Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Mer kan sikkert sies enn hva jeg skrev i innlegget over, men stek meg gjerne i mitt eget fett (har dessverre raust overskudd i skrivende stund) om Elkjøp teoremet er det Funcom selv bringer på banen i morgen.

Og altså hvor man I følge dem selv kjører CE reklame på kinoer og har utstyrt spill-forretninger med mye stash i samme områder. (sannsynligvis ikke den lokale LIDL sjappa de har utstyrt med slikt) , skjønt akkurat DET er ikke nødvendigvis den dårligste ideen FC kan plukke opp på vårt gode forum (gratis?) .

Vi har nå to dager foran oss som blir ulidelig spennende, I morgen, den siste forut for resultatslipp og oppdateringer og fredagen hvor markedet skal avsi sin dom.

I allefall det markedet som følger selskapet TETT.

Jeg tillater meg å avslutte med en observasjon gjort over lang tid (av meg selv) .
De bevegelser vi får denne uken, i dette selskapet, vil mer enn mindre utgjøres av psykologi og eksisterende interessenter.

Først på mandag og fremover skal vi kunne se at eventuelt nye og langsiktige går inn i aksjen.

Gode forumvenner, - husk nå på at vi allerede har en uttalelse fra en tungvekter om at Funcom kursen må dobles for å bli lik andre selskaper det er naturlig å sammenligne selskapet med.

Og vi har streamere i fleng som er i “fistel” over hvor bra og forskjellig CE er sammenlignet med andre i survival genren. Jeg nevner ARK og RUST spesielt. Hva med 30% overgang simpelthen fordi de ønsker noe nytt? Smaker det? Og det sikrer at CE fullversjon vil leve en god stund.

Lykke til, hold hodet kaldt, det skjer absolutt ingenting i morgen eller på fredag du ikke egentlig allerede vet!

4 Likes

Har du oversikt over mye cash FC måtte ha før de launcha spillet 8 mai?

Hvis det er meg du spør godeste @slappenfjert så hadde såvidt meg bekjent Funcom rett og slett voksent med penger på bok ved lansering og var ikke “direkte” avhengig av en dundrende suksess for “å overleve” .

Åpenbart ville man vært i en “kjedelig” situasjon om det viste seg at CE faktisk floppet, men etter min mening kunne en slik situasjon KUN oppstå om markedet for survival spill kollapset fullstendig. Vi som har fulgt CE gjennom hele perioden fra EA og frem til nå har fått lov til å se NYE FUNCOM være oppriktig interessert i EA spillernes tilbakemeldinger og har sett at de har forbedret spillet såpass mye at drevne streamere hyller forvandlingen.
På denne bakgrunn avviser jeg muligheten for FLOPP fullstendig, dog med unntaket om at sjangeren må ha interesse.
Hvorfor Xbox fremdeles sliter kan jeg ikke si veldig mye om, men jeg forstår det slik at Xbox tydeligvis ikke er så homogent som Microsoft fremstiller det. Jeg har sett kommentarer fra kompetente folk som sier at det er forskjeller som kanskje Microsoft kunne ha gjort tydeligere med å ha forskjellige versjoner og derfor å vise hvilke konsoller spillet ikke passer på.
Veldig gjerne vil jeg hoste egen erfaring med PS4, men så langt har jeg ikke lyktes med hverken å kjøpe online kopi eller retail her jeg oppholder meg. Jeg har altså denne Special Edition som får min har lagret til jeg roter meg oppover til Norge, men den var da egentlig kun tiltenkt “ramme og glass-monter” inne i den nye pent-house leiligheten jeg er i prosessen å avslutte fullføres en av kjøpet av. (litt merkelig ordlegging, men faktum er at jeg har valgt å realisere hele min WRL beholdning med et solid tap og sånn sett er nesten i mål med kjøpet uavhengig av FC, mens det er altså i FC jeg holder stand)
Men, meg og mitt er mer til underholdning, vi skal nevne PS4 også med markedsbetraktning.
Vi har altså gode folk på forumet som overvåker lister på verdensbasis. Vi har andre som ser at det var og er et skrikende behov for servere. Vi har tweeter fra Funcom ansatte som stråler av begeistring og selvtillit. Tyskland (og andre tysktalende land, feks Østerrike) blir omtalt som satsningsområde for Retail og promotions! Tilfeldigvis noen av de største markeder som finnes - og der ligger allerede CE som nummer EN!!
(Men tufseladden på Elkjøp derimot, ja han bestemmer hva som er “hot or not”)

NEI Conan Exiles kunne ikke floppe , kunne ikke rykke butikken Funcom 2.0 ut av balanse.
Bare om det gikk helt på revva skulle kursen fortjent seg en tur ned, sånn litt for å markere usikkerhet og at djevelens advokater kunne gjøre seg noen kroner - OM de faktisk traff toppene og bunnen slik presis etterrapportering tilsier…

Men hva venter oss egentlig nå? Et dårlig Q1? Ja. Men hva er egentlig dårlig i ett kvartal hvor fokuset er på 8 mai?

Japan lansering!!
Xbox må da finne sin løsning.

Jeg følger som du sikker vet aktiviteten på domenet SecretWorldLegends og det er ikke antydning til daffe tilstander der. Alle har erklært SWL for dødt og fiasko, men ingen nevner at utvidelsen de var så stolte av faktisk utelukkende er der for spillere som hadde komet til veis ende. Hvordan går det egentlig med SWL? Klarer de å få folk til å bruke penger? Vi får litt av svaret i morgen, og jeg er ikke så sikker på at det er så negativt.
For min del så hadde også FC MYZ i pipeline 8 mai. Der ligger det en god del inntekter og venter. Eneste usikkerhet er hvor mye FC kommer til å kjøpe Bearded Ladies for. For det er vel egentlig uttalt at det skal skje.

Nei, gode mann, nå innser jeg at jeg lar meg rive med, jeg er egentlig dønn sliten etter en kjøretur på over 60 mil i et land som protesterer mot høye bensinpriser og om jeg forstod det riktig også fordi de manglet vann.
Bortskjemte nordmenn kan skryte av verdens høyeste bensinpriser og gjør det jevnlig, men reflekterer tilsynelatende ikke over hva betalingsevne for den vanlige mann er.
I Brasil er du for eksempel veldig godt lønnet om du har 2 500 Reais i måneden. Tilsvarer for øyeblikket ca 6 000 NOK det. Og bensinprisen er (faktisk betalt) 4.65 reais for literen, altså ca 11 kroner.
Sosialisme er faktisk den vakreste tanke av dem alle, men fysj hvor absolutt alltid den beviser seg å ende opp i kun nød, blodsutgytelse og fordervelse.

7 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Småprat

Det svarte de på under intervjuet på nyhetskanalen på TV 2 de hadde på det tidspunktet 20 Mill US og tilnærmet ingen gjeld. Dette ble det gjort ett forholdsvis stort nummer ut av. Dette var nok ganske bevist, for å synliggjøre forskjellen på Fun1.0 og Fun 2.0 . Før hadde de jo 20 Mill i gjeld ved lanseringene og tilnærmet ingen Cash.
Skulle like å vite størrelsen på den pengesekken nå! :moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

4 Likes

Hallo,

Hvis du leser hva jeg skriver, så slipper du å hisse deg opp herfra til tastaturet.

Jeg har snakket om Power/Elkjøp sitt lager, det er det eneste jeg har nevnt. Her sier jeg at nei, trykket er ikke stort(har ikke eksistert), det ble bestemt for +/- 1 uke siden å i det hele tatt ta inn noen kopier av CE til PS4. Ja, noen få, ikke en til hver butikk engang!

Så hvorfor ikke bare la den ballen ligge død? Jeg tror også at i Tyskland for eks, der de fronter ekstremt mye reklame, sitter de på ett litt annerledes varelager/hylletrykk. Men det igjen, har nok med at retail er mer vanlig/populært i Tyskland.

Retail selger forferdelig dårlig i Norge, alle har Internett, de fleste laster ned slik at de har det med engang, slipper å gå utenfor døren stå i kø, you name it.

Hvis du fortsatt skal kverulere, så kan du ta det på PM.

10 Likes

Subic bay er flott.

Jeg er for det meste i ett område i Manila som heter Fort Bonifacio , Taguig. Mesteparten av leilighetene mine er der. Ett renere område enn resten av Manila. Renere enn de fleste norske byer når det gjelder søppel som flyter rundt i gatene etter ei helg.

Edit. Jeg tror nok at retail blir solgt endel av i Asia. Nettet er alt for tregt her borte.

1 Like

Jeg setter i hvert fall pris på objektiv info, så takk for at du gadd å dele hva du har funnet ut. Det gjelder nok de fleste her. :slight_smile:

11 Likes

Er dette gamere med stor tilhengerskare?

Grumbul 10K følgere.
Wentz har bare 345.

Oppfordrer alle til å trykke på penge-emojiene nedenfor - vi trenger all meme-magic vi kan få til kveldens Q1-rapport. Hvem vet, kanskje vi også slipper “dump-on-good-news” i morgen :sunglasses:

Edit 11.30: Kjør på nå - klarer vi 50x på pengesekken? :pray:

Edit 11.55: 23x :pray:

Edit 12.25: 24x - kom igjen, dette holder ikke. Nå må dere løkskaller som trykker på :heart: også se til å trykke på :moneybag:

Edit 12.45: Unnskyld for at jeg kalte dere løkskaller - går ikke an med flere enn 24 per emoji fordi @pdx har et ubrukelig forum :wink:

27 Likes

@h3nk1

3 Likes

Faen jeg trøkke på alt som er jeg :joy:

Får ikke lov til å trykke på :moneybag: , er det ett maxtall kanskje?

1 Like

Haha - her skal det liksom skapes meme-magic, og så er maks 24 per emoji - @pdx fix your shit :joy:

2 Likes
3 Likes

derfor jeg spamma 24 tallet til ingen nytte :sob:

Nå krasjer vel dette dumme forumet ditt snart også @pdx:

6 Likes

Ser enda værre ut på mobil

1 Like