Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Er ikke fan av det konseptet selv, men likevel så blir det bra for Conan varemerket som kommer frem i lyset igjen.

Suffice it to say, Savage Avengers is going to be quite the pop culture mash-up. Duggan understands potential skepticism. There are plenty of Marvel superhero fans who are uninitiated in the world of Conan and his creator, Robert E. Howard, and plenty of fans of the latter who probably think the idea of the barbarian teaming up with superheroes is absurd.

“To those people I say, just give us one issue. One issue and we will convert you,” Duggan says. “You will convert to Crom.”

Så så, jeg synes det er artig at Marvel leker med Conan (og jeg er fan). De får de underligste mash-ups til å funke.

1 Like

Lär komma två världar av Conan framöver. Den lite mer snälla i Marvel och den hårdare i filmen med Arnold och single player spelet. Du måste förstå att de ska passa olika typer av personer. Helt ok att du inte gillar konceptet men man måste försöka förstå Business ocksp

30 års historia mellan Conan och Avengers så att skriva att de är ett dumt drag är en ganska vag åsikt.

Hmm? Jeg har vært Conan-fan i over 20 år. Conan har ingenting å gjøre sammen med denne gjengen. Slike univers-crossovers er generelt noe dritt.

3 Likes

Ønsker en litt bredere debatt rundt gullgruva vår. Dersom vi antar at Conan Exiles har solgt mellom 2,5 og 3 millioner eksemplarer innen sommeren, er det et sinnsykt stort potensiale i den brukermassen.

  • Når vil vi se neste store content oppdatering? Det er snart et halvt år siden det sist det ble annonsert nytt innhold som er foruten generell forbedring(pets). Gamechanging DLC med mounts, sorcery, kanskje en helt ny progression/ storyline som flere mener har manglet?

  • ny gamemode?

  • Hvordan kan en eventuelt DLC se ut som kan generere en ny stor inntekt?
    En tung DLC som feks Subnautica eller ARK har gjort, med en helt ny verden og story?

Hva sier gamerne her inne, hva ville dere ønsket å betalt for?

Slik jeg oppfatter dem fra newsletters og streams så er all fokuset på å få ett bugfri spill, og at derfor er nytt content nedprioritert.
I tillegg opplever jeg at farten har gått ned på det de leverer på CE, noe som kan tyde på at de setter personer på nye prosjekter(eller bare har kortene veldig veldig tett til brystet :smirk:)

Det jeg ville betalt for er en ny gamemode som går på å bygge og krige mer i spillet, og ikke bare grinde og forsvare egne ressurser. For noen måneder siden sendte eg inn ett forslag https://forums.funcom.com/t/destroyable-npc-bases/44563

4 Likes

Fett!:smile: Ja vet at de har skrevet det, men i mine øyne er det ikke vits å bruke for mye tid på å kun polishe heller… Skulle håpet at man hadde jobbet med det feks ut Q1, så begynner man med nytt content. Hadde også vært drit fett om det var noe som skjedde i kulissene…

1 Like

De har slitt ganske lenge med å få ut patch nå. Ble vel i desember sagt det skulle komme patch i januar og så har de nå nylig lovet den et par ganger men ikke levert.
Bra de finner ting før det går live men informasjonen er fortsatt for dårlig og virker som de lover for mye og gir seg selv alt for dårlig tid til å kunne fikse og gjøre qa på en tilstrekkelig måte. De har en vei å gå enda synes jeg.

6 Likes

Mens man venter på patchen de sliter med å få igjennom qa så siger spillertallene nedover. 800k spilte timer i uken grensen som jeg håpet de skulle klare å holde seg over ble brutt for 8 dager siden ser jeg. Nede på 766k spilte timer siste uken nå. Knappe 727k er laveste som har vært etter launch (ca. 2. uken i desember). Hvis de bare får ut patchen i løpet av en drøy ukes tid så burde ny bunnotering kunne unngås.

2 Likes

Inte konstigt. 2 månader sen senaste patchen. Ligger 2 riktigt stora patcher som väntar på att gå Live

91% fler spelare i februari-19 mot februari 18 enligt Steamcharts

5 Likes

Nei veldig merkelig er det absolutt ikke. Men viktig at de får ut noe nytt snart.

Nå er ikke tallene for februar helt klare enda men havner godt over februar 2018 ja (tipper 84-85% over). Synes ikke det er så veldig interessante tall da. Februar 2017 lå 755% over februar 2018 da :stuck_out_tongue:

Egentlig mer opptatt av den nyere utviklingen jeg. Om de kan klare å fikse nok på spillet og få inn nok nye ting til at de greier å holde spillerbasen minimum på nåværende nivå men aller helst få litt økning igjen. Litt berg og dalbane vil det selvsagt bli. Men viktig for Funcom at de greier å holde CE godt levende lenge fremover.

2 Likes

Dette kan bli spennende!

CONAN EXILES ‏Verified account @ ConanExiles

Dear exiles! We are very happy to announce that Conan Exiles will be available for free from March 7 - 11, as a Steam Free Weekend game! We’re working hard to roll out more patches and fixes before the free weekend kicks off so watch this space for more information.

20 Likes

Den har jeg venta lenge på, tror mange blir fristet til å prøve. Spennende hvor mange som trykker kjøp etter å ha prøvd.

1 Like

Er jo en perfekt sjanger å kjøre free weekend i, du få jo akuratt kommet skikkelig i gang og står igjen med mye man ønsker å gjøre samt en halvbygd festning. Har tru på at vi får en nødvendig boost på dette.

3 Likes

Passer bra dette, 2 store patcher går inn og løfter spillet til et brukbart nivå… Så freeweekend ;D

5 Likes

Lat oss nå for guds skyld håpe på at det ikke kommer noen game breaking bugs med disse patchene :pray:t3:

3 Likes

Er derfor de har blitt utsatt, fordi man har gjennomtesta dem og funnet bugs man har fikset.

2 Likes

Jepp, men det som vi har fått erfart de siste patchene så er det alltids noen bugger som forårsaker nye. Men det har jo blitt polert gaaaanske lenge på disse patchene nå. Kommer forresten patch nr 2 samtidig som patch nr 1? Eller vil disse to patchene bli delt opp? Syntes å huske at det som ble lagt til på Livetest-serveren var ganske mye.

Strålende med patches og free weekend

1 Like