Er ikke dette rått og mega bull?
Jeg er ingen gamer, men jeg har jo lyst å prøve dette!
Liker det jeg ser =) Rått og mega bull vil jeg ha mer teknisk informasjon for, men knall markedsføring er det.
Det der så bedre ut ja. Gradvis bedre og bedre hver video/stream. Men glasuren kan vente til de lanserer EA. De har en plan og gjennomfører den. See ya suckers! Sier jeg til de som hoppet av toget her alt for alt for tidlig. Her gir Funcom litt og litt og når de lanserer i januar så kommer ting til å se enda bedre ut. Det blir ikke lett for folk å sitte ute over lansering på denne. I hvertfall ikke for meg.
Jeg kjøpte ikke The Park eller H&S engang, selv om jeg hadde aksjer i de tidene også. Dette spillet skal jeg spille. Og kjøper det fordi det er et spill jeg vil ha og støtte. Slik er det med mange gamere. De kjøper det spillet de vil ha uavhengig av hvem som utviklet det. Greit nok at CE får mange AoC og TSW folk til å kjøpe spillet, men her kommer spillet til å appelere til omtrent alle gamere fra 12-50. Overvekt av menn da. Men på både Steam, Xbox og PS4.
Ved å ikke overhype spillet selv, men bygge forventningene opp langsomt fra et lavt nivå, så oppnår Funcom det at Internet trollene ikke får grep om debatten om spillet før det etableres et community som vokser opp av spillerne fra spillerne. Det var vel ikke så godt forklart. Kort sagt syns jeg Funcom lager en positiv psykologi rundt spillet som jeg tror er bevisst.
Derfor regner jeg også med at funcom ikke kommer til å bruke mye penger på markedsføring av typen annonser. De har lagd denne cgi traileren og vil produsere små snutter slik som vi så eksempel på her. For å skape mye gratis PR gjennom spillsider. Videre vil de bruke streamere/youtubere og la communityet få tilgang og på den måten la gamerne selv ta hånd om markedsføringen. Får de dette til så er det ikke bare mye billigere enn annonser og tradisjonell markedsføring, men det virker bedre og er mer effektivt.
Når de først har lansert så regner jeg med at de også tar inn communityet i varmen på den måten at de selv flasher brukergenerert innhold og flotte videoer som spillerne selv lager og viser det frem på forumet med stickys etc.
Fy fader, fikk gåsehud når jeg så denne videoen.
Vet att dette kommer til å til å lyde noe inni det hel… hypete, men det får våge seg.
Kjente KRONENE formelig rant oppi ryggsekken min, mens videoen rullet foran øynene mine…
La merke til at taglinen er “Survive.Build.Dominate”, og denne videoen heter “Survive”. Så da regner jeg med det kommer to videoer til med de to andre ordene
Good eyes
Flere begynner å få øynene opp for funcom og CE
Det er tydelig at her vil Funcom trøkke på med CE-nyheter i lange tider fremover. Det hadde jeg ikke trodd ut i fra det CEO fortalte på kvartalspresentasjonsspørsmålsrunden (langt ord!). Meget bra jobba nå av funcom.
Samme her, og ja, bra jobba nå. Det gjør aldeles ingenting at jeg tolket ham feil! De skal bare trøkke på
Litt PR og kommentarer fra MMO spillere:
Ser meget bra ut, når en ser hva de skriver…
Spurte omdet vil vare randomisert spawns av hvor ting finnes og hvor man kan finne resourses osv, de svarte at “the map is set as is”.
Det senker jo gjennspillingsverdien noe, men det er forståelig.
Men litt random loot blir det nok
Får håpe det er vanskelig og krever litt å få tak i sølv for å drepe monstrene, at man kanskje må bygge seg opp en stund og muligens være fler
Kjekt når andre også gjør Markedsføring for FUNCOM