Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Just presis! Det er tallene som vil gi rally denne gangen. Når det er sagt kan kursen fint stikke i forkant, men det er først salgstall som vil gjøre at det eksploderer.

1 Like

Andre halvår 28. august, det kan skje mye mellom nå og da.

1 Like

Eller så guidar man försäljning vid Q1 rapporten

Vore konstigt annars kan jag tycka!

De har vel ikke gitt guiding angående CE noen gang? Eller i det hele tatt siden secret world og økokrim greia.

Har dom inte @Berntsen ?

Salgstall er ikke guiding. Og de slipper ikke flere salgstall har de sagt.

1 Like

Salgtall eller guidning. Tolkningsfråga. Jag tippar på salgtall vid rapport

1 Like

99,99 prosent sikker på at Funcom kommuniserer rundt salg kort tid etter full-launch. Det være seg ved 1 eller 2 millioner solgte. Man er vel også påkrevd å sende ut “profit warning” hvis inntektene blir…store.

2 Likes

Funcom har vel aldri rapportert antall solgte ved rapport, så jeg tviler. Derimot, så tror jeg Funcom vil sende ut en pressemelding når de runder en million solgte kopier. Rett og slett fordi det er god og ikke minst gratis PR. :slight_smile:

Hvis inntektene blir noe annet enn forventet :stuck_out_tongue:

Hvor stor er andelene som Dragset antydet i stream på forhåndssalg?

Det er akkurat derfor guiding hadde vært fint. Du gir ikke profit warning uten guiding. Om Conan Exiles tar helt av i Asia så med guiding kunne det kommet profit warning.

Det bør ikke være mange dagene til nå, med mindre det feiler neste uke så kommer den da.

Kan også komme profit warning dersom det finnes markedskonsensus forresten, beklager.

Är jag helt ute och cyklar nu…men ARK var ett av de mest lönsamma spelen 2017 och släpptes i aug. Nu ligger CE före ARK och har gjort så ett tag. Nånstans så borde det finnas en korrelation när man jämför dessa två spel på Steam?

2 Likes

Det kommer ikke noen profit warning når det ikke har vært noen guiding.

Ikke ta helt av nå :wink:

1 Like

Ja om CE fortsätter i samma trend :), Ark gick ju ur EA 2017 Aug. Senaste tiden har ju CE slagit Ark i både postiva revies och på topseller. Så håller de i sig resten av året. Ark säljer nog en 2000 kopior om dagen sen extra vid reor

Har postet en del om hvorfor jeg mener det allerede kan ha inntruffet:

De fleste opererer med ~700k solgte. Dette tror jeg er altfor lavt.

So to conclude I’d say you can use 30-100 as an approx guide. There won’t be any below 30, and there’s only a few over 100. Another way to look at it (based solely on this data) is to pick 70 as a kind of mid value and use 70/2 as the lower end and 70×1.5 as the upper end (=35 to 105). Someone who is better at stats will probably rip this apart, but you get the idea.

Metoden diskuteres mange steder - feks her:

Konsensus er ca. at “2 prosent regelen” (1/50) er en hensiktsmessig (og konservativ) median. Ok, la oss se på anslaget for 50 salg per review for CE:

~17.333 x 50 = ~865k PC (14.819 reviews fra Steam-kjøp, 2.516 reviews fra kjøp av Steam-key på 3. parts sider som eks. GreenManGaming.com)
~1.855 x 40 = ~75k Xbox (trial reviews trekker ned, det å skrive review med håndkontroller er helvete og trekker opp)

Totalt ~940k solgte. Skal svært lite til i intervallet 30 - 100 for trekke dette litt ned…eller litt opp til én million+ solgte. For eksempel vil 60 salg per review bety ~1,15 millioner solgt.

Konklusjon: CE er svært nærme én million solgte, og kan sågar ha solgt mer. Ellers har jeg betalt for å få tilgang til “innside” SteamSpy - i følge algoritmen som opererer der har CE solgt ~60k+ siden siste patch.

Anser det som plausibelt at Funcom melder 1 mill. solgte. Det er i så fall nødt til å skje typ nårsomhelst.

1 Like

Jeg tror også de har solgt svært nære 1mill pt. håper de ikke har solgt over 1 mill for da kommer det ingen melding. Rui har vel vært tydelig på dette med å oppgi salgstall. Langt fra sikret at de melder noe som helst. Men som @christian er inne på så er det gratis og meget god PR. Noe Funcom trenger mye av i disse dager.

Absolutt - CE selger 1500 - 3000++ kopier om dagen med dagens listeplasseringer. Hvis du ligger topp 20 i mange måneder - inkludert salgsperioder hvor det går 10x - (slik ARK har gjort) så blir det mye kroner i kassen etter hvert :wink: