Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Nå må de lage noe som funker og som selger. VR blir kanskje å bite over for mye. Det er også veldig krevende i forhold til pc specs og i dag bør du ha gtx 970minimum helst gtx980ti! Så vr kan gjerne bli støttet men ville foretrukket at det ikke ble satset mye på

4 Likes

9 Likes

Da er selve videoen ferdig, vil jeg tro :slight_smile: Bare lyd igjen.

5 Likes

Det er vel til en cinematic trailer

3 Likes

Det er jo ikke så mye, nå skal det hentes inn mer forhåpentligvis til høyest mulig kurs og da er det greit å legge litt krutt på å markedsføre spillet.

5 Likes

Det går unna på Kickstarter også, tror vi får en veldig fin neste uke.

Vi nærmer oss Blessing of Mitra på 200k (144k så langt).
Tror vi kan se 200k på tir/ons :slightly_smiling:

Er ikke bare vi som koser oss i dag heller ser jeg,

3 Likes

Av det som Funcom kan gjøre bedre enn forgjengerene i survival sjangeren er bl. a. følgende:

• Historiefortellingen. Her er Funcom gode!
  • Combat. De andre spillene har stort sett pil og bue og skytevåpen. Funcom lager kanskje en mer rollespill-preget/sword-play combat type?
  • Lage en god integrert tutorial. Funcom kan integrere tutorial i singleplayer mode f.eks. Her skorter det mye hos konkurrentene. Samtidig bør spillet være såpass komplekst at en oppfordres til å besøke forum, at det blir laget eksterne wiki-sider osv.
  • Crafting systemet. Her har mange svurvival spill nokså like løsninger. En ny variant her kan bli godt mottatt.
  • Guild systemet. Disse er dårlige hos konkurrentene.
  • Musikkvalg. AoC musikken fikk mye skryt. Her er det også mye dårlig hos konkurrentene.

Når jeg tenker meg om så tror jeg absolutt at Funcom kan lage noe best-in-class her, bare de får tid nok.

1 Like

Moro! Et annet spennende Kickstarter prosjekt som er på vei ut nå snart fikk samlet 3.3 MUSD med 80 TUSD som mål for et år siden.

Å hente 5-10 MUSD til Funcom for å utvikle Conan Exiles og to spill til kan da ikke være noe problem når miniatyrbrettspillet fikk 3.3 på kickstarter :slight_smile:

4 Likes

Et rpg er ikke et miniatyrbrettspill. Det spilles ofte uten hverken brett eller miniatyrer. :wink:

Det hadde vært interessant å se hva Funcom kunne fått ut av en kickstarter. Kunne de skaffet seg finansieringen på den måten? Det hadde vært et rimelig bull scenario.

1 Like

Det prosjektet jeg linket inn var et annet, så det er to forskjellige prosjekter, et rpg og et miniatyrbrettspill :slight_smile:

3 Likes

Dæven, gikk fort dette.
Siden jeg postet ^ så er vi nå gått opp ytterlige 30k pund.
Vi er nå på 175… Så vi får vell se hva Funcom har og komme med til denne Kickstarteren på tirsdag!

Krysser fingrene for at 200k hemmeligheten er noe spill-relatert for Funcom sin del.

Beta-access? :wink: :wink:

1 Like

184 k nå

Har noe av dette noe med Funcom å gjøre?

Det kommer noe hemmelig når de når 200k, kanskje relatert til CE som de samarbeider med

1 Like

Man lurer vel litt på hva Joel Bylos mente med denne:

Her sier han jo at de har samarbeidet om overraskelser i Modiphius sin kickstarter. Jeg synes bare det er veldig gøy at det kommer et penn og papir rollespill som setter Conan i fokus i samme periode som Funcom skal slippe CE. At de blir knyttet sammen er jo enda bedre : )

2 Likes

De er innblandet på denne måten:
http://www.ageofconan.com/news/all_new_conan_tabletop_roleplaying_game_kickstarter_has_just_begun

"Anyone who joins the Kickstarter and gets the core rulebook in PDF or more (pledge $15 and above) will also get the Age of Conan: Adventures in an Age Undreamed of Pack. This contains 5 XP Potions (double XP gain for 12 hours) and four powerful starter armor sets (Swashbuckler, Buccaneer, Marauder and Pirate) which can be claimed in Age of Conan: Unchained.

Fans of Age of Conan: Unchained and our upcoming game CONAN EXILES should also keep their eyes open for awesome stretch goals, which will be revealed as the Kickstarter progresses."

4 Likes

Kan ikke du kopiere det der inn på HO koe?

Er jo bare surr og rør det som diskuteres der…

2 Likes