg ikke spurte noe om triggere eller tolmodighet. (no spydighet intended)
Positive reviews gjekk betydeleg opp ved forrige sal (ref christian sin insiderpost) Noko som tyder på at førsteinntrykket var bra. Det bør på ingen som helst måte ha blitt verre sidan påsk. Men det er fortsatt Early-access, og om man høyrer på dev-streams så er ikkje førsteprioritet at alt skal være perfekt, Joel er tydeleg på at det er EA og at ein må forvente bugs fram mot full release.
Beklager, mulig jeg misforstår deg, det er nok mulig enda ja, men det har jo vært en god del gratis PR for funcom de siste dagene, så forhåpentligvis vil summersale gi en liten boost.
Av de nyeste reviewene jeg har fått med meg så er de fleste positive og mener at dette kommer til å bli et meget bra spill, har selv troen på at spillertallene vil øke etter summersale og når ny biome kommer sammen med xbox.
Spillet er helt fint spillbart. Det er litt problemer med visse Official Servers som jeg har forstått det, da det er visse spillere some bugger/exploiter og ingen aktiv admin til å passe på.
Men dette kan fint unngås om du finner servere som er hostet av aktive spillere, noe som jeg selv av erfaring ikke har hatt problemer med å finne. Men det er alltid folks som helst/kun vil spille Official servers og da vil dette problemet være inntil Funcom kommer opp med noe.
Har selv følgt med denne aksjen i flere år nå og har veldig stor tro på den. Funcom må i mine øyne få på plass et bedre combat-system sammen med en mer lore-oriented historie og flere “hemmelige” steder å utforske så har de gjort mye, samt får til en litt mer smooth AI . Klarer de det, og i tillegg får enda et biom når det er lansering av spillet i full-release slik at dem får lokket tilbake spillere, så kan dette bli ekstremt bra. Også markedsføringen av spillet når det nærmer seg full-release bør være viktig prio.
Jeg bare sitter med følelsen av at det høye salget etter release egentlig var temmelig drepen for videre salg av spill, fra da til nå, mener ikke drepen for salg i all fremtid.
Ja greit bolker osv MEN, hadde ikke alle serverne knela og vært offline den første tiden, hadde ikke 500k spillere fått oppleve et så “uferdig” spill, så kan det tenkes at ce kunne solgt jamt og trutt, og et høyere totalt antall fram til nå? ( edit: ja ea jeg er fullt klar over det, men det er likevel for mange spillere som ikke var klar over hva ea er da de kjøpte det)
Igjen, jeg spør ikke for å baisse, jeg spør fordi jeg vil høre betryggende ting om at ce tåler den belastningen alle vi her inne håper det får snart.
(edit: jeg har ikke noe tvil ang funcom eller ce på sikt, jeg spør ang her, og nå)
Trur ikkje det er serverbelastinga vi skal bekymre oss for…
For å utdjupe:
- Spillet er meir stabilt
- Salget varer over fleire veker, og sjølv om ein del sikkert har planlagt å kjøpe dag 1, så varer salget ei stund…
- Mange kjøper fleire spill på summersale - ein del vil nok vente med å logge seg på.
- Pingperfect som var leverandør av server ved release er gammal historie…
- patch med UE 4.15 kan føre til ganske mykje smoothere spilloplevelse for mange.
- Mange servere står klar…
Så lenge salget ikkje floppar totalt så er det berre å smørje seg inn med xbox tålmod.
(Og så skal vi jo følgje SWL samtidig!)
Jeg tror det blir motsatt… ganske stor greie å oppgradere motoren.
Det er veldig bra at de tok steget og gjorde det istedet for å vente da det ikke akkurat blir lettere jo større spill man har.
Blir spennende å se om de rekker summersale.
La oss si vi ikke bryr oss om salgstall, vi bryr oss ikke om ny ue engine, vi bryr oss ikke triggere, vi bryr oss ikke om kursen i funcom, samtidig kan vi late som servere ikke blir noe problem.
Også later vi som ce får 40-80k nye spillere hver dag i summer sale.
Samtlige spillere spiller 2-6 t i døgnet, hver dag.
Hvordan spillopplevelse får dem etter en uke i spillet mtp bugs, exploits, cheats og balance (edit: og chineese) ? Og hvordan vil deres reaksjon på spillopplevelsen påvirke tiden etter summersale.
Jeg vil gjerne overbevise meg selv om et positivt svar på dette, men hjernen min finner lite støtte der. Er bare derfor jeg spør.
