Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Bildet var kun for å fremstille at vi bor i et land med sterk kjøpekraft, hvor alle spill selges “billigere” enn det gjør i Norge.

Ps4 ligger på 6100 Yen. Det er 458 kroner per eksemplar med dagens valutakurs.
Som det blir nevnt forsvinner en del av dette til Spike. Det er 8 % lavere inntjening enn norsk utsalgspris som er 499.
Akkurat som at det er 49,99 USD som er 419KR per eksemplar.
Det er 16 % lavere inntjening enn 499.
Akkurat som at det er 49,99 EUR som er 485 KR per eksemplar. På lik linje med norske.

1 Like

Jeg bruker prisen i USD som utgangspunkt i alle mine beregninger for Funcom. Prisen i EUR inkluderer jo moms, det samme gjelder den norske. Med utgangspunkt i USD-prisen, så blir det riktig nok til at jeg slipper å tenke på moms osv. :slight_smile:

3 Likes

Er det noen som har holdt tellingen på antall PS4 servere? Og hvordan utviklingen har vært etter japan lanseringen? :chart_with_upwards_trend:

Har du et anslag på inntekter fra CE i q2?
Evt. Om noen andre har regnet på det?

Mange som har regnet på det, tror de fleste holder det for seg selv til etter Q2 resultat imorgen.

Er vel enklere å treffe etter at resultatet er gitt :laughing:

2 Likes

Evt så lar man andre som vil trade finne utav det selv. Konsensus er uansett best quarter.

7 Likes

Ikke mange dager siden vi diskuterte antall solgte siden launch. Anslag på pluss minus 700k i Q2. Så kan man regne - konservativt, gitt at det er fullpris for det meste - 200 per kopi til Funcom.

Usikkerhet knyttet til antallet, og utgiftsnivå gir naturlig nok en betydelig feilmargin for å treffe på resultatet.

Det er mye penger, og at det blir tidenes kvartal er det noen av oss om ikke annet tror.

1 Like

Hvis det ikke blir tidenes kvartal så tror jeg markedet i hvertfall blir skuffet.

Dersom grovregningen på 140 mill NOK eller ca 16,8m$ i inntekter fra CE slår til blir det jo klart bedre enn Q1-17 som totalt hadde 10,9m$ i inntekter eller egentlig ca 11,7 m$ hvis man tar med det som ble forskjøvet til Q2 fra mars.

1 Like

Er stor variasjon i pris. Conan outcast ligger på 7344 yen inkl skatt på amazon jp nå. Brukte selges for 6900.
6800 yen + skatt på 4gamer.net
6800 yen + skatt på cdjapan

Det er ca 510nok pr stk.

130 / 4,5 stjerner nå. Ca 22 anmeldelser for siste døgnet. = En liten Mill rett i kassen (Fra Japan PS4 alene - det siste døgnet). Vi er nå oppe i Ca. 12-13% av total anmeldelsene til ARK som solgte rundt 70K første uken i Japan. På med brillene som ser lengre enn til i morgen folkens :jp::+1::moneybag::moneybag::sunglasses:

Edit: og GTS 55 Kl. 12.46 :+1:

18 Likes

1 Like

3 Likes

2 Likes

Ligger på 133 nå, 24 timer senere

Ref: https://store.playstation.com/ja-jp/product/JP0365-CUSA12171_00-CONANEXILES00JPN

4 Likes

Etter at Funcom lanserte CE har jeg alltid sagt at jeg tror spillet kommer til å ha god stabil inntjening i årene fremover, og at CE i seg selv har en utrolig verdi. Jeg syntes også at ting kunne blitt gjort annerledes i forhold til publisering, patcher, bugs osv. Men: Spillertallene lyver ikke.
image

En veldig sterk økning i antall spillere 3 måneder etter lansering vs 3 måneder etter EA. +230%, som er ganske mye hvis man tenker prosentvis endring. I sommer har det vært fall for survival som de fleste andre spill i samme sjanger som Ark, Rust, Forest etc. Survival er en sjanger som kommer til å gå i bølger, litt etter man har spilt seg lei de nye “store”, eller savner et survivalspill. Ikke minst basert på updates. Dette vil alltid være noe spillere vender tilbake til.

Se på Rust, en historie jeg tror Conan kan delvis gjenta.

image

Rust hadde 3 store updates på 24 måneder fra lansering, Conan har foreløpig hatt frozen north og lansering, hvor updates for både rust og conan er markert med røde piler. Jeg tror at skjebnen til Conan kan bli noe liknende, at det kommer til et punkt, feks 3., eller 4., major updaten, hvor survivalsultne spillere digger det de opplever og vil dra med seg en stor gruppe. Etter et slikt “vendepunkt” vil inntjeningen føre til interessant cashflow i selskapet, og market cap vil være robust fordi conan’s inntjening ligger i bunn.

21 Likes

Flott innlegg. Salgshalen til CE er ikke å kimse av - og den kan fort bli feitere igjen i all den tid det ikke finnes andre konkurrenter til å hilse velkomne de slitne spillermassene hos de eldrende spillene i samme sjanger.

4 Likes

Tror Japan kan bli større enn jeg forventet.

Ta for eksempel @Gatchman666 på twitter legger ut opplæringsvideoer og opplevelser med conan outcasts. I tillegg til hans youtube kanal.
Twitter følgere 272K følgere
Youtube abonnenter: 689K

En enkelt video er sett 354K ganger.

11 Likes

Funcom kaller lanseringen en suksess :slight_smile:

9 Likes

19 timer siden:

150 / og enda 4,5 stjerner NÅ! :clap:
Opp 20 anmeldelser på ganske nøyaktig 24t. Japan lanseringen imponerer stort! Ny Mill rett i kassen fra Japan-PS4 siste døgnet alene!

7 Likes