Har du verifisert dette, mot steam eller andre spills-salgstall? Er i tilfelle signifikant og langt bedre en tidligere estimater.
Var nettop en artikkel som viste den sinsyke økningen i både brukere og omsettning på steam.
De modellen vi har brukt er fra 2016. Eller eldre.
Jeg ser i linken du postet at brukerantallet har økt med ca: 4,3millioner fra CE ea til nå. Kjapt overslag, en økning på 22-23%
Vil tro det ligger ikke over 5K pr. dag, med plasering 25-30 på GTS, dog kan de spill der er på salg, være skyld i, at vi ikke ligger i topp 20, som ville gi 5-10 k solgte spill pr. dag…?
Den siden der tror jeg tracker besøk på steam.com. For tallene de har som antall steamkontoer virker altfor lavt iforhold til andre kilder. ( tror de mener det er ca 20mill kontoer totalt).
der var den, så tar den ikke helt seriøst.
Mens kotaku som er en av de mer seriøse kildene opererer med over 125millioner. I 2015
Ser man på antall samtidige pålogget. Får man kanskje et bedre svar.
https://www.pcgamer.com/number-of-active-steam-users-passes-18-million-30-more-than-a-year-ago/ Som da gir en økning på ca 30%.
Jepp, den sida viser ikke antallet brukere, men antallet concurrent brukere. Mao, jeg brukte den bare som referanse til å finne veksten. Mao siden antallet concurrent brukere har økt 3x siden 2012 til 2018, så vil en f.eks. 10.plass i 2018 gi 3x så mye salg som i 2012.
Selv på concurent så virker den å bomme. så jeg styrer helt unna.
Har du noe tall for antall steam-brukere fra tidligere år å sammenligne med?
Ja det finnes plenty der ute.
Bare å google seg litt ihjel
Jag undrar om Steams källkod är från 1990-talet. Rapporterade förra veckan att de stod “8 maj 2017” under bäst säljar listan. Märkte idag att de nu ändrat tillbaka till 30 januari 2017.
Steam säger att Early access spel är redan släppta därför kan de inte skjuta fram datumet… Hur jävla dåligt är inte det?!
Ska man söka på kommande spel så kommer ju inte Conan med. Får hoppas de frontar spelet istället !
Iflg Kotaku så hadde de 50m brukere i 2012, og 125m var vel det du linket til for i år, så da er økningen litt lavere enn det jeg trodde, 2,5x i stedet for 3x.
Ref: https://www.kotaku.com.au/2012/11/steam-has-50-million-users-compared-to-origins-30-million/
9347
9415
Plats 22 på Steam nu
470 til så er vi i 10.000.
Også må vi slå det der Farming Simulator i dag ellers selger jeg rubbel og bit imorgen
- plass GTS
Da er det jo rart at ARK står oppført med datoen de gikk ut av EA?
Steamspy har forøvrig mange fine tall når det gjelder Steam. Deres estimat er at inntekter fra salg av spill økte med ca 22% i 2017 og at totalt antallregistrerte kontoer (som noen gang har spilt et spill) er 292 millioner brukere.
Ser den og er enig. Samtidig, slossingen ser for det meste bra ut mot tobente. Det er rett og slett resultatet av et animasjonsdrevet kampsystem. Kampsystemet er også vesentlig mer interessant enn de i f.eks. Rust og ARK, som vel er det viktigste.
Kor mange sitter med f5 på steamspy no då tru?