Absolutt stor jobb, men antar at dette er noko dei har jobba med i lang tid, at xbox og ny biome var er bygd i 4.15 - altså at dette er noko dei har kontroll på no og har jobba med lenge.
Når det er sagt er fallhøgda ganske stor viss dei gjer eit bra salg og alle kjem inn i eit CE som sliter… Eg vel å tru at det er ein del av ein større plan - xbox blei utsatt (blandt anna) for å bli bygd i 4.15 i lag med Biome og har vert planlagt i lang tid.
Ikkje noko lett spørsmål, men som eg sa tidlegare - eg trur dei får eit godt førsteinntrykk (!). Content og “endgame” er ei større utfordring (sjå: utolmodige folk som forventa meir…). I tillegg til det har dei ei ganske fin gulrot i vente med ny biome, på eit tidspunkt som passer bra med tanke på når dei kjøpte spillet.
Eg er ein x-gamer, og likte CE alt ved release - men eg spilte aldri nok til å begynne å irritere meg over å bli raida… Dessutan verkar det som at krava frå publikum har blitt høgare med tida …
Detta svaret sammen med siste tidens kursutvikling setter meg i bullmode igjen. Blue candle imorgen to confirm?
Hei, jeg har ikke spillt på en stund nå. Men jeg hadde aldri trodd at jeg personlig kom til å like ce da det ikke er min sjanger. Men det ble ganske mange timer. Spilte ikke på Pvp da så slapp raiding. Men vi stoppa pga innhold og kommer tilbake når det er mer å gjøre. *disclaimer jeg har aksjer i funcom, forsøker å være nøytral.
Da jeg prøvde spillet en del rundt launch av EA så jeg med gang at spillet har et enormt bra potensial. Og jeg kjøper ca 50-100 spill i året og tester enormt mange forskjellige spill. Legger de fleste på hylla før 2 timer, men har bare krevd pengene igjen 2 ganger. Men det var en digresjon.
Spillet var fullt av bugs. Jeg har lest patch notatene og ser at det meste av bugs og mange flere enn jeg var klar over er fikset. Spillet var smooth å spille på for min gamingrigg fra sekundet de fikset rubberbanding første uka. Jeg er overrasket av at det snakkes så mye om optimalisering, men det er nok stor forskjell fra rig til rig og hvilken internethastighet/ping en har.
Men så lenge spillet er i EA enda så vil folk som meg ikke ha så veldig stor trang til å¨spille spillet igjen før nytt innhold kommer. Kanskje vil jeg teste den nye biomen, men muligens vil jeg ikke spille før ps4 versjonen og den endelige pc versjonen kommer. Jeg har ikke xbox.
Men når jeg liker et spill som er i EA så vil jeg nesten alltid spille den ferdige versjonen. Så jeg tror mange av de som kjøper og betaler for spillet nå, vet at de vil spille den ferdige versjonen av Conen Exiles. Og fortsetter de å holde tempoet oppe på patchene, samt holde den ekstremt fine tonen med spillerne sine og lytte til communityet så er jeg sikker på at dette kommer til å bli en homerun for Funcom til slutt.
Det skal dog sies at jeg hadde trodd mer på pump salg også nå slik PayDay2 utnyttet tilbud og pumpsalg. Muligens det kan slå til etter endelig lansering. Man må huske på at fra da av vil Conan Exiles være ferdig og bare tjene penger for Funcom på 3 platformer i flere år. Det er allerede en suksess, men denne suksessen kan melkes mye mye mer.
Siden jeg sluttet med pvp og endte med pve så ble konklusjonen til slutt at det ble for kjedelig og repeterende til slutt. Uten bedre loot, utfordringer og andre belønninger i pve så tviler jeg at jeg kommer tilbake for lengre spille sessions. Så håper virkelig at de fokuserer litt mer på loot (evt quests) i tillegg til nytt biome. Kan ikke skjønne at dette skulle være så vanskelig for å fange flere spillere enn bare pvp.
Tiden vil vise…
Når det gjelder triggere fremover har jeg ikke særlig tro på salget (men håper å bli overasket), desto mer tro på xbox og størst på ps4.
Selvfølgelig også tro på en bra kursutvikling for teaser og informasjon av nytt spill som de har informert om tidligere at de kan komme med info om en gang etter SWL
Er dette starten på steamspy for Xbox?
Jeg hadde ikke spilt survival games før jeg prøvde Conan Exiles. Jeg har aldri trodd at sjangeren var min greie. Og det er det egentlig ikke heller, i alle fall ikke med pvp involvert.
Jeg spilte Conan Exiles på privat pve server i et-par-hundre timer før jeg tok en pause. Spillet har hele tiden vært fullt spillbart for min del, bortsett fra den ene hendelsen som jeg kommer til snart. Vi opplevde selvfølgelig ingen exploiters på denne serveren. Og veldig lite rubberbanding da det var et problem ellers. Opplevde noen få plagsomme bugs bare, som jeg ble happy over at ble fikset. Spillet har hele tiden kjørt veldig smooth på min pc, så har ristet litt på skuldrene av folk som roper etter optimisering. Jeg skjønner jo atte… ikke alle har den beste riggen da, men da kan de heller ikke forvente å spille nye spill på Ultra settings?! Twats… Den kjedeligste opplevelsen jeg hadde mens jeg spilte hver dag, må vel ha vært den dårlige patchen som ødela byggesystemet totalt og at det ble værende slik i en uke. Da var ikke spillet spillbart, for min del.
Har tatt en pause nå for å holde meg oppdatert i Entropia Universe, hvor jeg er medeier i en butikk og der er virkelige penger involvert så må jo følge med litt. Har også prøvd meg litt i The Long Dark som jeg finner helt fantastisk, angående survival. Det er heftig på-kanten-av-stolen spilling (må spilles på “Stalker” eller “Interloper” vanskelighetsgrad da). Dette er jo single player, man vs environment, hvor ett ulveangrep kan få fatale konsekvenser. The Long Dark har vært i Early Access i tre år og full launch er 1. august. Like før Ark har full launch altså. Som er like før CE kommer på Xbone og med gratis expansion.
Føler meg mye tryggere i CE enn i Long Dark Litt mer avslappende liksom, hehe. Har vært innom ved et par anledninger og bygd et par nye ting som er kommet i spillet, heis blant annet, til toppen av basen . Er ikke kommet lenger enn lvl 40 så har mye mer å gjøre, men tar det med ro. Blir nok å kikke innom for å klatre litt og så tenker jeg vi skal flytte base utpå høsten, gjerne ved help av fraktkameler, og utforske litt i Highlands. Vi har bestemt at dersom ikke private servere blir wipet ved full launch, så skal vi utføre en full wipe selv. Og da blir det CE for fullt igjen en god stund fremover!
Her tror jeg ikke Funcom har lovet bedre loot, spørs jo hva du legger i det selvfølgelig. Men, de har sagt at de ikke har planer om å utvide loot-tabellene til mobs med våpen og armor. Det er det utstyret du kan crafte selv, eller thrallene dine kan, gjennom at de kan crafte spesielle ting som er den beste looten. Så først må du finne og knekke den bestemte thrallen som kan crafte über-øksen du har så lyst på og så må du ut og grinde mats for å få det laget. Jeg syns dette systemet er kjempebra! Jeg regner med at thrallene vil bli utsyrt med flere og bedre oppskrifter etter hvert og at det på den måten blir innført bedre loot i spillet. Time will tell
Når det gjelder belønninger i pve, så vil jo helt spesielle thralls delta i The Purge. Her gjelder det å være på hugget og fange seg en legendary thrall! Gleder meg også til settlement-systemet de ønsker å implementere. Dette tror jeg er veldig kompliserte greier, korriger meg gjerne om jeg tar feil, så jeg håper, håper virkelig at de får det til!
Edit: Det ser ut som at hele svaret mitt er til @mermagi , men det er det altså ikke ment som
Community Manager (Nicole V) [developer] 35 minutes ago
TestLive Hotfix (15.06.2017)
Patch Notes
- Fixed an instance of Avatar of Yog getting stuck on collision
- EXPLOIT FIX: Disabled a console command which abused geometry.
- Adjusted value for field of view.
- Server logs now show when someone with a ping value higher than the set limit attempts to connect.
- Fixed an issue with placeable decay info not updating.
- Fixed a bug that made decay info not properly update on parts of a building
The Long Dark er rett og slett fantastisk ja!
Tenkte først å fremst på når de introduserer vanskelige dungeons så bør det være bedre loot i kistene enn noen usle gråstein og tømmer.
Ellers enig med mye av det du skriver, men tror at for å fange bra thralls i The Purge osv så regner jeg med at samarbeid gjør det lettere så derfor avhengig av klaner eller mange players (hvis man ikke bare er heldig da).
Det jeg etterlyser er vell mer innhold som kan tilfredstille soloplayeren også (ble vell sagt at dette var et spill man kunne spille singelplayer i) Forskjell på at man KAN spille det og at det er MORRO å spille det